بیوگرافی فرهاد مجیدی + تصاویر



بیشترین دوران ورزشی فرهاد مجیدی

آشنایی با بیوگرافی فرهاد مجیدی

 

بیوگرافی فرهاد مجیدی به همراه جدیدترین تصاویر

در این مقاله از بیتوته، با بیوگرافی فرهاد مجیدی آشنا می شوید. فرهاد مجیدی متولد 13 خرداد سال 1355 می باشد. فرهاد مجیدی یکی از فوتبالیست های خوب کشورمان است، وی فوتبال را با تیم فوتبال صنایع پارچین آغاز کرد. وی اکنون به عنوان مربی فعالیت می کند.

چکیده ای از بیوگرافی فرهاد مجیدی :

نام کامل : فرهاد مجیدی قادیکلایی

روز تولد : 13 خرداد سال 1355

محل تولد : تهران، ایران

قد : 1/77 متر

پست : مهاجم

 

بیوگرافی فرهاد مجیدی :

فرهاد مجیدی در 13 خرداد سال 1355، در خانواده‌ای پنج نفره با اصالت شمالی، در شهر تهران متولد شد. وی از کودکی عاشق فوتبال بود برای همین، چون پدرش یک نظامی بود، به تیم پایه‌های صنایع نظامی پارچین پیوست و تحت حمایت پدرش فوتبال خود را از این تیم آغاز کرد. مجیدی پس از مدتی به تیم جوانان کشاورز پیوست و بدین ترتیب به طور رسمی فعالیت باشگاهی خود را آغاز کرد. او در سال 1374 و در سن 18 سالگی به تیم بهمن کرج پیوست و در دو سال حضور خود در این تیم 7 گل برای این تیم به ثمر رساند. حضور فرهاد مجیدی در تیم بهمن کرج نقطه آغاز ورود او به دنیای شهرت در فوتبال بود چرا که اندکی بعد مورد توجه کادر فنی باشگاه استقلال تهران قرار گرفت.

 

خانواده فرهاد مجیدی :

فرهاد مجیدی در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب متولد شد. پدر او کارمند ارتش بود. وی دو خواهر و یک برادر کوچک‌تر به نام فرزاد دارد.

 

فرزاد مجیدی نیز از بازیکنان فوتبال کشور است که در تیم‌های استقلال و نساجی مازندران سابقه بازی دارد. مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود. 

 

ازدواج و طلاق فرهاد مجیدی :

فرهاد مجیدی دو بار ازدواج کرده که یکی از آن ها ناموفق بوده است.

 

همسر فرهاد مجیدی :

فرهاد مجیدی در بین سال های ورزشی خود، در یکی از شرکت های هواپیمایی با فرناز مومنی آشنا شد و ازدواج کردند و حاصل آن، دو فرزند به نام های تیام و امیر بردیا بود. این ازدواج مدت زیادی طول نکشید و بعد از گذشت چند سال زندگی مشترک آن ها به پایان رسید.

 

اولین تیم فرهاد مجیدی چه بود

بیوگرافی فرهاد مجیدی

 

دوران بازی / سال‌های نخستین :

فرهاد مجیدی فوتبال خود را با تیم فوتبال صنایع پارچین آغاز کرد، که محل زندگی و کار پدرش در آن منطقه قرار داشت. در اصل فرهاد مجیدی اولین بازی های رسمی خود را در تیم جوانان کشاورز انجام داد. بازی فرهاد مجیدی در این تیم مدت زیادی طول نکشید ولی میتوان گفت همان مدت کوتاه باعث معروفیت و کسب شهرت فرهاد بین تیم های محلی و استانی دیگر شد.

 

پس از مدتی در این تیم، به تیم جوانان بهمن پیوست. اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، به‌طور قرضی به تیم پارچین برگشت و در مسابقات استانی در این تیم شرکت کرد. پس از 8 ماه حضور قرضی در تیم پارچین، تیم بهمن، بار دیگر او را درخواست کرد و او به این تیم بازگشت.

 

در دو فصل حضورش در تیم بهمن کرج، فرهاد مجیدی توانسته 7 گل برای این تیم به ثمر برساند. در تیر ماه سال 1376، در سن 20 سالگی، مجیدی مورد توجه تیم استقلال تهران قرار گرفت و به این تیم پیوست.

 

استقلال تهران :

فرهاد مجیدی در فصل اول حضورش در تیم استقلال تهران همراه با این تیم، قهرمان لیگ آزادگان در فصل 1376-77 شد. در فصل 1377-78 ، او به همراه استقلال، به عنوان نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا و همچنین در لیگ آزادگان به موفقیت دست یافت. اما پس از بازی جنجالی بین استقلال تهران و فجر سپاسی در شیراز و محرومیت چند جلسه‌ای که به او تحمیل شد، مجیدی تصمیم گرفت به سوی اتریش راهی شود و به تیم راپید وین ملحق شود.

 

راپید وین :

فرهاد مجیدی در نیم فصل دوم مسابقات لیگ اتریش، در 12 بازی برای تیم راپید وین به میدان رفت و موفق شد 2 گل بزند. این در حالی بود که در 3 بازی، به مدت 90 دقیقه حضور داشت. پس از پایان فصل 2000-1999 لیگ اتریش، فرهاد مجیدی یک بار دیگر به تیم استقلال بازگشت.

 

دوباره استقلال تهران :

در سال 1379، پس از بازگشت از اتریش، فرهاد مجیدی در 6 بازی برای استقلال به میدان رفت و پس از مدت کوتاهی با پیشنهاد الوصل راهی کشور امارات شد.

 

الوصل امارات :

بعد از پیوستن این بازیکن ایرانی به تیم الوصل، تلویزیون دبی اسپرت در یک گزارش، حضور مجیدی در این تیم را یکی از عوامل افزایش تعداد طرفداران الوصل دانست. او در 5 فصلی که با تیم الوصل همراهی کرد، توانست در لیگ امارات 68 گل و در جام حذفی، جام اتحادیه و رقابت‌های دیگر جام خلیج فارس 40 گل به ثمر برساند. این عملکرد برای او منجر به تبدیل شدن به یکی از برترین گلزنان تاریخ الوصل شد. در آوریل سال 2003، مجیدی به صورت قرضی از الوصل به تیم العین امارات پیوست تا لیگ قهرمانان آسیا این تیم را همراهی کند.

 

العین امارات :

پس از پیروزی 2-4 همراه با تیم العین امارات در بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در برابر تیم دالیان چین، فرهاد مجیدی در بازی برگشت که با نتیجه 4-3 برای العین امارات به پایان رسید، یکی از گل‌های تیم العین را به ثمر رساند و با مجموع نتایج 6-7 در دو بازی رفت و برگشت به همراه این تیم به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2002 راه یافت.

 

در دیدار فینال، العین پس از شکست 0-2 در برابر تروساسانا تایلند (با گل‌های سالم جوهر و محمد عمر) در بازی برگشت با نتیجه 1-0 شکست خورد و با مجموع دو بازی رفت و برگشت 1-2 به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2002 تتویج یافت. پس از حضور قرضی در تیم العین امارات، مجیدی به تیم الوصل امارات بازگشت و در نیم فصل دوم از فصل 2006-2005 امارات، این بار به صورت قرضی با یک قرارداد چهارماهه از الوصل به تیم الاهلی امارات پیوست.

 

تصاویر فرهاد مجیدی

عکس فرهاد مجیدی در استقلال

 

الاهلی امارات :

فرهاد مجیدی در تیم الاهلی موفق شد 6 گل بزند. در یک مسابقه تک برگزار شده برای تعیین قهرمان لیگ امارات بین تیم‌های الاهلی و الوحده، که با پیروزی 4-1 به سود الاهلی به پایان رسید، مجیدی موفق به زدن گل دوم تیم خود شد. او همچنین در این مسابقه نقش پایه‌ای در به ثمر رساندن گل سوم تیم داشت و با این تیم، قهرمانی لیگ امارات را به دست آورد. پس از به دست آوردن قهرمانی با تیم الاهلی، در خرداد ماه سال 85، مجیدی با یک قرارداد دو ساله به تیم النصر امارات پیوست.

 

النصر امارات :

فرهاد مجیدی، با یک قرارداد دو میلیون دلاری، به تیم النصر پیوست. اما پس از نیم فصل حضور قرضی در این تیم، او بار دیگر به صورت قرضی به تیم الاهلی امارات بازگشت. در پایان قرارداد قرضی با الاهلی، در حالی که تا یک سال دیگر نیز به النصر متعلق بود، قرارداد او فسخ شد. در تابستان سال 86، مجیدی برای سومین بار به تیم استقلال بازگشت.

 

مجیدی و استقلال تهران برای بار سوم :

فرهاد مجیدی با بازگشت مجدد به تیم استقلال، موفق شد همراه با این تیم قهرمانی جام حذفی در فصل 86-87 و قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 88-87 را به دست آورد. وی در نظرسنجی برنامه نود با رأی بینندگان به عنوان مرد سال 89 فوتبال ایران انتخاب شد. همچنین در نظرسنجی برنامه 90 که در پایان لیگ دهم ایران برگزار شد، با رای اکثریت مخاطبین این برنامه به عنوان بهترین بازیکن لیگ دهم ایران انتخاب شد.

 

فرهاد مجیدی در نظرسنجی سایت فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS) با کسب 63/473 رأی، به عنوان محبوب‌ترین بازیکن جهان در سال 2011 انتخاب شد. همچنین فدراسیون بین‌المللی آمار تاریخ فوتبال با ارسال نامه‌ای از سوی فرهاد مجیدی، او را به دریافت جایزه این فدراسیون دعوت کرد.

 

در پایان نیم فصل 91-90 لیگ ایران، مجیدی با یک قرارداد چهارماهه به تیم الغرافه قطر پیوست. پرویز مظلومی، مربی استقلال در آن زمان، معتقد بود که جدایی فرهاد مجیدی در نیم فصل، عاملی در ناکامی استقلال در کسب مقام قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران در پایان فصل 91-90 بوده است.

 

عکس تولد فرهاد مجیدی

تصاویر فرهاد مجیدی

 

الغرافه قطر :

در طول چهار ماه حضور خود در تیم الغرافه قطر، فرهاد مجیدی در 22 بازی شرکت کرد و 7 بار موفق به گلزنی شد. به همراه الغرافه، وی به قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های قطر دست یافت. در پایان این دیدار، مجیدی با حضور در جشن قهرمانی الغرافه، با پرچم ایران شرکت کرد.

 

خداحافظی با فوتبال و بازگشت دوباره به استقلال :

پس از جدایی از الغرافه قطر و به رغم دریافت پیشنهادهایی از باشگاه‌های مختلف، فرهاد مجیدی در تاریخ 7 مهر 1391 با انتشار نامه ای ، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

 

اما بعد از 81 روز، در تاریخ 28 آذر 1391، با یک قرارداد یک سال و نیم، بار دیگر به تیم استقلال پیوست.

 

سرانجام در تاریخ 7 آبان 1392، در بازی استقلال مقابل مس کرمان، پس از تعویض با نیکبخت واحدی در دقیقه ی 88، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. پس از خداحافظی، در کلاس‌های مربیگری درجه C در انگلستان شرکت کرد.

 

زندگی نامه فرهاد مجیدی

عکس فرهاد مجیدی

 

بازی های ملی :

فرهاد مجیدی برای اولین بار توسط محمد مایلی‌کهن به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی دوستانه با کویت در سال 1376، نخستین بازی ملی خود را انجام داد.

 

در تاریخ 26 شهریور 1389، در دوره مربیگری افشین قطبی، فرهاد مجیدی از بازی در تیم ملی خداحافظی کرد. اما در تاریخ 1 شهریور 1390 و در سن 35 سالگی، وی در لیست کارلوس کیروش، سرمربی تیم ملی، قرار گرفت و به تیم ملی بازگشت. با این حال، در تاریخ 5 مهر 1390، او با ارسال نامه‌ای به علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، خداحافظی خود را از بازی‌های ملی اعلام کرد.

 

در این نامه، فرهاد مجیدی دلیل خداحافظی خود را برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال 2014 و عدم حضور احتمالی خود در آن مسابقات به دلیل وضعیت سنی‌اش و اهمیت دادن به فرصت‌های جوانان عنوان کرد. وی اشاره کرد که حضور او ممکن است از فرصت‌های جوانانی که با حضور افرادی همچون او در گذشته به سرنوشت نرسیده‌اند بریده شود و در حالی که آن‌ها همچنان در جوانی و آمادگی فنی هستند، از حضور و خدمت در تیم ملی فوتبال محروم شوند.

 

زندگی نامه فرهاد مجیدی

عکس فرهاد مجیدی و علی دایی

 

عملکرد مربیگری :

حضور در استقلال به عنوان مربی و سرمربی موقت :

در دی ماه سال 1397، فرهاد مجیدی به عنوان دستیار شفر به تیم استقلال پیوست. اما در ادامه ی فصل به دنبال نتایج ضعیف شفر، وی از سمت خود برکنار شد. سپس در تاریخ نهم اردیبهشت 1397 به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل انتخاب شد. با پایان فصل و شروع رقابت‌های لیگ برتر در فصل 99–1398 و با استعفای استراماچونی و ورود او به عنوان سرمربی استقلال، فرهاد مجیدی بار دیگر در سمت دستیار خود باقی ماند.

 

بعدها، به دلیل مشکلات مالی و جدایی استراماچونی از استقلال، فرهاد مجیدی مجدداً به عنوان سرمربی استقلال منصوب شد. اما در ادامه، او استعفا داد و پس از محمود محمود فکری، در اسفند 1399 با یک قرارداد 2 و نیم ساله به عنوان سرمربی تیم استقلال تهران منصوب شد.

 

در لیگ بیست و یکم، آجرلو مدیرعامل وقت باشگاه استقلال توافق کرد تا قرارداد فرهاد مجیدی تا پایان فصل 1403–1402 تمدید شود، به منظور تثبیت و حمایت از کادر فنی. با این حال، پس از کسب عنوان قهرمانی در لیگ بیست و یکم، فرهاد مجیدی با انتشار یک نامه از باشگاه استقلال جدا شد و به عنوان سرمربی تیم اتحاد کلباء در امارات متحده عربی منتخب شد، و با امضای یک قرارداد رسمی به این تیم پیوست.

 

سرمربی تیم ملی امید :

فرهاد مجیدی در تاریخ 20 خرداد 1398 از جانب مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد.

 

مجیدی پس از دو شکست متوالی 1–0 و 4–1 در بازی دوستانه مقابل تیم ملی امید ازبکستان، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

 

سرمربیگری الاتحادکلبا :

فرهاد مجیدی پس از قهرمانی با استقلال در لیگ برتر خلیج فارس به فوتبال امارات بازگشت و سرمربی الاتحادکلبا در لیگ امارات شد.

 

فرهاد مجیدی عکس

عکس های فرهاد مجیدی

 

فرهاد مجیدی با جام قهرمانی ۹۲–۱۳۹۱ به عنوان کاپیتان استقلال

فرهاد مجیدی با جام قهرمانی ۰۱–۱۴۰۰ به عنوان سرمربی استقلال

 

افتخارات فرهاد مجیدی :

به عنوان بازیکن

باشگاهی

استقلال

• لیگ ایران: قهرمان (۳ بار): ۷۷–۱۳۷۶، ۸۸–۱۳۸۷، ۹۲–۱۳۹۱

• جام حذفی: قهرمان ۸۷–۱۳۸۶

• جام باشگاه‌های آسیا: نایب قهرمان ۹۹–۱۹۹۸

 

العین امارات

• لیگ قهرمانان آسیا: قهرمان ۰۳–۲۰۰۲

 

الاهلی امارات

• لیگ برتر امارات متحده عربی: قهرمان ۰۶–۲۰۰۵

 

الغرافه قطر

• جام امیر قطر: قهرمان ۱۲–۲۰۱۱

 

ملی

• قهرمانی مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۰۴

 

افتخارات فردی

• نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آسیا در سال ۲۰۱۰

• دومین گلزن برتر تاریخ باشگاه استقلال تهران با زدن ۹۳ گل

• برترین گلزن ایرانی در «مجموع» مسابقات باشگاهی آسیا - ۲۳ گل (مسابقات جام در جام آسیا [۹ گل]، جام باشگاه‌های آسیا [۱ گل] و لیگ قهرمانان آسیا [۱۳ گل])

 

به عنوان سرمربی

• استقلال

• لیگ برتر ایران: قهرمان ۰۱–۱۴۰۰

 

فرهاد مجيدي

زندگی فرهاد مجیدی

 

تعداد بازی ملی فرهاد مجیدی

زندگی نامه فرهاد مجیدی

 

تصویر فرهاد مجیدی

عکسهای فرهاد مجیدی با مادربزرگش

 

تاریخ خداحافظی فرهاد مجیدی

جدیدترین تصاویر فرهاد مجیدی

 

زندگینامه فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در جشن قهرمانی استقلال به عنوان سرمربی

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------