کاهش وزن و تناسب اندام با تمرینات TRX (+تصاویر)



تمرینات TRX,کش بدنسازی,کاهش وزن

به كمك TRX می توانید تمرینات متنوعی انجام دهید

 

کاهش وزن و تناسب اندام با تمرینات TRX (+تصاویر)
این روزها اگر به باشگاه‌های ورزشی سری بزنید بین فهرست كلاس‌های مختلف ورزشی به‌طور حتم نام TRX هم به چشم تان می‌خورد كه شاید در نگاه اول عجیب به نظر برسد. TRX رشته ورزشی نسبتا جدیدی است كه در چند سال اخیر میان باشگاه‌های ایرانی هم جایی برای خودش باز كرده است. این ورزش به كمك دو طناب بلند زرد و مشكی انجام می‌شود و شما می‌توانید به كمك آن تمرینات متنوعی انجام دهید كه گروهی از آنها به چربی‌سوزی و دسته‌ای دیگر به شكل‌گیری عضله‌های بدن كمك می‌كنند.

 

تمرینات TRX را در خانه هم میتوانید انجام دهید

TRX ورزشی است كه شما را در مدت زمان كوتاهی به نتیجه دلخواه‌تان می‌رساند؛ طوری كه از اثرات آن شگفت زده می‌شوید!

 

تاریخ تولد یك ورزش جدید
TRX برای اولین بار توسط رندی هتریك برای نیروی دریایی ارتش ایالت متحده طراحی شد. موضوع از این قرار بود كه این نیروها با كمبود فضا و نبود تجهیزات رایج بدنسازی مواجه بودند و همین مساله سبب شد كه بند‌های TRX اختراع شوند. ابداع كننده این ورزش آن را با هدف تقویت، استقامت، افزایش قدرت بدنی، تعادل و انعطاف‌پذیری، سرعت و چابكی در آمادگی جسمانی ارتش و نیروی دریایی معرفی كرد.


کاهش وزن با بندهای TRX
TRX در سال 1990 طراحی شد و به تدریج به شهرت رسید؛ تا جایی كه در سال 2005 به‌شدت محبوب شد و در حال حاضر بیشتر باشگاه‌های مدرن و به روز، این وسیله ورزشی را به ورزشكاران آماتور و پیشرفته توصیه می‌كنند. البته بعد از سال‌ها تحقیق جامع TRX با تغییراتی اصلاح شد اما اصول اولیه آن تغییر نكرده است.

 

 TRX چه جور ورزشی است؟
شاید برای‌تان جالب باشد بدانید كه این ورزش در ابتدا به كمك یك بند چتربازی و دو دسته انجام می‌شد كه این بندها هیچ‌گونه كششی نداشتند و بسیار محكم و مقاوم به نظر می‌رسیدند. وقتی فرد به آن آویزان می‌شد می‌توانست با وزن بدن خود هرگونه حركات و تمرینات استقامتی و قدرتی را بدون خطر انجام دهد. در حال حاضر TRX شامل بندهای پهن، بلند و محكمی است كه ارتفاع بندها توسط دو ضامن تغییر می‌كند و دو دسته محكم به انتهای بندهای TRX متصل می‌شوند. این بند‌ها حالت كششی ندارند و وزن شما را به خوبی تحمل می‌كنند. در نتیجه می‌توانید به آنها تكیه كنید و حركات مختلف را با نظر مربی انجام دهید.

 

تمرینات TRX,کش بدنسازی,کاهش وزن

می‌توانید برای انجام حركات قدرتی و استقامتی از TRX استفاده كنید

 

مزایای ورزش TRX را بدانید
 TRX برای همه ورزشكاران مفید است. فرقی نمی‌كند جزو ورزشكاران حرفه‌ای هستید یا به تازگی می‌خواهید به باشگاه بروید؛ به هر حال TRX می‌تواند برای ورزشكاران در هر سطحی مفید باشد. در واقع با تغییر زاویه بدن می‌توانید مقدار فشار وارد شده به عضلات را كم یا زیاد كنید و با افزایش یا كاهش تعداد حركات، اثربخشی آن را افزایش دهید.

این ورزش به شما كمك می‌كند انعطاف‌پذیری و قدرت بدنی‌تان را افزایش دهید.

 

بند‌های TRX سبك و كم‌حجم هستند و در خانه جای زیادی اشغال نمی‌كنند.
می‌توانید برای انجام حركات قدرتی و استقامتی از TRX استفاده كنید و نیازی نیست به فكر خرید لوازم و سایر تجهیزات بدنسازی دیگر باشید.

 

TRX به راحتی در هر مكانی نصب می‌شود و ورزشكاران می‌توانند به‌طور انفرادی یا گروهی به كمك آن ورزش كنند.

به كمك تمرینات TRX می‌توانید در مدت زمان كوتاه كالری زیادی بسوزانید. در واقع چربی‌سوزی و عضله‌سازی در این ورزش به سهولت انجام می‌شود و بدن با سرعت بیشتری فرم می‌گیرد.
اگر تمرینات را درست و اصولی زیر نظر مربی یا به كمك سی‌دی‌های آموزشی انجام دهید انجام این ورزش به عضلات و مفاصل شما آسیبی وارد نمی‌كند.

 

آموزش چند تمرین با TRX
- حركت اول: اسكوات
روبه‌روی طناب می‌ایستیم و دستگیره‌ها را به دست می‌گیریم. سپس بدون اینكه زانو از پنجه پا بیرون بزند می‌نشینیم؛ تا جایی كه زاویه زانو با ساق پا 90 درجه باشد. بعد بلند می‌شویم و سعی می‌كنیم ضمن انجام حركت پشت پا حتما صاف باشد.

 

کش بدنسازی,تمرینات TRX,کاهش وزن

این تمرین به تقویت عضلات چهار سر ران، همسترینگ و سرینی كمك می‌كند

 

- حركت دوم: لانژ
پنجه یك پا را داخل طناب می‌اندازیم و پشت به طناب می‌ایستیم. سپس بدون آنكه زانوی پای جلو از پنجه پا بیرون بزند می‌نشینیم، تا جایی كه زانوی پای پشتی به زمین نزدیك شود. سپس بلند می‌شویم و پای عقب را جمع می‌كنیم. در طول حركت، پا باید كاملا صاف باشد.

 

کش بدنسازی,تمرینات TRX,کاهش وزن

حركت لانژ باعث تقویت عضلات ران، عضلات میان‌تنه و حفظ تعادل می‌شود

 

- حركت سوم: پرس سینه
پشت به طناب می‌ایستیم. دستگیره‌های طناب را با دست می‌گیریم و با كنترل عضلات میان‌تنه و دست، دست‌ها را از آرنج خم می‌كنیم. ضمن اینكه در این حركت شكم را صاف نگه می‌داریم، سعی می‌كنیم زاویه دست 90 درجه شود.

 

تمرینات TRX,کش بدنسازی,کاهش وزن

حركت پرس سینه به تقویت عضلات سینه، پشت بازو، سرشانه و عضلات میان تنه كمك می‌كند

 

- حركت چهارم: Low Row
طناب را كوتاه كرده و دستگیره‌های طناب را در دست می‌گیریم و روبه‌روی طناب در شیب مناسب می‌ایستیم. سپس دست‌ها را روبه‌روی هم و موازی با بدن گرفته و از آرنج خم می‌كنیم. بعد با قدرت عضلات پشت خود را بالا می‌كشیم؛ تا جایی كه دست‌ها تا كنار سینه برسد. با كنترل عضلات به حالت اولیه باز می‌گردیم. در طول انجام این حركت پشت كاملا صاف است.

 

تمرینات TRX,کش بدنسازی,کاهش وزن

این حركت به تقویت عضلات پشت كمك می‌كند

 

- حركت پنجم: Power Pull
یكی از دستگیره‌ها را در دست می‌گیریم و مقابل طناب می‌ایستیم. یك دست را در كنار سینه قرار داده با دست دیگر طناب را می‌گیریم. بدن را به عقب می‌بریم و در شیب قرار می‌دهیم. سپس بدون اینكه زانو را خم كنیم، به عقب بر می‌گردیم و با پشت صاف و شكم سفت، پشت‌سر خود را نگاه می‌كنیم.

 

تمرینات TRX,کش بدنسازی,کاهش وزن

این حركت به تقویت عضلات پشت و میان تنه کمک می کند

 

سپس همین حرکت را برای سمت مخالف تكرار می‌كنیم. این حركت به تقویت عضلات پشت و میان تنه و به افزایش كنترل در چرخش آنها كمك می‌كند.

منبع :

مجله سیب سبز

bartarinha.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------