حقایقی در مورد تناسب اندام



تناسب اندام, عکس در مورد تناسب اندام, رسیدن به تناسب اندام

نکات تناسب اندام

 

ورزش کردن و تناسب اندام

در دنیای تناسب اندام و ورزش حقیقتهای خیلی بیشتری از چیزی که می‌دانید، وجود دارد. دانستن این حقایق می‌تواند انگیزه‌ی لازم برای ورزش فعالیت بیشتر را به شما بدهد. در این مطلب با ما همراه شوید تا چند حقیقت جالب در مورد تناسب اندام را برای‌تان بگوییم.

حقایقی در مورد تناسب اندام 

برای کاهش وزن سریع، ورزش از هر چیزی مهم‌تراست

اشتباه است! هر چند که کاهش وزن سریع به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، ولی تحقیقات بسیاری نشان می‌دهند که چنانچه می‌خواهید در کوتاه مدت وزن کم کنید، رژیم غذایی خیلی با اهمیت تر انجام ورزش است. مطالعات نشان می‌دهند برای کاهش وزن، رژیم غذایی نقش بیشتری از ورزش اجرا می‌کند. ولی در دراز مدت، تمرینات منظم، برای متناسب ماندن اهمیت بیشتری دارد. هنگامی که به افرادی نگاه می‌کنید که وزن کم کرده‌ و همچنان حفظش کرده‌اند، می‌بینید که ورزش برای‌شان اهمیت دارد.

 

چنانچه می خواهید قدرتمند باشید، باید جثه تان بزرگ باشد.

قدرت و جثه، هیچ ارتباط مستقیمی با هم ندارند. تمرین های قدرتی شامل تمریناتی می شود که هیچ کدام سبب بزرگ کردن جثه نمی شود. حتی اگر به خیلی از متخصصین و مردان قوی جهان مانند بروس لی و جکی چان نیز نگاه کنید، خواهید دید که با داشتن جثه ای خیلی کوچک، ولی مردان بسیار قوی بودند.

 

هیکل کوچک این اشخاص سرعت عملشان را بالا می برد. به همین علت چنین متدهای تمرینی خیلی بهتر می باشد. ولی برخی اشخاص هدفشان این است که تا می توانند جثه شان را بزرگ کنند، ولی دائم به خاطر داشته باشید که جثه بزرگ برایتان قدرت نمی آورد.

 

تناسب اندام, عکس در مورد تناسب اندام, رسیدن به تناسب اندام

رسیدن به تناسب اندام

 

تناسب اندام و بهبود پمپاژ قلب

چنانچه فکر می‌کنید ورزش کردن و تناسب اندام تنها سبب پیشگیری از بیماریی‌ها می‌شود باید بگوییم برایانت نظر دیگری به جز این دارد. او می‌گوید: ورزش کردن به غیر از پیشگیری از بیماری‌ها و مقابله‌ی با آن‌ها، قلبی خیلی قدرتمندتر از قبل برای ما خواهد ساخت که مهم‌ترین عضله در بدن می‌باشد. این امتیازاتی است که تنها با روزی 15 الی 30 دقیقه ورزش به دست می‌آوریم.

 

برایانت در همین زمینه اضافه کرد: عملکرد قلب و دستگاه عروق به طور چشم‌گیری بهتر می‌ شود و قلب پلاک کم‌تری به وجود می آورد که سبب پمپاژ بهتر قلب خواهد شد. در نتیجه هنگامی که قلب قدرتمندتر می‌شود و عملکرد پمپاژ بهتر می شود سبب پمپاژ خون بیشتری در هر بار پمپاژ خواهد گردید.

 

آستورینو در مورد قوی شدن قلب می‌گوید: هنگامی که قلب قوی می‌شود و خون بیشتری پمپاژ می‌کند سبب می‌شود تا در هنگام استراحت، ضربان قلب پایین آمده و دیگر احتیاجی نباشد زمانی که در حال استراحت هستید قلبتان به شدت فعالیت کند و ضربان بالایی داشته باشد در نتیجه، شخص علاوه بر سلامتی آرامش بیشتری را هم تجربه خواهد کرد.

 

زمان گذاشتن برای ورزش دشوار نیست

دیوید اتکینسون در این‌باره می‌گوید: شاید بعضی بگویند زمان ورزش کردن را نداریم ولی این بستگی به خود شخص دارد و باید عاقلانه و هوشمندانه از مدت زمان یک روز خود استفاده کند. اشخاص باهوش می‌دانند چگونه با یک تیر دو هدف را بزنند.

 

خانواده‌ی خود را به پارک ببرید و با هم پیاده‌روی کنید و یا با آن‌ها دوچرخه‌سواری کنید تا در یک زمان هم وظیفه‌ی در کنار خانواده بودن را انجام داده باشید و هم ورزش کرده باشید. می‌توانید با فرزندان خود به استخر بروید و شنا کنید، کوهنوردی کنید و یا بازی‌هایی که به فعالیت بدنی احتیاج دارد انجام دهید.

 

رفتن به باشگاه‌های بدنسازی و انجام تمرینات خسته کننده‌ی تکراری شاید دشوار باشد بنابراین می‌توانید از موارد هوشمندانه‌ای که در بالا گفته شد در کنار خانواده‌ی خود لذت ببرید. هم تفریح است، هم ورزش و هم در اعضای خانواده و دوستان در کنار هم هستند.

 

تناسب اندام, عکس در مورد تناسب اندام, رسیدن به تناسب اندام

حقایقی در مورد تناسب اندام 

 

لازم نیست به باشگاه بروید

آستورینو از کارشناسان علم ورزش در آمریکا می‌گوید: انجام چند حرکت در طول روز و در هنگام انجام کارهای روزمره می‌تواند به اندازه‌ی یک برنامه‌ی تمرینی کامل در یک روز مفید باشد. جارو کردن خانه در صبح، بعد از ظهر دوچرخه‌سواری یا بازی با بچه‌ها و افراد خانواده و در هنگام شب نیز یک پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای برنامه‌ی ورزشی کاملی است که فواید یک برنامه‌ی ورزشی کامل را به افرادی که زمان رفتن با باشگاه را ندارند ارمغان می‌دهد. آستورینو اعتقاد دارد: نیم ساعت در روز همه چیزی را که می‌خواهید به شما می‌دهد. پس امیدوار باشید و حرکات زندگی خود را هوشمندانه انجام دهید.

 

رسیدن به تناسب اندام، دشوار و ناراحت کننده می‌باشد ولی راحت تر خواهد شد.ما انسان‌ها وابستگی شدیدی به راحتی‌ پیدا کرده ایم.

 

ایده تلاش برای رسیدن به تناسب اندام برای خیلی ها ناخوشایند است و خیلی از اشخاص همه کار میکنند تا از مواجه با این واقعیت ساده پرهیز کنند.

 

ورزش کردن مطمئنا در ارتباط با عرق ریختن، تلاش کردن و ناراحتی‌ فیزیکی‌ می‌باشد، که بیشتر این موارد برای اشخاص عادی راضی کننده نمی باشد.

 

ولی چالش برانگیزتر از ورزش کردن آن ناراحتی‌ به دست آمده از نداشتن توانایی در مصرف آن میزان غذایی است که آنها در وضعیت نرمال استفاده می کردند و برای بعضی اشخاص، دشوار است که ببینند چرا بعضی اشخاص زمانی‌ را برای شکنجه دادن خود قرار میدهند. تعهد و پایبندی یک شبه به وجود نمی آید، بلکه یک فرایند بلند مدت است.

 

ولی خبر خوب این است که شما هرچه با تکرار بیشتری کار کنید، در ادامه انجام آن روال کاری راحت تر خواهد گردید.

 

تعهد و تلاش جدایی از اینکه چقدر بی‌ میل به انجام آن هستید میتواند سبب تقویت روانی‌ شما شود و زمانی که به سطح مناسبی رسیدید، نظم و انگیزه مناسبی را خواهید داشت.

 

به علاوه، حس پیشرفت و شادی در عملی که انجام آن راحت نبوده است خود یک عامل انگیزه دهنده قوی می‌باشد.

 

بهترین زمان تمرین اول صبح است

واقعیت: بهترین زمان تمرین برای شما هنگامی است که بتوانید با اطمینان بیشتری همه‌ی جلسات خود را در همان زمان برگزار کنید. همان‌ گونه که در بالا اشاره کردیم، بهتر است تمرین را به شکل روزانه درآورید؛ پس چنانچه شرایط شما تنها اجازه می‌دهد که آخر شب‌ به باشگاه بروید یا چنانچه ترجیح می‌دهید صبح‌ زود بدوید، هیچ کدام مشکلی ندارد.

 

البته چنانچه هدف شما کاهش وزن است، بعضی از محققان اعتقاد دارند که ورزش ابتدای صبح بدن شما را آماده می‌کند تا در طول روز چربی بیشتری بسوزاند.

 

تناسب اندام, عکس در مورد تناسب اندام, رسیدن به تناسب اندام

تناسب اندام

 

عضله به چربی تبدیل می شود

حقیقت: همانگونه که ممکن نیست چربی به عضله تبدیل شود، عضله هم هیچ زمان به چربی تبدیل نمی شود. ساختن عضله و آب شدن چربی ها در بدن، دو کار کاملاً مختلف هستند و هر دو این مراحل می توانند در یک زمان انجام گیرند، هر چند که خیلی کمیاب است.

 

در بیشتر زمان ها بهتر است که تنها روی یک هدف تمرکز کنید. علت این کار این است که هنگامی که می خواهید عضله سازی کنید، باید بیشتر از مقداری که می سوزانید، کالری استفاده کنید. ولی برای سوزاندن چربی باید بیش از مقدار مصرفتان، کالری بسوزانید.

 

چنانچه کسی هیکل خوبی دارد، حتماً صحبت هایش هم کاملاً درست است.

حقیقت: اگرچه گاهی وقتها قبول حرف های یکی از هم باشگاهی هایتان تنها چون هیکل خودش عالی است به نظرتان کار درستی می آید، ولی عجله نکنید. پیش از هر چیز در مورد صحبت های او تحقیق کنید زیرا برخی اشخاص ذاتاً به علت ژن خوبی که دارند خوش هیکل هستند و هیکلشان هیچ ربطی به نوع و چگونگی تمرینات آن ها ندارد.

 

به غیر از آن، هر انسان با دیگری فرق دارد. تمریناتی که برای یک نفر جواب می دهد امکان دارد برای دیگری نتیجه ای ندهد. نیمی از کار شما این است که اول تشخیص دهید که برای بدنتان چه تمریناتی موثر است. بنابراین به حرف همه اطمینان نکنید و روی حرف ها اول تحقیق کرده و بعد بپذیرید.

 

تمرینات با وزنه چربی را به عضله تبدیل می‌کند

این‌ گونه نیست. وزنه زدن نمی‌تواند به صورت معجزه آسایی چربی شل و آویزان را به گوشت بدون چربی تبدیل کند. متأسفانه چربی بدن نمی‌تواند تبدیل به عضله شود. ولی تمرینات با وزنه، به شما در ساختن بافت عضلانی کمک می‌کند و چربی روی آن را کمتر کند.

 

نوشابه های انرژی زا بهترین نوشیدنی برای پس از تمرینات است

اشتباه است. متأسفانه دوستداران نوشیدنی های ورزشی (پس از تمرین) باید بدانند که این " نوشیدنی انرژی زا" بیشتر از آب و قند تشکیل شده. به توصیه کارشناسان، پس از تمرینات ورزشی، با حدود ۲۰ گرم پروتئین که می تواند از هر منبعی باشد و با نوشیدن آب زیاد، به بدن تان انرژی برسانید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------