روش کرایولیپولیز چیست؟ مزایا و عوارض



کرایولیپولیز , عوارض کرایولیپولیز , کرایولیپولیز چیست

کرایولیپولیز چیست

 

در روش کرایولیپولیز سلول های چربی طوری سرد میشوند که بدن قادر ميشود آنها شکسته و دفع کند. در این شیوه رسوبات چربی های ناخواسته به شیوه ای کنترل شده و غیرتهاجمی شکسته میشوند تا بهبود کنترل شده فرم بدن امکان پذیر شود.

قرارگیری در معرض دماهای پائین سبب ميشود که بافت چربی زیر جلدی، بدون اسیب رسيدن به بافت های اطراف، نابود شود. کرایولیپولیز یک جایگزین غیرجراحی براي عمل جراحی لیپوساکشن است.

 

چه کسانی میتوانند کرایولیپولیز کنند

کسانی که چربی موضعی دارند و دست به هر کاری مثل ورزش و رژیم غذایی خاص ميزند ، ولی باز نمی توانند این چربی ها را آب کنند، میتوانند با شیوه کرایولیپولیز، چربی های شکم خویش را از بین ببرند. توجه کنید که این شیوه براي لاغري کل بدن و کم کردن وزن نیست بلکه یک شیوه براي کم کردن اندازه شکم است. بنابراين کسانی که از چاقی موضعی شکم خویش گله دارند میتوانند این شیوه را امتحان کنند و شکم خویش را با دیگر اندام های بدن شان سازگار کنند و اندامی خوش فرم داشته باشند.

 

چه کسانی نمی توانند کرایولیپولیز کنند

کسانی که به بیمارهای مربوط به سرما مثل کرایوگلوبولینمی، کهیر سرد و هموگلوبینوری حمله ای سرد مبتلا هستند نمی توانند کرایولپیولیز را انجام دهند. همچنين کسانی که پوستی شل و افتاده دارند هم بهتر است این شیوه را انجام ندهند.

 

کرایولیپولیز , عوارض کرایولیپولیز , کرایولیپولیز چیست

کرایولیپولیز شکم

 

 

روش کارکرد کرایولیپولیز

در این عمل سلول های چربی زیر پوست خنک میشوند که سبب ایجاد لیپولیز و تجزیه سلول های چربی بدون آسیب رساندن به بافت های اطراف یا پوست ميشود . کرایولیپولیز به منظور کاهش چربی در مناطق خاص بدن بخصوص سر معده و پشت( زیرسوتین) استفاده ميشود .

 

کرایولیپولیز راهکار دائمی براي کاهش چربی نیست؛ ولی میتواند سلولهای چربی را که اکنون وجود دارد تا حدی کاهش دهد و میتواند مانع از افزایش تعداد باقی مانده سلول های چربی در بدن شود، به طوریکه شخص باید از طريق ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش و یا دیگر شیوه های کرایولیپولیز، ميزان چربی خویش را ثابت نگه دارد.

 

بنابراين از خنک کاری، سلول های چربی تحت آپوپتوز قرار می گیرند که مرگ سلولی را کنترل ميکند . هنگامی که آپوپتوز اتفاق می افتد، دیواره سلولی چربی تجزیه شده و سبب ميشود که لیپیدها( چربی ها) از سلول ها ازاد شوند. این لیپیدها به وسیله سیستم تخلیه لنفاوی حمل ميشود تا از طريق بدن شما به همان شیوه ای که چربی از غذای شما حذف ميشود ، از طريق بدن دفع شود.

 

سلول های چربی به دو درجه حرارت خيلي حساس هستند و این درجه حرارت ها محکوم به مرگ هستند که یکی درجه حرارت بسیار بالاست و یکی درجه حرارت بسيار پائین است.

 

کرایولیپولیز روشی است که ما از درجه حرارت بسيار پائین حتی تا ۱۰- درجه استفاده می کنیم در این درجه حرارت ۱۰-، ۸-، ۹- و حتی تا ۳- اتفاقی که براي سلول های چربی می افتد پدیده ای به نام مرگ سلول چربی است به عبارت ديگر سلول های چربی کریستالیزه میشوند .

 

در اثر مرگ سلولی بافت بدن در واقع سلول های چربی رو بعنوان سلول های مرده تلقی ميکند و سیستم دفاعی بدن به این سلول های مرده ی اضافه حمله ميکند و آن ها را می بلعد. بعد از آن به کمک عروق لنفاوی( سرخ رگ های عروق لنفاوی چربی ها را به طرف کبد هدایت ميکند ) شبیه چربی که با تغذیه وارد بدن ما ميشود به طرف کبد هدایت شده و به کمک صفرا متابولیزه و در پایان از طريق سیستم گوارش دفع میشوند .

 

کرایولیپولیز , عوارض کرایولیپولیز , کرایولیپولیز چیست

مزایای کرایولیپولیز 

 

کرایولیپولیز چیست؟

دستگاه کرایولیپولیز که به آن یخچال چربی هم ميگويند ، در واقع وظیفه اش انجماد سلول چربی است و دفع سلول چربی به متابولیز بدن هر شخص بستگی دارد. به عنوان مثال در افرادی که به بیماري های غددی مانند کم کاری تیروئید مبتلا هستند، توصیه ميشود با انجام تمرین های هوازی و رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده بیش تر آب، سرعت متابولیز را بالا برده تا نتيجه بهتری از انجام کرایولیپولیز حاصل شود.

 

اما به این معنی نیست که چنانچه نکات رعایت نشود کرایولیپولیز بدون نتيجه است در واقع نتيجه بخش است ولی یک قدری زمان بیشتری براي دفع چربی باید صرف کرد که ممکن است حتی 2 تا 3 ماه طول بکشد.

 

فریز کردن چربی ها با شیوه کرایولیپولیز با ديگر شیوه های کم تهاجمی یا غیرتهاجمی، تفاوت های اساسی دارد و بعنوان موثرترین شیوه از بین بردن چربی شناخته شده است. این شیوه جدید و انقلابی، مهمترين پیشرفت تکنولوژیکی در زمينه از بین بردن چربی های موضعی به حساب می آید .

 

شیوه کرایولیپولیز براي افرادی که رژیم غذایی دارند و بطور مرتب ورزش ميکنند ، ولی هنوز موفق به از بین بردن بعضی چربی های موضعی خویش نشده اند، یک هدیه ی گرانبهاست. شیوه کرایو لیپولیز براي چربی های موضعی مثل پهلو ها، شکم، برامدگی بالای لگن و باسن میتواند نتیجه خیره کننده ای به دنبال داشته باشد.

 

کرایولیپولیز , عوارض کرایولیپولیز , کرایولیپولیز چیست

تناسب اندام با کرایولیپولیز 

 

مزایای روش کرایولیپولیز چیست؟

• هم زمان میتوان چند ناحیه ازبدن را درمان کرد.

• به بهبود کیفیت پوست کمک ميکند .

• ناحیه موردنظر تنها درمان ميشود .

• تاثیر داشتن این شیوه اثبات شده است.

• چون این درمان در خارج از بدن انجام ميشود ، بنابراين غیر تهاجمی است.

• چون این شیوه بدون جراحی و ایجاد سوراخ در سطح پوست بدن است بدین ترتیب هیچگونه عفونتی ایجاد نمی شود.

• هیچگونه اسکار های جراحی( گوشت اضافه) در سطح پوست ایجاد نمی شود.

• در این شیوه پوست دچار شلی و افتادگی نمی شود.

• در یک بار درمان بین 4 تا 12 سانتیمتر سایز کم خواهید کرد.

• شیوه کرایولیپولیز بدون عوارض و بدون درد است.

• جایگزینی مناسب براي لیپوساکشن است.

• حتی در کبد های چرب با گرید پائین میتوان کرایولیپولیز کرد.

• سلول های چربی به روشی طبيعي توسط بدن دفع میشوند .

• تحت هیچ عنوان دوره نقاهت بعد از درمان ندارد بنابراين نیازی به استراحت ندارید.

• و در نهایت ، درمان به شیوه کرایولیپولیز، ایمن و بدون احتمال هرگونه عوارض است.

 

با استفاده از کرایولیپولیز کدام نواحی از بدن را میتوان درمان کرد؟

یکی ديگر از پرسش های متداولی که در مورد کرایولیپولیز پرسیده ميشود این است که با استفاده از این شیوه درمانی میتوان کدامیک از نواحی بدن را تحت درمان قرار داد که در زیر به آنها اشاره شده است:

 

• پهلو ها

• داخل و بیرون ران

• بالا و پائین شکم 

• چربی های اطراف لگن 

• چربی های انباشته شده در بازو

• باسن

 

عوارض کرایولیپولیز 

عارضه های احتمالی این شیوه ناچیز و بی خطر هستند. ممکن است پس از درمان قرمزی موضعی، کبودی و کمی بی حسی گذرا در پوست وجود داشته باشد. با گذشت زمان این عوارض بطور طبيعي از بین میروند .

 

کم تر از ۱ درصد از بیمارها، ممکن است به هیپرپلازی پارادوکسیک چربی دچار شوند، که زیاد شدن ناگهانی سلول های چربی است. این مورد نادر در آقایان بیشتر از خانم هاست.

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------