پیشنهاد تفکیک رشته ‎های معارف اسلامی از علوم انسانی در کنکور سراسری



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیشنهاد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص تفکیک رشته‎های معارف اسلامی از علوم انسانی در کنکور سراسری در نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: این پیشنهاد در شورای سنجش و پذیرش دانشجو بررسی می‌شود.

 سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در تشریح نشست سه‌شنبه ۵ آذر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: در این نشست طرح اصلاح ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون آموزش ارجاع داده شده بود با حذف استثنا شدن "تهران" به تصویب رسید. بر اساس این طرح نیروهای بومی با اولویت استخدام خواهند شد.

 

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح افزایش کارآمدی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی دستور کار بعدی کمیسیون بود، افزود: ماده ۱۳ این طرح که درباره اعطای سهمیه به طلاب در استخدام مربیان پرورشی مدارس بود، حذف شود.

 

وی ادامه داد: ماده ۱۴ طرح افزایش کارآمدی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی نیز درباره مکلف بودن آموزش و پرورش به تدوین متون درسی با محوریت عفت و اخلاق عمومی بود که به دلیل موازی کاری با اسناد بالادستی جهت بررسی بیشتر به کمیته فرهنگی کمیسیون ارجاع داده شد.

 

پیشنهاد رئیس سازمان تبلیغات درباره تفکیک رشته ‎های معارف اسلامی از علوم انسانی در کنکور 

میرزاده تصریح کرد: استماع گزارش رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دیگر دستور کار کمیسیون در نشست امروز بود که پیشنهاد شد رشته‌های معارف اسلامی از رشته‌های علوم انسانی در کنکور تفکیک شود که مقرر شد این پیشنهاد در شورای سنجش و پذیرش دانشجو و کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گیرد.

 

طرح سه سئوال از وزیر علوم در کمیسیون آموزش 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: دستور کار پایانی کمیسیون نیز طرح سه سئوال سه نماینده از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بود که سئوال نخست درباره احقاق حق تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود که از جانب حسن کامران دستجردی مطرح ومقرر شد سازمان سنجش در این باره رسیدگی‌های لازم را ترتیب دهد.

 

وی افزود: سئوال بعدی را رضا شیران خراسانی  درباره مجوز نشریات علمی- پژوهشی مطرح کرد که قرار شد این موضوع در وزارت علوم مورد بررسی قرار گیرد و سئوال پایانی را نیز بیت الله عبداللهی  درباره مشکلات و ارتقای دانشگاه‌های حوزه انتخابیه خود مطرح کرد که مقرر شد طی دو هفته آینده این مسائل و مشکلات مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

برگزاری کنکور جدا برای موسسه‌های وابسته به سازمان تبلیغات!!

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد رییس سازمان تبلیغات اسلامی برای برگزاری کنکور جدا برای موسسه‌های وابسته به این سازمان در کنکور سراسری خبر داد.

 

میرحمایت میرزاده، روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به حضور حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حجت الاسلام قمی در نشست با نمایندگان، گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه های آموزشی و پژوهشی را ارائه کرد.

 

وی با اشاره به این موضوع که دانش آموخته‌گان رشته های معارف اسلامی چه در مدارس وابسته به سازمان تبلیغات و چه جاهای دیگر مجبورند در کنکور علوم انسانی برای پذیرش در دانشگاه شرکت کنند، افزود: رییس سازمان تبلیغات اسلامی پیشنهاد کرد که این گروه از دانش آموخته‌گان از دانش آموخته‌گان رشته‌های علوم انسانی تفکیک شوند و در کنکور جدایی شرکت کنند.

 

میرزاده افزود: قرار شد که در کمیته آموزش‌ و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و همچنین شورای سنجش و پذیرش دانشجو، این موضوع بررسی شود و گزارش آن به کمیسیون ارائه شود.

 

وی همچنین به حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و از بررسی سئوال حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان در مورد مشکل تعدادی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حوزه پذیرش خبر داد.

 

وی گفت: قرار شد اگر سازمان سنجش، وجود این مشکل را تایید کند، اشتباهات مربوط به پذیرش این تعداد از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان رفع شود.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش همچنین از بررسی سئوال بیت اله عبداللهی نماینده اهر و هریس در رابطه با دانشگاه های این منطقه خبر داد و گفت: دانشکده منابع طبیعی و دانشگاه فنی و پیام نور این منطقه مشکلاتی را در حوزه های مختلف از جمله ارتقا داشتند که بررسی و قرار شد طی دو هفته آینده جلساتی به صورت حضوری برگزار و مشکلات رفع شود.

 

وی، بررسی سئوال رضا شیران خراسانی نماینده مشهد درباره این موضوع که چرا افراد حقیقی نمی توانند مجوز مجلات علمی پژوهشی را داشته باشند را نیز از دیگر موارد مطرح شده در نشست امروز عنوان کرد و گفت:  قرار شد در وزارت علوم بررسی شود تا ببینند آیا راهی وجود دارد که این مجوز در اختیار افراد حقیقی قرار گیرد یا نه.

 

میرزاده همچنین از بررسی یک سری طرح های فرعی، از جمله طرح اصلاح ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که اولویت به نیروهای بومی در استخدام داده بود، خبر داد و گفت: این طرح هم یک استثنایی داشت به استثنای شهر تهران که این استثنا رای نیاورد ولی این طرح به صورت کلی مورد موافقت قرار گرفت.

 

وی افزود: یک طرح فرعی دیگر هم که در کمیسیون فرهنگی بررسی شده بود و برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش هم ارجاع شده بود، راجع به افزایش کارآمدی دستگاه های فرهنگی و اجرایی در گسترش اخلاق عمومی بود که ماده ۱۳ آن درباره سهمیه دادن به طلاب در استخدام مربیان پروشی رد شد اما ماده ۱۴ آن در مورد مکلف بودن آموزش پرورش به تدوین مفاد آموزشی با محوریت عفت و اخلاق عمومی قرار شد در کمیته فرهنگی کمیسیون آموزش بررسی شود.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------