آغاز مهلت مجدد ثبت‌نام کنکور سراسری ۹۹ از هفته آینده/ تمدید مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی



اخبار,اخبار کنکور,کنکور سراسری ۹۹
مهلت مجدد ثبت نام و امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات برای داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ از هفته آینده آغاز می شود و تمامی افرادی که پیش از این در کنکور ثبت نام نکرده اند فرصت ثبت نام دارند.

به گزارش مهر، به دنبال درخواست‌های داوطلبان مبنی بر تعویق زمان آزمون‌های ملی به دلیل شیوع کروناویروس، زمان جدید کنکور سراسری ۹۹ به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد شد و در نهایت ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در جلسه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۹، تاریخ برگزاری آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ را مصوب کرد.

 

بر اساس مصوبه نهایی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، زمان کنکور سراسری سال ۹۹ از ۱۲ و ۱۳ تیرماه به ۳۰ و ۳۱ مردادماه ۹۹ منتقل شد و آزمون در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد برگزار می‌شود.

 

از همین رو به دنبال اعلام تاریخ جدید برگزاری کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ (در روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه ۹۹)، تسهیلاتی برای داوطلبان در نظر گرفته شد. این تسهیلات شامل امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ و همچنین مهلت جدید ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، است.

 

مقرر شد تسهیلاتی برای ویرایش اطلاعات افرادی که قبلاً در مراحل قبلی (۱۶ تا ۲۷ دی ماه ۹۸، ۱۲ تا ۱۵ اسفند) در کنکور سراسری سال ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند ایجاد شود.

 

اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان از روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت تا چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و این داوطلبان، می‌توانند در مهلت تعیین شده نسبت به مشاهده و کنترل مجدد اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام و در صورت تمایل اطلاعات خود را ویرایش کنند.

 

به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که قبلاً در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده که این دسته از داوطلبان در بازه زمانی یکشنبه ۲۸ اردیبهشت تا چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام بتوانند نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

 

کنکور سراسری سال ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

 

سازمان سنجش: سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ تغییر نمی‌کند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، از تغییر نکردن سهمیه‌ها در کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد و گفت: سهمیه‌های کنکور امسال مانند کنکور ۹۸ اعمال می‌شود.

 

فاطمه زرین آمیزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: قرار بود کاهش سهمیه ها به تصویب شورای عالی انقلاب برسد که هنوز مصوبه ای به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نشده است.

 

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره اختصاص سهمیه برای داوطلبانی که به علت شیوع کرونا دارای شرایطی خاص شده اند، تاکید کرد: هر سهمیه ای که قرار است در کنکور اعمال شود باید به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی برسد و تاکنون در این زمینه هیچ پیشنهادی به سازمان سنجش آموزش کشور نرسیده است.

 

لایحه ساماندهی سهمیه های کنکور آذرماه ۹۸ از سوی وزرای علوم و بهداشت به دولت و از دولت به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب ارجاع داده شد. در این مدل، قرار است فقط سه سهمیه در کنکور اعمال شود که نیازمند مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

این تسهیلات نقل و انتقال و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی مصوب ۷۳۵ جلسه مورخ ۲۵ تیر ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


در این مصوبه آمده است: هرگونه اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در خصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی پذیرفته می‌شوند، به وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تفویض می‌شود.

 

همچنین در بخشی از لایحه پیشنهادی این ۲ وزارتخانه در مورد حذف سهمیه های موردی آمده است: تمام قوانین و مقررات مصوب ابلاغی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیته های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان در خصوص نحوه اعمال سهمیه ها در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (شامل بومی‌گزینی، قانون عدالت آموزشی، سهمیه های مندرج در قانون خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحات بعد آن، قانون ورود رزمندگان به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، سهمیه های مربوط به کارگر نمونه، قهرمانان ورزشی، حافظان قرآن، دانشجوی نمونه کشوری، بهیاری و غیره) لغو و این قانون جایگزین آن ها می شود و پس از آن امکان ایجاد هیچ گونه سهمیه جدیدی به جز موارد مندرج در این قانون وجود ندارد.

 

مهلت ثبت نام در آزمون دستیاری دندانپزشکی تمدید شد

سی و چهارمین آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ بر اساس تقویم جدید مرکز سنجش آموزش پزشکی در ۳۰ مردادماه ۹۹ برگزار می شود.

 

بر اساس اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی مهلت ثبت نام، ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک برای آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی از یکشنبه اول تیرماه ۹۹ آغاز می شود و تا دوشنبه دوم تیرماه ۹۹ ادامه دارد.

 

این فرصت دومین و آخرین مهلت ارفاقی برای  ثبت نام، ویرایش فرم ثبت نام و تکمیل مدارک در آزمون پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی در سال ۱۳۹۹ بوده و قابل تمدید نیست.

 

تاکنون در مجموع تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند.

 

ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir انجام گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------