دانشگاه‌ها بعد از ماه رمضان بازگشایی می شود؟/ امکان انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل فراهم شد



اخبار,اخبار دانشگاه,وزارت علوم
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها پس از ماه مبارک رمضان گفت:‌ ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره تصمیم خواهد گرفت و اگر مجوز بدهند، نسبت به بازگشایی اقدام خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بازگشایی احتمالی دانشگاه‌ها بعد از ایام ماه مبارک رمضان گفت: ما در هر شرایطی تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اگر آنها مجوز بازگشایی را بدهند، ما نیز اقدامات مربوط به آن را انجام خواهیم داد.

 

خاکی صدیق در پاسخ به این سوال که آیا آماری از تعداد دانشجویانی که در شیوع کرونا نسبت به حذف ترم اقدام کردند، دارید؟ گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد دانشجویان متقاضی حذف ترم نداریم، همچنین آماری دقیقی هم نداریم که نشان دهد با درخواست حذف ترم چند درصد از دانشجویان موافقت شده است.

 

وی در واکنش به مشکلاتی که دانشجویان درباره حذف ترم داشتند، گفت: ما نشستی با معاونان دانشجویان دانشگاه‌ها داشتیم که در آن جلسه مطرح شد، در صورت امکان با درخواست حذف ترم از سوی دانشجویان، مساعدت به عمل بیاورند.

 

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره عودت شهریه دانشجویان شبانه گفت: بحث شهریه مربوط به هیات امنای دانشگاه‌هاست و ما نمی‎توانیم هیچ ورودی در این زمینه داشته باشیم.

 

خاکی صدیق درباره ادامه روند ارائه اینترنت رایگان به دانشگاه‌ها گفت: لیست دانشگاه‌های متقاضی برای اینترنت رایگان تحویل وزارت ارتباطات شده است. ما عینا لیست دانشگاه‌‎های متقاضی اینترنت رایگان را به وزارت اراتباطات ارسال کردیم و آنها نیز اعمال کرده‌اند.

 

معاون آموزشی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری در پایان گفت: فکر نمی‌کنمIP سرور دانشگاهی در میان لیست‌هایی که به ما ارائه شده، بوده که به آن اینترنت رایگان داده نشده باشد. فعلا گزارشی مبنی بر اینکه به دانشگاه‌های متقاضی، اینترنت رایگان تعلق نگرفته باشد به بنده ارائه نشده است.

 

امکان انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل فراهم شد

ایرنا نوشت: «ابراهیم حاجی زاده» در این باره اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف، در صورت درخواست دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، آنان را به دانشگاه‌های داخل منتقل می‌کنیم.

 

وی درباره وظایف رایزنان علمی ایران در کشورهای مختلف، خاطرنشان کرد: رایزن های علمی ایران در شرایط کرونا وظیفه سنگینی برای حل مشکلات دانشجویان ایرانی بر عهده داشتند و با دانشجویان و خانواده های آنان در تماس بودند.

 

حاجی زاده تاکید کرد: در نتیجه فعالیت رایزنان علمی بود که با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد ملی مقابله با کرونا چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان ایرانی در نظر گرفته شد.

 

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به دامنه گسترش فضای مجازی و اثر گذاری آن در ارتباطات، تعاملات علمی و آموزشی، نیاز هست شرح وظایف رایزن های علمی بازنگری و باز تعریف شود.

 

به گفته حاجی زاده، تعامل رایزن های علمی و اساتید اعزامی زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه های خارج کشور میتواند هم افزایی بسیار موثری در انجام امور بین الملل داشته باشد.

 

وی گفت: بورس های مشترک دولت های خارجی با جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی را برای ارتقاء و همکاری های علمی و فناوری دو جانبه فراهم خواهد کرد.

 

به دلیل شیوع ویروس کرونا در دنیا، تاکنون دانشجویان زیادی از کشورهای چین و ایتالیا به کشور بازگشته اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------