ترم جاری دانشگاه اصفهان ۳ هفته تمدید شد/ شروع امتحانات از پنجم تیرماه



اخبار,اخبار دانشگاه,دانشگاه اصفهان
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه سه هفته به ترم جاری دانشگاه اصفهان اضافه شد، گفت: کلاس های مجازی دانشگاه اصفهان تا چهارم تیرماه ادامه خواهد داشت و زمان برگزاری امتحانات از پنجم تیرماه است.

یوسف شاقول در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت ترم جاری در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و برای حفظ سلامتی اساتید و دانشجویان، برنامه های آموزشی دانشگاه همچنان به صورت غیرحضوری ادامه خواهد یافت.

 

وی افزود: در صورت اعلام مراجع ذیصلاح و امکان حضور دانشجویان، ادامه فعالیت‌های آموزشی اعم از کلاس و امتحانات می‌تواند با تمهیدات لازم بهداشتی به‌صورت حضوری انجام شود.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان رضایت نسبی دانشجویان و اساتید از روند بهبود آموزش‌های غیرحضوری درخصوص جبران وقفه‌های احتمالی دروس، تصریح کرد: آخرین روز کلاس‌ها در نیم‌سال جاری با تمدید سه هفته نسبت به تقویم آموزشی قبلی، چهارم تیرماه و شروع امتحانات از پنجم تیرماه تعیین می شود.

 

شاقول در خصوص ارزیابی دروس در نیم‌سال جاری گفت: به شیوه غیر حضوری و با بهره گیری از روش‌های ترکیبی، ارزیابی شفاهی، آزمون‌های مستمر و ... صورت خواهد گرفت. در صورتی که تا قبل از شروع امتحانات پایان‌ترم، امکان حضور دانشجویان در دانشگاه فراهم شود، برگزاری امتحانات به شیوه حضوری صورت خواهد گرفت.

 

برگزاری دروس عملی در تابستان به صورت فشرده

وی همچنین در مورد دروس عملی، آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی خاطرنشان کرد: با اولویت ارائه برای دانشجویان در شرف فراغت از تحصیل، در تابستان سال جاری و بسته به شرایط به‌صورت فشرده برگزار خواهد شد.

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان همچنین گفت: در صورتی که شرایط خاص به‌وجود آمده باعث ایجاد تنگنای مالی برای دانشجو شده و دانشجویان شهریه‌پرداز و یا مشمولان جریمه را در پرداخت مالی دچار مشکل سازد، در صورت ارائه مستندات، دانشگاه همکاری لازم را جهت تقسیط و تعویق سررسیدها در چارچوب ضوابط اعلام شده از سوی هیئت امنا خواهد داشت.

 

شاقول با بیان اینکه کلاس های غیرحضری در دانشگاه اصفهان از دهم اسفند آغاز شد، تصریح کرد: تا پیش از پایان تعطیلات نوروز، حدود ۵۰۰ عضو هیئت علمی از ۶۰۰ عضو هیئت علمی این دانشگاه از این روش استفاده کرده اند و حدود ۴۰۰ کلاس آنلاین در طول تعطیلات برگزار شد.

 

برگزاری ۸۰ درصدی کلاس های آنلاین از بعد از تعطیلات نوروز

وی با بیان اینکه از بعد از تعطیلات نوروز تا هفته پیش حدود ۸۰ درصد کلاس ها به صورت آنلاین برگزار شده است، افزود: تا قبل از شانزدهم فروریدین ارائه آموزش مجازی به صورت توصیه موکد بود و از بعد عید تا هفته پیش ۹۹ درصد اعضای هیئت علمی و ۹۵ درصد دانشجویان متناسب با دروس خود وارد این سیستم شده اند.

 

شاقول ابراز امیدواری کرد که در صورت فراهم بودن شرایط و نبود مشکل در زیرساخت ها، نگرانی در برگزاری کلاس ها به صورت مجازی وجود ندارد و روز به روز کلاس ها کیفی تر می شود .

 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان تاکید کرد: برای این منظور مشکلات دانشجو و اساتید رصد می شود.  

 

وی افزود: برگزاری این روش در تحصیلات تکمیلی مشکلی ندارد. زیرا تعداد دانشجوان کمتر و شناخت اساتید بیشتر است و کلاس ها یک سویه نیست و تکالیف به صورت مستمر ارائه می شود و بخش زیادی از کار بر عهده دانشجو است.

 

شاقول با بیان اینکه شرایط دانشگاههای مختلف کشور باهم متفاوت است، خاطرنشان کرد: با این وجود به صورت مستمر اعضای ۱۳ دانشگاه برتر کشور باهم جلسات برگزار کرده  تصمیم گیری ها به صورت واحد انجام می شود.

 

وی در مورد حذف ترم گفت: اگر محرز شود، مشکل برای دانشجو ایجاد شده باشد، موارد با سهولت و سرعت انجام می شود. دانشجویان بدانند که نگاه مدیران دانشگاه به آنها همچون فرزندان خود است، اگر دانشجویی به دلایلی خارج از اختیار خود نتواند ترم را ادامه دهد، همکاری های لازم در صورت محرز شدن با دانشجو انجام می شود و اگر دانشجو شهریه پرداز است حتما مساعدت انجام می شود در بقیه موارد تسهیل قائل خواهیم شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------