آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

یک منبع آگاه در وزارت بهداشت: احتمال لغو لیگ، بیشتر از برگزاری است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

«با اعلام رسمی روحانی، ریاست جمهوری در نشست ستاد مقابله با کرونا فعالیت‌های ورزشی ازجمله مسابقات لیگ برتر به شرط اجرای ‌کامل پروتکل‌های بهداشتی و بدون تماشاگران پس از عید فطر آزاد شد.» انتشار این خبر یعنی تایید اخبار قبلی مبنی‌بر از سرگیری مسابقات فوتبال در اواخر خردادماه.

 

کمی بعد سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات هم اعلام کرد منتظر خواهند بود که این مطالب از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌طور رسمی ابلاغ شود و زمان و تاریخ مشخص را اعلام کنند. اخبار غیررسمی حاکی از آن است که در روزهای ابتدایی دهه سوم خرداد دیدار معوقه استقلال و فولاد برگزار شده و احتمالا در تاریخ 25 یا 26 خردادماه هم لیگ از سر گرفته می‌شود.

 

 به‌دنبال تضمین برای کرونا نگرفتن!

نکته جالب اینکه بعد از انتشار این خبر برخی تیم‌ها معترض شده و تضمین خواستند که بازیکنی در طول مسابقات دچار بیماری کرونا نشود! مهدی در این خصوص گفت: «ما نمی‌توانیم چنین تضمینی بدهیم. ما برگزارکننده مسابقات هستیم و در مورد مسائل پزشکی سه نهاد دیگر یعنی فدراسیون پزشکی ورزشی، کمیته پزشکی فدراسیون و ایفمارک که مرکز پزشکی سازمان لیگ هستند، نظر می‌دهند. این سه نهاد درمورد پروتکل‌های بهداشتی به ما خیلی کمک کرده‌اند و آنها نیز نمی‌توانند تضمین بدهند که شخصی مبتلا نشود. چنین کاری منطقی و عقلانی نیست. از سویی دیگر عدم ابتلا به ویروس به بهداشت فردی هم بستگی زیادی دارد و خوشبختانه تا امروز جامعه ورزش در چند مورد محدود به این بیماری مبتلا شدند.»

 

 حذفی هم برگزار می‌شود

بعد از اعلام برگزاری مسابقات لیگ برتر در اواخر خردادماه این شائبه به‌وجود آمد که ممکن است بازی‌های جام حذفی به دلیل فشردگی شدید بازی‌ها لغو شود. با این حال سهیل مهدی اعلام کرد که این رقابت‌ها به قوت خود باقی است و بازی‌ها برگزار خواهد شد. جام حذفی فوتبال ایران هم‌اکنون در مرحله یک‌چهارم نهایی قرار دارد و با توجه به حضور تیم‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و سپاهان این رقابت‌ها شکل جذابی برای تعیین قهرمان خواهد داشت. قرار است سازمان لیگ به‌زودی برنامه ادامه بازی‌های جام حذفی را  اعلام کند.

 

 لغو لیگ درصورت افزایش مبتلایان ناقل

پورسعید، عضو کمیته مبارزه با کرونا اعلام کرد نهایتا تا فردا پروتکل‌های بهداشتی برای شروع لیگ را اعلام می‌کنند و باشگاه‌ها باید غربالگری خود را انجام دهند. به این تریب احتمال دارد در روزهای پایانی اردیبهشت مجوز شروع تمرینات به تیم‌ها داده شود.

 

وی گفت: «همان‌طور که آقای حریرچی گفتند برای برگزاری لیگ فصل آینده ما حتما باید از هم‌اکنون روش‌های مختلف را امتحان کنیم. باید مرحله‌به‌مرحله رفتار این ویروس را در قبال ورزشکاران ببینیم. می‌گویند شهریور و مهرماه این ویروس دوباره قوی می‌شود و ما اگر امروز برگزاری بازی‌ها را امتحان نکنیم فردایی وجود نخواهد داشت.

 

رعایت پروتکل‌ها هم ساده است، باید هر 5 روز یک‌بار غربالگری صورت بگیرد و اگر رفتار ویروس تغییر کرد ما هم باید روش‌مان را تغییر بدهیم. پروتکل‌ها را تعیین و آن را آموزش می‌دهیم. آن زمان به سازمان لیگ می‌گوییم بازی‌ها به این شکل باید برگزار شود و اگر تعداد مبتلاها زیاد شد ممکن است جلوی برگزاری لیگ را بگیریم. برای ما مبتلاهای ناقل مهم است و اگر تعداد این افراد زیاد شود ممکن است لیگ لغو بشود.»

 

 احتمال لغو لیگ، بیشتر از برگزاری است!

نکته جالب این است که خبرها به گونه‌ای اعلام شده که ظاهرا برگزاری مسابقات از دهه سوم خرداد قطعی است با این حال یک منبع آگاه در وزارت بهداشت به خبرنگار فرهیختگان گفت: اگر همه چیز مهیا باشد حتی از نیمه دوم خرداد می‌توان مسابقات را برگزار کرد اما با توجه به اینکه شرایط استیبل نیست احتمال لغو بیشتر از احتمال برگزاری است!

 

 لیگ بیستم چه می‌شود؟

در روزهای اخیر بارها عنوان شده که وضعیت شیوع کرونا در پاییز و زمستان نگران‌کننده‌تر از روزهای فعلی خواهد بود و به همین دلیل این بحث مطرح شده که از حالا باید نگران لیگ بعدی باشیم. سهیل مهدی در این خصوص تاکید کرد که فعلا برنامه‌ریزی‌ها برای لیگ نوزدهم است و تصمیمی درخصوص لیگ بعدی گرفته نشده است. وی گفت: «تمامی احتمالات را درنظر گرفته‌ایم. چیزی که مشخص است لیگ بیستم در موعدی که قبلا درنظر گرفته شده بود،‌ آغاز نخواهد شد.

 

درواقع برخلاف فصول قبلی که اکثرا در مردادماه استارت می‌خورد، این بار قطعا برنامه مسابقات تغییرات زیادی خواهد داشت. منتظر دستورات مراجع بالادستی مثل فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هستیم. اینکه زمان آغاز رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی به‌طور دقیق چه زمان و آغاز رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا چه زمانی خواهد بود.

 

 

فرهیختگان

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------