آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

خلیل‌زاده: با 6 میلیارد می‌توانم بروم اما به تعهدات عمل شود می‌مانم!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,شجاع خلیل‌زاده
تا حرف از پیشنهاد خارجی زدم 10 بازیکن پیشنهاددار شدند!/ قید رفتن به قطر را زدم چون برانکو خواست بمانم/ بازیکن خارجی با 2 بازی، بیشتر از من پول گرفت 

با اعلام رئیس‌جمهور به‌زودی استادیوم‌های ورزشی و در پی آن تمرینات و رقابت‌های مختلف ورزشی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود و این خبر برای اهالی ورزش که حدود 2 ماه است رنگ هیچ رقابت و رویداد ورزشی را ندیده‌اند، می‌تواند خبر خوبی باشد. این در حالی است که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری خواستار لغو مسابقات فوتبال شده‌اند و رایزنی‌ها و نامه‌نگاری‌هایی نیز انجام داده‌اند ضمن اینکه کانون مربیان هم با ارسال نامه به وزیر ورزش همین خواسته را داشته است.

 

با این حال پرسپولیسی‌ها در آستانه چهارمین قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، مخالف سرسخت تعطیلی مسابقات هستند و اعتقاد دارند باید برای شروع مسابقات بیشتر صبر کرد و تلاش باشگاه‌های دیگر برای تعطیلی رقابت‌ها نه در راستای حفظ سلامتی بازیکنان، بلکه برای جلوگیری از پوکر قهرمانی خود می‌دانند. مدافع باتجربه قرمزها هم همین عقیده را دارد و البته برایش این سوال پیش آمده که وقتی تمام کسب‌وکارها به‌حالت عادی برگشته‌اند چرا برای برگزاری مسابقات فوتبال مقاومت می‌شود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شجاع خلیل‌زاده را در ادامه می‌خوانید.

 

از رای استیناف درباره بازی شما با سپاهان شروع کنیم که 3 امتیاز شما تایید شد!

خب به‌نظر من این یک رای خیلی ساده بود که باید زودتر از اینها صادر می‌شد چون همه فوتبالی‌ها دیدند که چه اتفاقی افتاد و کدام تیم حاضر نشد در زمین بازی حاضر شود. من باور دارم که اگر این اتفاق برعکس می‌شد و ما در تهران به زمین نمی‌رفتیم هم خودمان و هم هواداران‌مان می‌پذیرفتیم که بازی باید به‌نفع تیم حریف اعلام شود و این اصلا معادله پیچیده‌ای نبود.

 

حالا که 10 امتیاز، اختلاف‌امتیاز قطعی شده است، باید قهرمانی چهارم پرسپولیس را مسجل بدانیم؟

نباید کار را تمام‌شده بدانیم. این دقیقا همان چیزی است که رقیبان ما می‌خواهند. ما نباید انگیزه‌هایمان را از دست بدهیم و اگر امروز در فاصله 9 هفته مانده به پایان لیگ همه‌چیز را تمام شده بدانیم، اشتباهی مرتکب شده‌ایم که ممکن است دودش به‌چشم خودمان برود. در فوتبال هیچ نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی نیست و ما باید به این بازی‌ها به‌چشم فینال نگاه کنیم تا زمانی که قهرمانی مسجل شود و بتوانیم جام پوکر را تقدیم هواداران‌مان کنیم.

 

در خلال صدور این رای اتفاقاتی بین قلعه‌نویی و پیروانی رخ داد که اهالی فوتبال را تحت‌تاثیر قرار داد. نظر تو چیست؟

امیرخان یکی از بزرگ‌ترین مربیان من بوده که نقش بسیار زیادی در فوتبالم داشته و کمک بسیار زیادی کرده تا من بتوانم به‌سطح امروز خودم برسم و از این بابت همیشه برای من قابل احترام و عزیز هستند. از طرفی دیگر افشین‌خان هم بزرگ تیم ماست و یک پرسپولیسی اصیل به‌شمار می‌رود و سرپرست تیم ما هم هستند و من برای هر دو عزیز احترام خاصی قائل هستم و ترجیح می‌دهم در این خصوص اظهارنظری نداشته باشم.

 

رئیس‌جمهور از مجوز دولت برای بازگشایی ورزشگاه‌ها صحبت کرده‌اند، اما هنوز عده‌ای به‌دنبال تعطیلی لیگ برتر هستند.

من اگر حرفی بزنم فردا می‌گویند حاشیه درست کرد. من از شما سوال می‌کنم مگر همه مردم و اکثر مشاغل با مجوز دولت این روزها بر سر کارشان حاضر نشده‌اند؟ یعنی همه کارها می‌توانند بازگشایی شوند و تنها مشکل جامعه فوتبال است؟ وقتی همه مردم به‌زندگی عادی‌شان برگشته‌اند پس باید بگذارند که ما فوتبالی ها هم بر سر کار خودمان حاضر شویم. فوتبال برای ما شغل است نه تفریح!

 

ظاهرا نامه‌نگاری‌ها برای تعطیلی لیگ هم آغاز شده و برخی خیلی سفت‌وسخت به‌دنبال نیمه‌تمام گذاشتن لیگ برتر هستند.

من از تمام آن مربیان و تیم‌هایی که نامه زده‌اند تا فوتبال تعطیل شود، سوال می‌کنم که اگر تیم خودتان هم صدرنشین جدول رده‌بندی بود و با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش هم 10 امتیاز فاصله امتیاز داشت، باز هم دنبال تعطیلی لیگ بودید و به این سمت و آن سمت نامه می‌زدید؟ به‎نظر من اوج بی‌عدالتی است که این لیگ با وجود اینکه قهرمانش مشخص است بی‌نتیجه به‌پایان برسد.

 

یکی از مواردی که هواداران شما را نگران کرده، بحث جدایی بازیکنان کلیدی تیم ازجمله خود تو است. واقعا می‌خواهی از پرسپولیس جدا شوی؟

من باید صادقانه با هواداران حرف بزنم. شجاع خلیل‌زاده 3 سال است که پیشنهاد خارجی دارد و این را هواداران ما می‌دانند که من اصلا اهل دروغ و ریا نیستم. من زمان برانکو از یکی از بهترین تیم‌های قطر پیشنهاد داشتم، اما سرمربی تیم در جلسه‌ای که کل بازیکنان هم در آن حضور داشتند از من خواست که بمانم و من هم بدون هیچ ناز و ادایی ماندم و حتی یک مصاحبه نکردم که هوادار بداند پیشنهاد داشتم و نرفتم. این حرف‌های من را سیدجلال می‌تواند تایید کند. من سال گذشته هم پیشنهاد خارجی داشتم و باز هم قیدش را زدم و به‌خاطر هواداران ماندم. هواداران ما باید بدانند که شجاع خلیل‌زاده با پاهای خودش به‌عنوان اولین نفر رفت باشگاه و قراردادش را تمدید کرد.

 

تو هم بند جدایی داری؟ بابت این جدایی باید پولی بپردازی؟

بله، من هم برای لژیونر شدن بند جدایی گذاشته‌ام و می‌توانم با پرداخت 6 میلیارد تومان از پرسپولیس جدا شوم.

 

پیشنهادهای امسال از کدام کشورهاست؟

اول از همه باید بگویم تیمی که 7 جام قهرمانی در این سه سال گرفته و در آستانه پوکر کردن است همه بازیکنانش پیشنهادهای خوب خارجی دارند و این اصلا موضوع عجیبی نیست. امسال هم من پیشنهادی یک‌میلیون دلاری از چین دارم و هم چند پیشنهاد از کشورهای حوزه خلیج‌فارس.

 

باشگاه هم این روزها با مشکلات عدیده‌ای ازجمله شکایت خارجی‌ها روبه‌رو شده است!

اتفاقا حرف من هم همین است. چطور خارجی‌ها می‌توانند با شکایت پولشان را چند برابر دریافت کنند، اما همان قرارداد اندک داخلی‌ها را نمی‌پردازند؟ به‌خدا کاش ما هم خارجی بودیم و با شکایت از باشگاه دلار می‌گرفتیم. بازیکن خارجی داشتیم که کلا دو بازی برای ما انجام داد ولی از من بیشتر پول گرفته است.

 

حالا واقعا ممکن است از پرسپولیس جدا شوی؟

اولویت من پرسپولیس است. حرف من این است که اگر با بازیکنی 500 میلیون قرارداد می‌بندید و آن بازیکن قید پیشنهاد 5 میلیاردی را می‌زند حداقل همان 500 میلیون را به او بدهید. باز هم تاکید می‌کنم با پرسپولیس قرارداد دارم و اگر به تعهدات‌شان عمل کنند نه‌تنها من، بلکه همه بازیکنان در تیم می‌مانند. البته جالب است که تا من حرف از پیشنهاد خارجی زدم صبح بیدار شدم و دیدم 10تا بازیکن پیشنهادهای خارجی دریافت کرده‌اند!

 

 

 آرش محمدی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------