آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

تهدید دوباره به تعلیق به‌خاطر اتهام جعل سند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

کفاشیان: راستش را نگفتیم، بعد از 12سال سکوت باید این خلأ پر شود!

 

علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال اخیرا در مصاحبه با برنامه ورزش بدون‌ویرایشِ رادیو درباره ابهامات اساسنامه فدراسیون فوتبال و اصلاحاتی که باید انجام می‌شد، یک افشاگری عجیب‌وجنجالی کرد که حواشی زیادی را به‌دنبال داشت. وی گفت: «ما در گذشته فیفا را گول زدیم. وقتی در سال ۸۶ اساسنامه توسط گروه ۶ نفره از نمایندگان دولت و فیفا تصویب شد، کیومرث هاشمی، عضو پیشین هیات‌رئیسه فدراسیون در پیشگفتار اساسنامه نوشت این نهاد مستقل و غیردولتی است.

 

این موضوع صحت ندارد، ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و دروغ گفتیم، نباید دروغ می‌گفتیم. الان باید بگوییم که نهاد عمومی غیردولتی هستیم. اگر قبول نکردند، قانون را به مجلس ببریم که مدیران بعدی به مشکل برنخورند. هر وقت تکان خوردیم، چوب بر سر ما کوبیدند که فدراسیون فوتبال نهاد عمومی و غیردولتی است.»

 

همان زمان و بعد از این اظهارنظر جنجالی، چنین مطرح شد که صحبت‌های رئیس اسبق فدراسیون فوتبال می‌تواند زمینه‌ساز حواشی جدیدی در فدراسیون فوتبال و مسائل مربوط به اساسنامه و اصلاحات آن شود و باید منتظر ماند و دید واکنش سایر مسئولان مربوطه به این صحبت‌ها چه خواهد بود. حالا روز موعود فرا رسیده است.

 

 اتهام فدراسیون ایران؛ جعل اسناد!

بلافاصله بعد از صحبت‌های کفاشیان، واکنش‌ها آغاز شد و از بازخوردهای آن می‌شد این‌گونه استنباط کرد که ممکن است پس از مطلع شدن مدیران فیفا از این صحبت‌ها، اتفاق بدی برای فوتبال ما رخ دهد. هرچند در این میان برخی اتفاقات ازجمله شفاف‌سازی پاداش‌ها و درآمدهای فدراسیون از فیفا که با نیل به برخی اهداف خاص منتشر شد، باعث شد روند پیگیری امور در فیفا تسریع شود.

 

اولین اقدامی که کمیته حقوقی فیفا در این زمینه به‌عمل آورد تحلیل اظهارات رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران بود و از آنجا که لفظ کلمه دروغ به‌صورت کلی عنوان شده بود، فیفا این کلمه را مصداق جعل اسناد تلقی کرد و به‌سرعت پرونده‌ای درخصوص فدراسیون فوتبال ایران در این کمیته تشکیل شد.

 

ماجرای جعل اسناد و برخی اخباری که این روزها درخصوص بدهی فوتبال ایران مطرح می‌شود و البته تناقضات بین مستندات پرداختی به کی‌روش و دستیارانش با صحبت‌ها و اظهارات کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال ایران باعث شده فیفا به‌دنبال برگزاری یک جلسه فوری با محوریت فوتبال ایران باشد که طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این جلسه امروز در مقر فیفا برگزار خواهد شد.

 

می‌توان پیش‌بینی کرد که نتایج و خروجی این جلسه به هیچ‌عنوان به سود فوتبال ایران نخواهد بود و با واکنش جدی و هشدار سران مقامات فدراسیون جهانی فوتبال همراه خواهد بود و چه‌بسا اگر سختگیری‌های مقامات فیفا جدی باشد، فدراسیون ایران به‌سمت کمیته انتقالی و تعلیق حرکت کند و این موضوع دوباره روزهای سیاهی را برای فوتبال ایران رقم بزند.

 

 کفاشیان: دروغ که نه؛ راستش را نگفتیم!

علی کفاشیان، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال درخصوص این جلسه در فیفا که قرار است با محوریت صحبت‌های وی و احتمال تعلیق فوتبال ایران برگزار شود، به «فرهیختگان» گفت: «اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران مستقل غیردولتی بوده و ما نیز در زمان ریاست من بر فدراسیون بر همین منوال آن را اداره کردیم.‌ فقط بحث مصوبه دولت بود که از ما خواسته شد آن را هم بگیریم که نگرفتیم.»

 

وی افزود: «در اساسنامه‌ای که کیومرث هاشمی نوشت این موضوع باصراحت قید شده بود که اساسنامه مصوبه دولت را دارد، درصورتی که اینطور نبود. البته دروغ مطرح نبود و درستش این است که بگویم ما راستش را نگفتیم! طبق اساسنامه به مستقل غیردولتی که خواست فیفا بود عمل کردیم و فقط مصوبه دولت را نداشتیم. خودمان هم نمی‌دانستیم و به همین روش جلو رفتیم، بالاخره یک روز باید این مساله عنوان می‌شد.»

 

کفاشیان درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران گفت: «بعید است این اتفاق بیفتد، از ما می‌خواهند پاسخ بدهیم مصوبه داریم یا خیر؟ ما در مرحله ویرایش اساسنامه هستیم، مستقل غیردولتی عمل کرده‌ایم و مصوبه دولت را هم می‌گیریم.»

 

احتمالا خیلی‌ها این اتهام را متوجه رئیس اسبق فدراسیون می‌دانند که چرا تاکنون در این‌باره صحبت نکره بود! وی در پاسخ به این سوال گفت: «من بارها این موضوع را سربسته گفته بودم، اما گفتن کلمه گول زدن، گویا آنها را حساس کرده است. ۱۲سال این حرف‌ها را نزدیم و حالا که می‌خواهد اساسنامه اصلاح شود باید این خلأیی که وجود دارد، برطرف شود.»

 

 در انتظار حکم فیفا

درهرصورت این روزها و بعد از اختلافات بین ای‌اف‌سی و فدراسیون فوتبال ایران بر سر انتخاب دبیرکل که البته به خیر گذشت و داستان‌های مرتبط با اصلاح اساسنامه، این‌بار فیفا به‌طور جدی به پرونده فوتبال ایران ورود کرده و به نظر می‌رسد اگر دفاع درست پشت این قضیه نباشد، ممکن است عواقب و تاوان سنگینی را پرداخت کنیم.

 

فیفا در پرونده‌های مشابه قبلی به دفعات نشان داده درخصوص جعل اسناد با هیچ‌فدراسیونی شوخی ندارد، هرچند اگر حکم سنگینی مبنی‌بر تعلیق فدراسیون ایران گرفته شود، چه‌بسا هدف بسیاری از خودی‌هایی که در این مدت سعی کردند فدراسیون را به سمت تعلیق برده و تشکیل کمیته انتقالی را پیش ببرند نیز محقق شود!

 

 

 فرهیختگان/محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------