آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

برد سه بر صفر پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان صدرنشینی موقت سرخپوشان پایتخت را در نخستین روز از بازی های هفته بیست وچهارم لیگ…

راز جدید رئال مادرید: زمین چمن جمع‌شونده برنابئو



اخبار,اخبار ورزشی,سانتیاگو برنابئو
مارکا می‌گوید در بازسازی استادیوم برنابئو، ورزشگاه خانگی رئال مادرید، این استادیوم صاحب یک زمین چمن جمع‌شونده خواهد شد.

به گزارش ورزش سه، ورزشگاه جدید سانتیاگو برنابئو یک شاهکار معماری و یکی از تماشایی‌ترین استادیومهای دنیا خواهد بود. علاوه بر نمای خارجی خاص و سقف متحرک، به گزارش روزنامه مارکا، راز اصلی این ورزشگاه زمین چمن جمع‌شونده آن خواهد بود.

اخبار,اخبار ورزشی,سانتیاگو برنابئو

 

پروژه جدید باشگاه رئال مادرید برای نوسازی استادیوم تاریخی‌اش برنابئو در جریان است و مهمترین بخش این پروژه ساخت یک زمین چمن جمع‌شوند است. استادیومی که قرار است بعد از پایان عملیات بازسازی به مجموعه‌ای چندمنظوره تبدیل شده و برای رویدادهای مختلف و از جمله برگزاری کنسرت مورد استفاده قرار بگیرد. برای محقق کردن این ایده، ساخت یک زمین چمن متحرک که ظرف چند دقیقه قابل جمع شدن باشد لازم و ضروری است.

 

جمع‌آوری کل چمن از استادیوم، مثل ورزشگاه ولتینز آرنای باشگاه شالکه برای برنابئو امکان‌پذیر نبود چرا که این استادیوم در قلب پایتخت اسپانیا قرار دارد و جایی برای حرکت دادن کل زمین چمن در اطراف آن وجود ندارد. بنابراین طراحان استادیوم به فکر می‌افتند که زمین چمن را به چند تکه تقسیم کرده و آنها را درحالیکه بر روی ریل‌هایی قرار دارند حرکت داده و جایی در داخل استادیوم نگهداری کنند.

اخبار,اخبار ورزشی,سانتیاگو برنابئو

 

به زودی...

این پروژه ساختمانی جاه‌طلبانه از آن رو امکانپذیر شده که رئال مادرید می‌تواند مسابقات آتی خود در این فصل را در استادیوم آلفردو دی‌استفانو برگزار کند.

 

هفت یا هشت تکه زمین چمن که در زمان مورد نیاز حرکت کرده و در کنار زمین درون حفره‌ای شبیه به گلخانه نگهداری می‌شوند، در آنجا به شکل مکانیکی روی هم قرار گرفته و در شرایطی مناسب برای چمن نگهداری می‌شوند. دشواری این پروژه آنجا است که چمن‌های جمع‌شده باید در شرایطی شبیه به گلخانه از نظر نور، دما و رطوبت ایده‌آل نگهداری شوند و این شرایط باید در محوطه‌ای در زیر زمین فراهم شود.

 

عملیات ساخت و ساز این بخش از پروژه باید در زیر زمین انجام شود و چند عامل آن را دشوار می‌کند. یکی از این عوامل، احتمال تخریب دیگر زیرساختهای شهری در مادرید است. در حال حاضر چمن برنابئو هر ساله تعویض می‌شود چرا که تعویض چمن از نظر هزینه نسبت به نگهداری بلندمدت آن به صرفه‌تر است.

 

با این طرح جدید رئال مادرید می‌تواند در طول فصل هم برنامه‌هایی مثل کنسرت را در استادیوم خود برگزار کند بدون اینکه به زمین چمن آسیبی وارد شود. تاتنهام و شالکه در حال حاضر در استادیوم‌های خود از سیستم مشابهی استفاده می‌کنند ولی آنها بر خلاف برنابئو، زمین چمن را به کل از درون استادیوم خارج می‌کنند. اما رئال قصد دارد چمن ورزشگاهش را در درون استادیوم نگهداری کند و نه جایی در بیرون از آن.

اخبار,اخبار ورزشی,سانتیاگو برنابئو

 

تاتنهام از سیستمی از صفحه‌ها و ریل‌ها استفاده می‌کند که بسیار شبیه سیستمی است که قرار است در برنابئو مورد استفاده قرار گیرد. باشگاه رئال مادرید می‌گوید این پروژه به یکی از  درآمدزاترین منابع این باشگاه تبدیل خواهد شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------