آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

موسوی: دنبال گرفتن سود و ربا از استقلال نیستم/ سعادتمند ۱۰ کیلو توان دارد، اما می‌خواهد ۵۰۰ کیلو را بلند کند



اخبار,اخبار ورزشی,موسوی
عضو سابق هیئت مدیره استقلال گفت: اصل پولم را از استقلال نگرفته ام و دنبال گرفتن سود و ربا نیستم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا موسوی عضو سابق هیئت مدیره استقلال، درباره ارزیابی اش از آخرین تحولات باشگاه استقلال بیان کرد: من در ایران نیستم و از طریق کانال‌ها در جریان اخبار استقلال قرار می‌گیرم.

 

او درباره دلیل وضعیت بحرانی باشگاه‌های ایرانی اظهار داشت: من چندان در باشگاه استقلال نبودم و در کل زیر سه هفته عضو هیئت مدیره شدم. در هیچ یک از جلسات هیئت مدیره هم شرکت نکردم و فقط در آن ایام که وضعیت استقلال خیلی اسفناک بود و مربی محبوب ما یعنی آندره آ استراماچونی از تیم جدا شده بود، برای رضای خدا و مردم گام پیش گذاشتم.

 

موسوی ادامه داد: استرا مدتی در هتلی میهمان من بود و از طریق دوستان مشترک و وکیلم در ایتالیا تلاش کردیم او را به ایران بازگردانیم تا قضیه ختم شود و هواداران به خواسته شان برسند. هر چند موفق به بازگرداندن استراماچونی نشدیم، اما به هر حال توانستیم از لحاظ مالی باشگاه را تا حدی به شرایط بهتری برسانیم. از روز اول هم گفتم مخارجی که برای استقلال انجام می‌دهم به صورت قرض است و با این پول‌ها مشکل به صورت کلی حل نمی‌شود.

 

موسوی تصریح کرد: اگر پولم را نگیرم مشکل استقلال حل نمی‌شود، بلکه باید ساختار مدیریتی و اقتصادی برای باشگاه مطرح و اصلاح شود تا این باشگاه به درآمد مستمر، پایدار و بلندمدتی برسد. باشگاه‌های ما از این لحاظ پتانسیل‌هایی دارند، اما ۲ باشگاه دولتی مان مشکلات زیادی دارند.

 

او افزود: آرزوی قبلی من سر و سامان گرفتن استقلال، پرسپولیس و تمام باشگاه‌های کشورمان است و اعتقاد دارم آن‌ها باید به ساحل آرامش برسند تا هواداران شاد شوند. رقابت باید در زمین و منصفانه باشد، اما ایراد اصلی به نحوه انتخاب آدم‌ها بازمی گردد. جای آدم حرف شنو، افراد تاثیر گذار باید وارد این باشگاه‌ها شوند. حرف شنوی تا جایی خوب است، اما نباید آدم مانند ماشین کنترلی باشد که ریموت او را دست شان بگیرند و بگویند اینجا و آنجا برو.

 

موسوی تصریح کرد: یا باید سیستم‌های نظارتی قوی‌تر شود یا اینکه به شخص اختیار داده و از او مسئولیت بخواهند. متاسفانه اتفاق‌هایی می‌افتد که کسی به دلیل آن‌ها بازخواست نمی‌شود. ضمن اینکه صورت های مالی آنچنانی به بار می‌آورند که تنها پول بیت المال هدر می‌رود. در کل نبود اختیار‌های مناسب برای اجرای تصمیم‌ها یکی از عوامل بحران ساز در باشگاه‌ها است.

 

عضو سابق هیئت مدیره استقلال درباره ناگفته هایش از تلاش‌های این باشگاه برای بازگرداندن استراماچونی گفت: بی شک یکی از عوامل اصلی در جدایی استرا همین بی نظمی مالی باشگاه بود. من باید به نکته دیگری اشاره کنم. استقلال و پرسپولیس دولتی هستند، اما طبق قانون دولت یک ریال هم نمی‌تواند در ورزش قهرمانی هزینه کند. مدیری که در باشگاه دولتی نشسته نمی‌تواند آن باشگاه را به شیوه مدیریتی اداره کند. یا باید به مدیر بودجه دولتی بدهید تا او طبق دستورالعمل‌های دیوان محاسبات و سازمان‌های نظارتی اقدام کند یا اینکه باشگاه را خصوصی کنید تا مدیر دنبال درآمدزایی برود و با کسب درآمد چالش‌ها را حل کند. من تلاش کردم استرا بازگردد و برای این امر مستنداتی هم دارم، اما صلاح نیست این مسائل رسانه‌ای شود.

 

او درباره اسنادی که درباره گرفتن سود ۵۰ میلیونی در هر روز به دلیل دیرکرد پرداخت ۷ میلیارد پول او از سوی باشگاه استقلال منتشر شده است، گفت: وزیر ورزش و هیئت مدیره وقت استقلال به من اعلام کردند، مشکل ما نقدینگی است نه نبود منابع مالی. به همین دلیل از من درخواست کردند این مبلغ را پرداخت کنم تا پس از دریافت مطالبات باشگاه پول را به من بازگردانند. به هر حال پولی را به بازیکنان دادیم تا مشکل آن‌ها حل شود. خود مدیران باشگاه گفتند یک ماهه پول مرا پس می‌دهند، اما من گفتم ۲ ماه بعد پولم را می‌گیرم.

 

موسوی: دنبال گرفتن سود و ربا از استقلال نیستم/ سعادتمند ۱۰ کیلو توان دارد، اما می‌خواهد ۵۰۰ کیلو را بلند کند

 

موسوی افزود: هیچ سود و ربایی قرار نیست برای این پول بگیرم. زمانی شما به من می‌گویی پولت را ظرف فلان مدت پرداخت می‌کنم، اگر ندادی برای پس گرفتن پولم چه ابزاری دارم. من ۲ ماه به استقلال مهلت دادم و گفتم اگر پول را بازنگردانند، روزی فلان مبلغ جریمه می‌گیرم. اگر یک تا ۱۰ روز پس از پایان مهلت پول مرا می‌دادند، اکنون میزان این جریمه به ۲۶ درصد اصل پول می‌رسید؟ آقایان می‌خواهند آدم‌هایی مثل مرا به کار بگیرند و هر زمان احساس کنند دیگر نمی‌توانند پول بیشتری از آن‌ها پول بگیرند، علیه همان کمک کنندگان جو رسانه‌ای راه می‌اندازند.

 

موسوی تصریح کرد: با این کار فقط مردم را گول می‌زنند. ما نه سود از باشگاه خواستیم و نه ربایی گرفتیم. هنوز اصل پول مان را نداده اند. حدود ۵۰ روز از سررسید پرداخت اصل پول گذشته و درحالیکه آن را نداده اند، سر جریمه با من دعوا می‌کنند.

 

او افزود: احمد سعادتمند، مدیر عامل جدید استقلال چند خبرنگار دور خود جمع کرده و آن‌ها احساس می‌کنند با دروغ و شانتاژ رسانه‌ای می‌توانند باشگاه بزرگ استقلال را اداره کنند. فقط می‌خواهند با این اقدام‌ها خود را از زیر فشار خارج کنند.

 

موسوی تصریح کرد: وزنه‌ای که مدیریت باشگاه بلند کرده ۵۰۰ کیلو است، اما توان او ۱۰ کیلو است. این مشکل من نیست، چراکه تاکنون اقدامی برای پس گرفتن پول نکرده ام. روز چهارشنبه که خط مشی یا بیانیه باشگاه منتشر شد به وکیل خود گفتم به باشگاه بگوید باید اصل پول را پس بدهید در غیر این صورت مطابق قرارداد عمل می‌کنم. اصل پول باید ۲۰ اسفند ۹۸ به من پس داده می‌شد، اما اکنون ۱۲ اردیبهشت ۹۹ هستیم و اتفاقی رخ نداده است. به همین دلیل مفاد قرارداد را به باشگاه تذکر دادم و صحبتی از جریمه، سود و ربا نکرده ام.

 

او افزود: افرادی که چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند به خدا واگذار کردم. آقایان بدانند باید در یک وجب خاک بخوابند، به همین راحتی تهمت نزنند، تهمت زدن راحت است. بار اول شان هم نیست این کار را انجام می‌دهند. یک بار در بهمن سال گذشته چنین کاری کردند که من گفتم تا ۲۰ اسفند اصل پول را بازگردانند تا دعوایی به وجود نیاید. می‌دانید در این مدت قیمت دلار تا چه اندازه افزایش یافته است. ما حتی نتوانستیم ارزش پول خود را حفظ کنیم و زیان زیادی متحمل شدیم.

 

موسوی افزود: باشگاه استقلال در اسفند سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان از یک شرکت اپراتور تلفن همراه دریافتی داشته است. با آن پول می‌توانست پول مرا بازگرداند، اما این کار را انجام نداد و پیش خودش گفت پول موسوی قرض الحسنه است و تا انقلاب حضرت مهدی (عج) آن را پس نمی‌گیرد. اینگونه نیست چراکه استقلال تعهد داده و باید به آن عمل کند.

 

او تصریح کرد: آقایان امروز موسوی را فریب دادند. فردا می‌خواهند چه کنند؟! نباید اینگونه باشد فردی که به باشگاه کمک کرده است قراردادش در رسانه‌ها منتشر شود و پولش را پس ندهند. با این کار همه را به خودشان بدبین کرده و اعتبار باشگاه بزرگ استقلال را لگد مال می‌کنند. من نه مدعی مدیریت باشگاه استقلال هستم و نه قصدی برای ورود به ورزش دارم.

 

این فرد متمول درباره اینکه آیا اگر باشگاه استقلال اصل پول را بازگرداند همچنان قصد گرفتن جریمه را دارد یا خیر، توضیح داد: زمان بازپرداخت پول من مشخص است. اکنون من نمی‌توانم درباره این موضوع صحبت کنم، بلکه قانون مشخص کننده وضعیت است. باید دید قانون چه می‌گوید. آن وقت تصمیم می‌گیرم جریمه را دریافت کنم یا خیر.

 

او افزود: من چه نیازی به معروفیت داشتم که از طریق کمک به استقلال برای خودم شهرت بخرم. کار و شغل من مشخص است. وقتی مردم و هواداران استقلال هر روز در سعادت آباد علیه مسئولان شعار دادند ناراحت شدم و برای کمک به این تیم جلو آمدم. یکی از مضرات معروف شدن این بود که امروز عده‌ای به من در اینستاگرام فحاشی می‌کنند. تعداد زیادی هم حامی من هستند. با خدا معامله کرده ام و در این مواقع نگرانی خاصی ندارم.

 

موسوی تصریح کرد: خیلی از دوستان من می‌خواستند مانع انجام این کار شوند، اما گفتم برای رضای خدا و خوشحالی مردم می‌خواهم به استقلال کمک کنم. یک شب در رستورانی در کرج نشسته و مشغول خوردن شام بودم. وزیر ورزش به من زنگ زد و گفت تصمیم گرفته ایم تیم را برای بازی لیگ قهرمانان به امارات بفرستیم. من هم یک گروه را بسیج کرده و تیم را در نهایت اعزام کردیم. البته کشور امارات ابتدا اعلام کرد با توجه به بدهی حدود ۴ هزار دلاری شرکت هواپیمایی من به خطوط هوایی این کشور برای سفر چارتر مجوز نمی‌دهد. از دوستانم در هواپیمایی ماهان درخواست کردم ساعت ۹ صبح حدود ۴۷ بلیت به ما بدهند. با خواهش و تمنای بزرگان، کنار تیم قرار گرفتم. یک ریال پول همراه استقلال نبود. وقتی تیم به دبی رسید، ساعت ۱۲ شب حامد حاجیلو، مدیر وقت روابط عمومی باشگاه به من زنگ زد و گفت مسئولان هتل اعلام کرده اند صبح فردا پس از صرف صبحانه، اتاق‌های هتل را برای اعضای تیم غیرفعال می‌کنیم. البته اجازه ندادیم چنین اتفاقی رخ بدهد. باور می‌کنید تیمی از ایران به دبی برود و این رفتار را با آن بکنند؟

 

او افزود: آن شب پول هتل را پرداخت کرده و برای برد مقابل الکویت به بچه‌ها پاداش دادم. پس از آن باید به قطر می‌رفتیم که این کار از طریق هواپیمایی زاگرس انجام شد. در سفر به اربیل عراق همراه تیم نبودم، اما خدا را شاهد می‌گیرم که یک ریال پول همراه تیم نبود. باز هم از یک صراف درخواست کردم یک نفر را در اربیل پیدا کند و به تیم در هتل پول بدهد. در سفر به کویت بار دیگر این اتفاق رخ داد.

 

موسوی ادامه داد: اکنون هم یک خبر ناهار خبری منتشر می‌کنند و می‌گویند موسوی ربا و سود گرفته است. حتی «س» سود را با «ص» نوشته بودند. اصلا می‌دانی ربا و سود چیست؟

 

عضو سابق هیئت مدیره استقلال درباره دلیل بازنگشتن به این باشگاه، با وجود درخواست فرهاد مجیدی و وریا غفوری گفت: بار‌ها گفته ام اسماعیل خلیل زاده، علی فتح الله زاده، فرهاد مجیدی و وریا غفوری از من چنین درخواستی کرده اند، اما برای آمدن به استقلال باید اختیاراتی داشته باشم. من شنیده بودم عضو هیئت مدیره هستم، اما فقط باید کمک مالی کنم. برای من و استقلال بد است که با این سابقه ام به باشگاه بیایم و نتوانم کاری کنم. به دلیل نگرفتن اختیار عمل ترجیح دادم بازنگردم. هدف من حرف گوش ندادن نبود. برای موفقیت باشگاه در تمام زمینه‌ها برنامه‌هایی را ارائه کردم، اما صحیح نیست بدون داشتن اختیار به استقلال بازگردم. وزارت ورزش پس از انتخاب اعضای هیئت مدیره هیچ اختیاری به آن‌ها نمی‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------