ستاد مقابله با کرونا: همه مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت تعطیل است



اخبار,اخبار ورزشی,تعطیلی مسابقات ورزشی
ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری هیچ رویداد و مسابقه ورزشی برگزار نخواهد شد.

به گزارش تسنیم و به نقل از وزارت ورزش در این اطلاعیه آمده است:

 

پیرو بررسی دقیق شرایط همه گیری بیماری کرونا در سطح کشور و برابر استعلام از  ستاد ملی مقابله با کرونا کلیه رقابت های ورزشی تا پایان اردیبهشت تعطیل خواهد بود.  همچنین باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی نیز فعلا تا 15 اردیبهشت ماه تعطیل می باشند.

 

بدیهی است تصمیمات آینده در خصوص فعالیت های ورزشی پس از بررسی شرایط و استعلام های رسمی از ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام خواهد شد.

 

 این ستاد در تصمیم گیری های آینده فرصت لازم را برای پیگیری تمرینات در اختیار باشگاه ها قرار خواهد داد.

 

 تمام فدراسیون های ورزشی مکلفند مربیان تیم های ملی را به تدوین و پیگیری دقیق برنامه های آماده سازی از راه دور( مجازی) و تمرین در خانه برای ملی پوشان موظف کنند. ضمن اینکه فعالیت های آموزشی و برنامه های ترویج ورزش همگانی آنلاین را با جدیت پیگیری کنند.

 

درباره چگونگی حمایت از باشگاه های خصوصی در ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیئت وزیران پیگیری و تصمیم گیری لازم به عمل خواهد آمد.

 

وزیر ورزش: نیمه اردیبهشت درباره لیگ برتر فوتبال تصمیم‌گیری می‌شود

مسعود سلطانی فر شیوع ویروس کرونا در جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بحران کرونا ورزش در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده است تا جایی که بازی‌های المپیک هم به تعویق افتاد و معتبرترین لیگ‌ها هم از جریان افتاد. با این حال برنامه ریزی برای ورزش ادامه دارد. ما مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، مقدماتی جام جهانی فوتبال و حتی رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو را پیش رو داریم به همین دلیل فعالیت‌های اداری، فنی و برنامه ریزی فدراسیون‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با توجه به استعلامی که از وزیر بهداشت داشتم، امکان تمرینات تا نیمه اردیبهشت ماه وجود ندارد، بنابراین حداقل تا پایان اردیبهشت ماه نیز امکان برگزاری رقابت ورزشی وجود ندارد. برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال نیمه اردیبهشت ماه تصمیم خواهیم گرفت چرا که هر تیم برای آمادگی مجدد برای حضور در مسابقات نیاز به پانزده روز تمرین آمادگی دارد.

 

سلطانی فر تدبیر و اراده رئیس جمهور مبنی بر فعالیت اقتصاد در کنار اهمیت حفظ سلامتی مردم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تلاش دولت حرکت در راستای حفظ سلامتی مردم و استمرار فعالیت‌های اقتصادی است که امیدوارم به خوبی محقق شود.

 

وزیر ورزش و جوانان اهمیت حفظ منافع باشگاه‌های خصوصی را در این بحران کرونا مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: حق بیمه کارفرما و همچنین برق و گاز باشگاه‌های خصوصی استمهال شده است و تلاش می‌کنیم که از مشوق‌هایی که دیگر عرصه‌ها در دوران کرونا از آن برخوردار می‌شوند، در هیئت دولت برای ورزش و باشگاه‌های خصوصی هم اخذ کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------