بیکاران کرونا منتظر تخصیص اعتبار بیمه بیکاری



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,بیکاران کرونا
بیکاران کرونا منتظر تخصیص اعتبار بیمه بیکاریبا گذشت دو ماه از راه‌اندازی سامانه بیمه بیکاری کرونا و ارائه لیست مشمولان دریافت بیمه بیکاری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون، اعتباری در این خصوص اختصاص نیافته و کارگران بیکار منتظر دریافت مستمری هستند. 

به گزارش ایرنا، با شیوع بیماری کرونا و تاثیر آن بر کسب و کارها در کشور که موجب تعطیلی برخی بنگاه‌ها و به تبع آن بیکاری بسیاری از نیروهای کار شد، دولت اعلام کرد که پنج هزار میلیارد تومان برای کمک به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داده است و مقرر شد با واریز آن به حساب صندوق، مقرری بیکارشدگان مشمول قانون کار، واریز شود.

 

با این مصوبه دولت، وزارت تعاون،‌ کار و رفاه ا جتماعی در اواخر اسفندماه سال گذشته سامانه بیمه بیکاری به نشانی bimebikari.mcls.gov.ir را طراحی کرد تا کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ بیکار شده‌اند شناسایی و به مدت سه ماه از این بیمه بهره‌مند شوند.

 

مدیرکل اشتغال و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا پایان فروردین ماه لیست ۵۹۹ هزار و ۳۳۱ نفر از مشمولان دریافت بیمه بیکاری را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کرده است.

 

«مسعود بابایی» گفت: براساس اعلام مسوولان تامین اجتماعی تا کنون اعتبار در نظر گرفته شده برای این منظور پرداخت نشده است.

 

وی افزود: منتظر تخصیص اعتبار هستیم و به محض اینکه مبلغ به حساب صندوق بیمه بیکاری واریز شود، پرداخت‌ها را شروع می‌کنیم.

 

براساس این گزارش، مبنای پرداخت بیمه بیکاری تا پایان فروردین ماه ۹۹ بوده و تمدید حق بیمه به صلاحدید کارگروه متمرکز بر شرایط کرونایی کشور بستگی دارد.

 

همچنین مشاغل پرخطر تا پایان اردیبهشت بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و مشاغل کم خطر که به دستور رییس جمهوری باید فعالیت خود را آغاز کنند فعلا تصمیم بر این است که تا پایان فروردین ماه بیمه بیکاری دریافت کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------