استاندار تهران: شرایط تحصیل ۱۹۷۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل در تهران مهیا می شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,استاندار تهران
استاندار تهران با اشاره به اینکه هزینه کردن در امر آموزش و پرورش به نوعی سرمایه گذاری است، گفت: شرایط تحصیل ۱۹۷۵ دانش آموز بازمانده از تحصیل در تهران مهیا می شود. 

به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مرکز غیردولتی کشور و سایر مسئولان برگزار شد با اشاره به اینکه محرومیت‌های فضای فیزیکی نباید ذره‌ای خلل در رسالت و هدف گذاری امر آموزش و پرورش ایجاد کند، اظهار داشت: اولین دستور جلسه در مورد بازماندگان از تحصیل بود که موضوع بسیار مهم و اساسی می‌باشد.

 

وی ادامه داد: رابطه معناداری بین فقر سواد و بیسوادی با افزایش جرم و جنایت و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، بنابراین هزینه کردن در امر آموزش و پرورش به نوعی سرمایه گذاری است و رویکرد پیشگیرانه دارد، همچنین ۱۹۷۵ نفر در استان تهران بازمانده از تحصیل هستند که تحصیل این افراد از طریق اعتبارات دهیاری‌ها پیگیری می‌شود.

 

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: موضوع دیگر توسعه فضای کالبدی دانشگاه فرهنگیان است، چرا که این دانشکده صلاحیت لازم برای تربیت کسانی که قرار است امر آموزش، تعلیم و تربیت فرزندان را به عهده بگیرند، دارند پس نیاز به توجه ویژه دارد.

 

محسنی بندپی گفت: سرانه‌های آموزشی در استان تهران پایین است و اگر اختیار به خود استان داده شود تا ضمن برآورد داشته‌ها، نیازها و تقاضاها تدابیر لازم اتخاذ شود، اثرگذاری بیشتری دارد، چراکه در این زمینه مولدسازی اموال و دارایی مجموعه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند.

 

وی همچنین با اشاره به بازگشایی مشروط مدارس از ۲۷ اردیبهشت تاکید کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش شرایطی فراهم کرد که دانش‌آموزان از درس فاصله نگیرند، اکنون که برای رفع اشکال دانش آموزان مدارس بازگشایی می‌شود، ضدعفونی کردن مدارس باید مورد توجه قرار گیرد شهرستان‌های استان و همچنین شهرداری تهران این اقدام را در اولویت قرار دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------