الزامی برای حضور همه دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مدارس
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به بازگشایی مدارس این استان از ۲۷ اردیبهشت امسال گفت: بر این اساس حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت داوطلبانه و تنها برای رفع اشکال و طرح سوالات خواهد بود و الزامی برای حضور همه دانش‌آموزان وجود ندارد. 

  ابراهیم رفیعی روز چهارشنبه در این ارتباط به خبرنگاران گفت: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش کلیه مدارس ابتدایی و متوسطه به غیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه ها، از ۲۷ اردیبهشت ماه بازگشایی می شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی مدارس استان زنجان با حضور مدیران، معلمان و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه، اضافه کرد: مدیران مدارس با استفاده از تمام ظرفیت های مدرسه و منطقه، تمهیدات لازم در این زمینه را بیندیشند.

 

این مسؤول ادامه داد: پس از بازگشایی مدارس، بحث امتحانات، هدایت تحصیلی، پروژه مهر و سازماندهی نیروی انسانی از موضوعات مهمی است که باید با جدیت مورد پیگیری قرار گیرد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید کرد: سلامت جسمی و روانی دانش آموزان اصلیترین و مهمترین دغدغه ما و برگزاری صحیح امتحانات، در اولویت بعدی آموزش و پرورش استان است.

 

وی اظهار داشت: سلامت دانش آموزان در فرآیند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم اهمیت بسزایی دارد و بر این اساس داشتن امکانات کامل ضدعفونی در مدارس، اجرای فاصله گذاری مناسب برای صندلی ها در کلاس های درس و سالن های مدارس ضروری بوده و مسؤولان شهرستانی در این موضوع همکاری های لازم را انجام خواهند داد.

 

استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است

رفیعی اضافه کرد: استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزانی که وارد مدرسه می شوند الزامی بوده و هر برنامه ای که موجب تجمع دانش آموزان می شود نظیر زنگ تفریح و زنگ ورزش در مدارس نباید وجود داشته باشد.

 

وی  با اشاره به ممنوعیت فعالیت بوفه های مدارس نیز گفت:  شورای مدرسه در روزهای آتی تشکیل و تصمیمات لازم در خصوص آموزش دانش‌آموزان و برگزاری امتحانات با توجه به اقتضائات اتخاذ خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان ادامه داد: برنامه آموزشی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی آغاز شده و ادامه روند به تصمیمات شورای مدرسه بستگی دارد.

 

وی یادآوری کرد: از سوی مدیران نیز اطلاع رسانی لازم به خانواده ها، دانش‌آموزان و معلمان به منظور جلوگیری از تجمعات انجام و حضور دانش آموزان داوطلب در مدرسه باید با هماهنگی قبلی خانواده ها با مدیر مدرسه امکان پذیر شود.

 

  هم‌اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ هزارو ۵۵۰ مدرسه سطح استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------