امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,امتحانات نهایی
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از برگزاری امتحانات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و آغاز امتحانات نهایی دانش‌آموزان را از ۱۷ خرداد سال جاری اعلام کرد. 

به گزارش ایرنا، احمد اسکندری نسب روز پنجشنبه در نشست با معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: در برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان پروتکل های بهداشتی مد نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا را مد نظر قرار خواهیم داد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع برای برگزاری امتحانات نهایی از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی و مراقبین سلامت مدارس استفاد می شود.

 

اسکندری نسب گفت: برنامه امتحانات به همه واحدهای آموزشی، ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده‌ شده و باید حد فاصل اجتماعی بین صندلی دانش‌آموزان باید بین ۱.۸ تا ۲ متر مربع رعایت شود؛ یعنی دانش‌آموز تا صندلی کناری و جلو دو متر فاصله داشته باشند.

 

اسکندری نسب گفت: آموزش‌های امسال دانش آموزان با توجه به شرایط شیوع کرونا به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمن‌ماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاس‌های پایه دوازدهم تدریس شده و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکه‌های تلویزیونی و بسترهای پیام‌رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد اول  برای همه دانش‌آموزان مبنا است و ۱۶ نمره از این بخش سوال طرح می‌شود و برای چهار نمره باقی‌مانده یعنی بخش دوم نیز ۲ نوع سوال طرح خواهد شد؛ چهار نمره از ۲۰ درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان ۸۰ درصد قبلی طرح می شود.

 

وی اضافه کرد: دانش‌آموزانی که در آموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سوالات می‌توانند به سوالات ۲۰ درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانش‌آموزی که تعداد آنها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوه‌های آموزش غیرحضوری نداشته‌اند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سوال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که امیدواریم انتخاب کنند و پاسخ دهند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------