حریرچی: هیچ استانی در وضعیت قرمز کرونا نیست



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,حریرچی
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روند ابتلای به ویروس کرونا در کشور سیر نزولی دارد گفت: هیچ استانی در کشور وضعیت قرمز ندارد. 

ایرج حریرچی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز بهداشت غرب اهواز با اشاره به غربالگری مجدد در استان‌های کشور بیان کرد: غربالگری برای شناسایی علایم بالینی مثل تب ، سرفه و ... است که باید در دوره‌های مکرر انجام شود؛ تکرار غربالگری به دلیل این است که ممکن است برخی مواقع تست آزمایشگاه هیچگونه علایمی نداشته باشند و با گذشت ۲ هفته ایجاد شود یا در مرحله اول، آزمایش منفی نشان دهد و در مرحله بعد مثبت باشد.

 

وی ادامه داد: تست غربالگری به عمل آمده در کشور در دور دوم برخی استان‌ها آمار بالای ۹۲ درصد، و در برخی دیگر به ۸۰ درصد رسیده است به همین دلیل برای تشخیص و شناسایی دقیق بیماران کرونایی، مجدد تست غربالگری انجام می‌شود.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: جلوه اصلی فداکاری را کارکنان بهداشت و درمان در بیمارستان‌ها دارند ولی موفقیت اصلی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مراکز بهداشت سطح شهر و روستا انجام می‌شود.

 

حریرچی ادامه داد:نمونه‌گیری مناسب، شناسایی بیماران کم علامت و ایزوله کردن آنها، شناسایی کسانی که با بیماران تماس داشتند، و پیگیری و قرنطینه کردن بیماران باعث جلوگیری از انتشار و پیشرفت بیماری کرونا خواهد شد که تنها با کمک به‌ورزان و پزشکان عمومی انجام می‌شود که جا دارد از این کادر پزشکی قدردانی و تشکر کنیم.

 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------