ورود به اردبیل ممنوع شد/ از سفر به مشهد خودداری کنید



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,اردبیل
فرماندار اردبیل گفت: بر اساس مصوبه شورای تامین محدودیت‌های برای ورود خودروهای غیربومی در این شهر با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال می‌شود. 

مسعود امامی‌یگانه روز دوشنبه اظهارداشت: از امروز از ورود خودروها با پلاک غیربومی از جاده سرچم و آستارا به اردبیل جلوگیری و اعمال کنترل و محدودیت اجرا می‌شود که عوامل پلیس راه، هلال احمر و مرکز بهداشت با جدیت این  طرح را اجرایی خواهند کرد.

 

او از مردم خواست در این روزها و تعطیلات عید سفر نرفته و در خانه بمانند و از دعوت میهمان نیز به اردبیل حتی برای منازل شخصی خودداری کنند.

 

فرماندار اردبیل افزود: همه مراکز اقامتی ، هتل‌ها و مناطق گردشگری این شهرستان تعطیل بوده و عوامل انتظامی نیز با اقامتگاه‌های غیررسمی باجدیت برخورد خواهند کرد.

 

امامی‌یگانه در زمینه تعطیلی اصناف و بازار اردبیل نیز گفت: با توجه به حساسیت موضوع در شهرستان مرکز استان با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تصمیم گرفته شد اصناف از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۶ با رعایت موازین بهداشتی فعالیت کنند ، ولی اصنافی که فروشنده اقلام اساسی و مایحتاج عمومی مردم هستند می‌توانند زمان فعالیت و ساعت کار خود را افزایش نیز دهند.

 

او بیان‌کرد: در تامین اقلام اساسی مردم از جمله نان وسوخت و مایحتاج ضروری هیچ مشکلی وجود ندارد و مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند.

 

فرماندار اردبیل از گشت و بازرسی ۲۰ گروه در شهر اردبیل برای جلوگیری از تجمع در فروشگاه‌ها و جلوگیری از تخلفات بهداشتی خبرداد و افزود: امیدواریم با همکاری مردم و بازاریان و اجرای این طرح در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهر اردبیل و سلامت شهروندان گام مهمی برداشته شود.

 

وی گفت: از طریق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شرکت‌های مسافربری نیز خواسته شده از اعزام مسافر به استان‌های پرخطر و بالعکس جلوگیری کنند.

 

 درخواست معاون کل وزیر بهداشت برای خودداری از سفر به مشهد مقدس

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه منشاء ابتلای تعداد زیادی از مبتلایان مشهد به کرونا، خارج استانی بوده است، از مردم درخواست کرد که از سفر به مشهد مقدس خودداری کنند.

 

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی ضمن اشاره به افزایش مبتلایان به بیماری کوید ۱۹ در مشهد مقدس گفت: تعداد قابل توجهی از مبتلایان به کرونا ویروس منشأ ابتلای آنها خارج استانی بوده است، لذا از مردم و دوست داران امام رضا(ع) می‌خواهیم از آمدن به مشهد خودداری کنند.

 

وی افزود: تعداد زیادی از هموطنان هر ساله زائر و مهمان حرم رضوی بودند، اما امسال ان‌شالله امام رضا (ع) مهمان خانه‌ها و قلوب مردم خواهد بود. بی‌تردید قوام مملکت ما به حضور امام رضا (ع) است اما برای سالم ماندن زوار و مجاورین حرم از آمدن به مشهد مقدس خودداری کنید.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در داخل شهر نیز ابتلا در حال گردش است، به مردم اعلام می‌کنیم امکانات شهر مشهد برای مردم خود این شهر کافی است؛ همانند شهرهای دیگر در سایر استان‌ها. لذا از هر گونه سفر نوروزی سیاحتی و زیارتی به مشهد مقدس باید خودداری شود.

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------