رئیس کمیسیون آموزش مجلس: باز بودن مدارس در تابستان سال آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,
رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: باز بودن مدارس در تابستان سال آینده در این کمیسیون بررسی و اگر به این نتیجه برسیم که برای جبران تحصیلی دانش‌آموزان نیاز است، مدارس باز می‌شود. 

محمدمهدی زاهدی در گفت‌و‌گو با  تسنیم در کرمان اظهار داشت: امروز تمام تلاش کشور برای عبور از بحران ویروس کرونا است و اولویت کشور در حال حاضر مسائل بهداشتی و مقابله با این ویروس منحوس است.

 

وی با بیان اینکه دغدغه آموزش دانش‌آموزان در مدرسه و هم دانشجویان در دانشگاه وجود دارد گفت: با بازگشایی مجلس نشست‌هایی با وزیر آموزش و پرورش و علوم خواهیم گذاشت و موارد را در شورای عالی آموزش کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح خواهیم کرد.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر‌نشان کرد: باز بودن مدارس در تابستان سال آینده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی می‌شود و قطعا اگر به این نتیجه برسیم که برای جبران تحصیلی دانش‌آموزان نیاز است مدارس باز باشد، پیگیری خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و وزرات علوم ابتکار عمل‌هایی داشتند و آموزش از راه دور و الکترونیکی را به کمک صدا و سیما در حال انجام می‌دهند افزود: قبول داریم این آموزش‌ها آن کیفیت لازم را ندارد اما در این شرایط نیاز کشور است.

 

زاهدی با بیان اینکه سال گذشته در مجلس مطرح کردم که کشور باید به‌سمت آموزش سکویی برود و انتظار داشتیم هر دو وزارتخانه جدی بگیرند تصریح کرد: در دنیا الان اینگونه نیست که بچه‌ها در تمام اوقات سر کلاس درس حاضر شوند و روش‌ها تغییر کرده است.

 

وی با بیان اینکه به بازنگری اساسی در سطح آموزش کشور نیاز داریم گفت: اگر آموزش‌ها به‌صورت الکترونیکی و مجازی باشد و بسترسازی لازم انجام شود با هر بحران دچار مشکل نمی‌شویم و بچه‌ها به‌راحتی می‌توانند در فضای مجازی وارد آزمایشگاه و کلاس درس بشوند و آموزش‌های لازم را ببینند.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا ابد نمی‌توانیم به‌صورت سنتی آموزش بدهیم و کشور هر روز دچار حوادث غیرمترقب‌های است و تعطیلی‌های زیادی هم داریم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم کرونا به فرصت در کشور تبدیل شود و سیستم آموزشی کشور ارتقا پیدا کند.

 

وی در رابطه با اقدامات انجام شده برای مقابله با ویروس کرونا در استان کرمان اظهار داشت: کنترل ویروس کرونا در استان کرمان با مشارکت مردم و پیگیری‌های مسئولان وضعیت خوبی دارد اما نیاز است مردم همکاری لازم با ستاد کرونای استان را داشته باشند و در خانه بمانند و دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرایی کنند.

 

زاهدی با بیان اینکه از چند کارگاه تولیدی ماسک و البسه درمانی و بهداشتی در کرمان بازدید داشتم و مشکلات آنها بررسی شد افزود: این واحدها کمبودهایی در زمینه پارچه داشتند که حتما پیگیری خواهیم کرد.

 

وی عنوان کرد: در تماسی که با وزیر بهداشت برقرار کردم مقرر شد به‌زودی محموله کمک‌های بهداشتی جهت مقابله با کرونا جهت استفاده در مراکز درمانی کرمان برای کادر پزشکی در بیمارستان‌ها به‌ویژه مدافعان سلامت در خط مقدم و مبتلایان به بیماری کرونا تحویل این مراکز شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------