افزایش غلظت آلاینده‌ها؛ ورود سامانه بارشی به کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام بوده و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود اما بعدازظهر جمعه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب کشور می‌شود. 

امین حسین نقشینه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه در دو روز آینده افزایش دما در کشور حاکم است، افزود: در جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر جمعه به همراه ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران و در دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان و قزوین بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

 

وی اظهار داشت: شنبه سامانه بارشی به تمام نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین،  البرز و تهران گسترش یافته و سبب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می شود و در ارتفاعات بارش برف، رخ می‌دهد.

 

نقشینه ادامه داد: در مناطقی از مرکز،  جنوب و جنوب شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود،  همچنین در استان‌های خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک رخ می‌دهد،  در استان چهارمحال و بختیاری،  ارتفاعات شمال خوزستان و دامنه‌های زاگرس در غرب اصفهان بارش شدت خواهد داشت.

 

وی گفت: یکشنبه فعالیت سامانه در شمال غرب کاهش و به تدریج در مرکز و شرق کشور گسترش یافته و در غرب و جنوب غرب تشدید می‌شود،  در جنوب ایلام،  جنوب همدان و مرکزی،  لرستان،  کهگیلویه و بویراحمد،  جنوب اصفهان،  شمال فارس و شمال شرق خوزستان بارش شدت خواهد داشت.

 

تهران شنبه بارانی می شود 

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات غبار صبحگاهی و در شب صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات دوباره محلی خواهد داشت،   اما شنبه بارانی خواهد شد. کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۷ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۹ درجه بالای صفر می رسد.

 

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای ۱۰ درجه زیر صفر و اهواز ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------