افزایش دما در بیشتر نقاط کشور



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,هواشناسی
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز سه شنبه ۱۵ بهمن ماه تا آخر این هفته بیشتر مناطق افزایش دما دارند که در سواحل با ۵ تا ۷ درجه گرمتر شدن محسوس‌تر خواهد بود و احتمال سقوط بهمن در جاده‌های مستعد وجود دارد، بنابراین هموطنان مراقب باشند. 

فریبا گودرزی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امروز برای شمال غرب به ویژه آذربایجان غربی، کردستان و  ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده باران و برف پیش بینی شده و تا ظهر فردا چهارشنبه ادامه دارد. فردا در ارتفاعات خراسان شمالی نیز شاید باران کمی ببارد.

 

وی اظهارداشت: اما پدیده غالب امروز وزش باد است که در استان های گیلان، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، البرز ، تهران، قم ، نیمه جنوبی سمنان و شرق خراسان رضوی رخ می‌دهد که می‌تواند وقوع بهمن را در مناطق مستعد جاده‌ها و گذرگاه‌ها به همراه داشته باشد. همچنین احتمال وقوع و گسترش آتش سوزی در جنگل و  خسارات به سازه های موقت و داربست ها نیز دور از انتظار نیست. 

 

گودرزی ادامه داد: اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که بارش پراکنده برف و باران در شمال غرب، غرب و جنوب غرب آغاز می‌شود که همراه با وزش باد شدید خواهد بود. از بعدازظهر روز جمعه بر گستره و میزان بارش‌ها افزوده می‌شود، بارش ها ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و البرز ، شمال شرق و سواحل شمالی را در بر می‌گیرد.

 

وزش باد در تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران وزش باد خواهد داشت طوری که تا آخر این هفته بعدازظهرها وزش باد رخ می‌دهد که موجب پاک شدن هوا خواهد شد. همچنین روند دما در تهران افزایشی است، کمینه دمای امروز صبح تهران صفر درجه بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۰ درجه بالای صفر می رسد.

 

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۱۳ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۳ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------