مه‌گرفتگی و لغزندگی جاده‌ها؛ رانندگان مراقب باشند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مه‌گرفتگی
با ادامه فعالیت سامانه بارشی به مدت چهار روز بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد که موجب مه گرفتگی، لغزندگی سطح جاده‌های مواصلاتی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر می‎شود؛ بنابراین هموطنان و رانندگانی که قصد عبور از محورهای مواصلاتی برف‌گیر را دارند مراقب باشند. 

به گزارش سازمان هواشناسی، بعدازظهر دوشنبه ۳۰ دی ماه شاهد بارش برف و باران، تداوم سرما و پدیده‌ی مه در خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان خواهیم بود که این وضعیت تا پایان همین روز ادامه دارد که موجب آبگرفتگی معابر و لغزندگی سطح جاده‌های مواصلاتی می‌شود.

 

همچنین روز سه شنبه ۱ بهمن ماه شاهد بارش برف و باران و وقوع مه در جنوب کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان و غرب لرستان، چهارشنبه در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، نیمه غربی اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، فارس و شمال خوزستان و پنجشنبه در غرب کردستان، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال وبختیاری، جنوب کهگیلویه وبویراحمد، شمال خوزستان، فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، سمنان و شمال سیستان و بلوچستان خواهیم بود که موجب وقوع رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد شد.

 

چهارشنبه شمال خلیج فارس، شرق هرمزگان، بوشهر و خوزستان و پنجشنبه بوشهر و هرمزگان، مرکز، شرق خلیج فارس و تنگه هرمز این شرایط را خواهند داشت که موجب لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، آب گرفتگی معابر عمومی و تلاطم دریا می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود در تردد شهری و جاده‌ای احتیاط لازم صورت گیرد و خودروها به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

 

با توجه به احتمال تغییر در الگوی بارش‌های اخیر و نفوذ سامانه دیگری از جمعه در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

 

  ایرنا  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------