مدارس برای جبران تعطیلات تصمیم‌گیری می‌کنند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,آلودگی هوا
رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس برای جبران تعطیلات آلودگی هوا در کلان‌شهرها و برف و باران در نقاط مختلف کشور با توجه به مقتضیات و شرایط خود برنامه‌ریزی خواهند کرد. 

خسرو ساکی روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا؛ اظهار داشت: مدارس و مناطق باید برای جبران تعطیلات برنامه‌ریزی کنند و سازمان سنجش تنها برای زمان برگزاری امتحانات تصمیم می‌گیرد. 

 

وی با بیان اینکه امتحانات نوبت اول داخلی بوده و خود مدارس باید در این رابطه برنامه ریزی کنند، تصریح کرد: بازه زمانی امتحانات دی‌ماه است که اگر برگزاری امتحانات در نیمه اول مقدور نباشد در نیمه دوم برگزار خواهد شد. 

 

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ادامه داد: برای جبران تعطیلی در خصوص آلودگی هوا مدارس به طور قطع برنامه‌ هایی در نظر می گیرند و هر مدرسه‌ای به صورت غیرمتمرکز به مقتضای شرایط خود برای جبران ایام تعطیل تصمیماتی می گیرند.

 

به گفته ساکی بهتر است امتحانات در نیمه دوم دی ماه به بعد برگزار شود و امتحانات داخلی پایه های مختلف تحصیلی در مدارس به فراخور شرایط باید برنامه ریزی شود. 

 

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش زمان برگزاری امتحانات مدارس هفتم تا ۲۸ دی ماه در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: امتحانات نهایی سراسری بوده و قابل تغییر نیست و باید در زمان مقرر از دوم دی آغاز شده و تا ۲۳ دی‌ماه ادامه پیدا کند. 

 

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی افزود: امتحانات نهایی دی ماه ۱۳۹۸ برای دانش آموزان سال دوازدهم روزانه، دانش آموزان بزرگسال و داوطلب آزاد پایه سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه ای و پیش دانشگاهی شاغل به تحصیل در مدارس داخل و خارج از کشور، از دوم دی‌ماه آغاز شده و تا ۲۳ دی‌ماه ادامه می یابد.

 

ساکی در خصوص تعطیلی مدارس و تاثیر آن بر عملکرد دانش آموزان تصریح کرد: زمان آموزش یک عامل موثر در فرایند یاددهی و یادگیری است و میزان زمان آموزش هر ماده درسی در طول دوره متناسب با حجم مطالب تنظیم می شود و باید از کاهش زمان آموزش به هر دلیلی اجتناب شود. اما سلامتی دانش آموزان هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ اگر به منظور کمک به سلامت دانش آموزان به ناچار مدارس تعطیل می شود، باید برای جبران زمان‌های تلف شده کلاس های جبرانی برگزار شود.

 

وی ادامه داد: طبق آیین‌نامه، امتحانات غیر نهایی نوبت اول در بازه زمانی دی ماه برگزار می شود و برنامه آن توسط مدیر و شورای مدرسه تنظیم می شود در این خصوص نیز مدارسی که به دلیل آلودگی هوا و یا برف و باران تا کنون تعطیل بوده‌اند، برای جبران ایام تعطیلی کلاس ها حتی الامکان برای برگزاری امتحانات نوبت اول در نیمه دوم دی ماه،  برنامه‌ریزی کنند. همچنین مدارس می‌توانند با اخذ مجوز از کمیسیون خاص ادارات آموزش و پرورش محل حداکثر به مدت دو هفته متوالی کلاس درس را تعطیل کنند دراین صورت مدیر مدرسه موظف است مراتب را به صورت مکتوب به اولیاء دانش آموزان اطلاع دهد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------