نوبخت: ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به خانوارهای آسیب‌دیده خوزستانی در بارش‌های اخیر پرداخت می‌شود



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نوبخت
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت ۱۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض به خانوارهای آسیب دیده خوزستانی در بارش‌های اخیر خبر داد.

 به  گزارش ایلنا, محمدباقر نوبخت امروز در جلسه مدیریت برنامه و بودجه استان خوزستان با بیان اینکه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ خانوار در بارش باران اخیر خسارت دیدند، گفت: برای جبران این خسارات به هر خانوار آسیب‌دیده ۱۰ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض برای تهیه اثباب منزل پرداخت خواهد شد. به محله‌ها و معابر عمومی نیز خساراتی وارد شده که باید هرچه سریع‌تر خسارات برآورد شده و به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود و در حال حاضر ۲۵میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی به استان خوزستان اختصاص داده شده است.

 

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه مشکل این استان صرفا شبکه آب‌وفاضلاب شهری نیست، ادامه داد: حجم باران اگر از حدی بیشتر باشد هیچ جای دنیا شبکه آب‌ و فاضلاب به‌تنهایی جواب‌گو نخواهد بود و نیاز به طرحی دیگر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی وجود دارد. از این رو از شهردار اهواز و دیگر شهرهای استان درخواست داریم که طرح خود را برای جمع‌آوری آب‌های سطحی ارائه کنند و دولت نیز در کنار آن‌ها خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بخش آب‌وفاضلاب حدود ۱۴۰۰ کیلومتر برای توسعه و اصلاح این شبکه قرارداد منعقد شده که تاکنون ۴۲۲کیلومتر از آن انجام شده است. تا پایان دی‌ماه اعتبارات لازم برای انجام پروژه‌های مصوب سال۹۸ در خوزستان تخصیص داده خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------