ضرر20 هزار میلیاردی از مافیای سیگار



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, مافیای سیگار
معاون وزیر بهداشت:مافیا اجازه نداد مالیات سیگار ۱۰درصد افزایش یابد

 اظهارات اخیر معاون بهداشت وزارت بهداشت نشان می‌دهد، اگر به جای گرانی بنزین، فقط۱۰ درصد مالیات سیگار افزایش می‌یافت، درصد قابل توجهی از درآمد ناشی از گرانی بنزین به دست می‌آمد و طبیعتا نیازی به گرانی بنزین نبود اما به گفته وی، مافیای سیگار این اجازه را نداده است. مافیایی که نه تنها امسال مانع از افزایش مالیات سیگار شده است، بلکه سوابق نشان می دهد چندین سال است که مانع این کار می شود. بنابرگزارش انتخاب، رئیسی به نقش مافیای دخانیات در جلوگیری از افزایش مالیات بر مواد دخانی اشاره کرد و افزود: مالیات بر سیگار به تنهایی می‌توانست سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور داشته باشد، اما مافیای سیگار اجازه این کار را نداد.

 

ارزان‌ترین سیگار دنیا درایران

او که در هفتمین کنگره ملی پیشگیری و درمان چاقی سخن می‌گفت، اضافه کرده است: هم اکنون مافیای بزرگ دخانیات در کشور ما کار می‌کند؛ به طوری که در وضعیت تحریمی که هیچ چیز حتی دارو به ما نمی‌دهند اما چند شرکت بزرگ آمریکایی به ما سیگار می‌دهند و هیچ تحریمی برای سیگار وجود ندارد. ما به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادیم که مالیات بر سیگار سالانه ۱۰ درصد افزایش یابد که در این صورت می‌تواند سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای کشور به دنبال داشته باشد، اما همین مافیای سیگار جلوی این اقدام را گرفتند.

 

بنزین هزار تومانی که به سه هزار تومان رسید سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان درآمدزایی دارد، اما مالیات بر سیگار به تنهایی می‌توانست سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد به دنبال داشته باشد، اما مافیای سیگار اجازه این کار را نداد.هم اکنون ارزان‌ترین سیگار دنیا در کشور ما عرضه می‌شود. همچنین در هیچ کجای دنیا کمتر از کشور ما مالیات از سیگار نمی‌گیرند. ترکیه مالیات سیگار را به 100درصد رسانده و ثابت شده است که مهم‌ترین راه کاهش مصرف دخانیات، گرفتن مالیات از آن و جلوگیری از خرده‌فروشی است.

 

پیش از این نیز احمد انارکی محمدی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وجود مافیای خاص در بازار سیگار گفته بود که باید مالیات بر سیگار خارجی طبقه بندی شده باشد تا هم حمایت از تولید داخلی لحاظ شود و هم افزایش قاچاق صورت نگیرد.بهمن ماه 95 نیز قربانی عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفته بود که با فشار مافیای سیگار و حاشیه های خارج از مجلس، مالیات سیگار در قانون بودجه کشور کاهش یافت و اکنون مالیات سیگار در ایران حتی از افغانستان هم کمتر است.

 

 

 خراسان  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------