استان اصفهان، کانون آلودگی هوا/ ۱۰ شهر تعطیل شد



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی, اصفهان
افزایش غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا به وضعیت ناسالم برای عموم تبدیل شد و تمام مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی، دبستان، مدارس متوسطه اول و دوم اصفهان و ۱۰ شهر را در پنجمین روز آذرماه به تعطیلی کشاند.

 به گزارش ایسنا؛بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت اداره کل محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه چهارم آذرماه به وضعیت ناسالم رسید و ایستگاه های پایش دائم، میانگین غلظت آلاینده های موجود در هوا را ۱۵۷ یعنی ناسالم برای عموم ثبت کردند. 

 

شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا ( PSI) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون  و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می دهد. در این شاخص، سطح (۱۵۰ -۱۰۱ ) ناسالم برای گروهای حساس و(۲۰۰ -۱۵۱ )ناسالم برای عموم در نظر گرفته شده است.

 

بر این اساس مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تعطیلی تمام مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی، دبستان و مدارس متوسطه اول و دوم در نواحی ششگانه شهر اصفهان، زرین شهر، فولادشهر، باغبهادران، خمینی شهر، نجف آباد، شاهین شهر، پیر بکران، برخوار، مبارکه و سجزی در روز سه شنبه پنجم آذر ماه خبرداد و گفت: کنترل محدوده طرح ترافیک و تشدید برخورد با خودروهای دودزا، فاقد برگه معاینه فنی و اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی انجام می شود.

 

منصور شیشه فروش به شهروندان نیز توصیه کرد از شبکه حمل و نقل عمومی از جمله مترو  و اتوبوس برای رفت و آمد در شهر استفاده کنند و افزود: تعطیلی مدارس با هدف ماندن در منازل اعلام شده و توصیه می شود که گروه های حساس و کودکان در داخل منزل بمانند و از تردد در فضای عمومی خودداری کنند، همچنین ورزش در فضای باز به هیچ عنوان توصیه نمی شود. 

 

بر اساس جدول کیفیت هوای شهر اصفهان که در سایت اداره کل محیط زیست استان اصفهان منتشر شده، کیفیت هوای اصفهان از اول آذرماه در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس بود که سرانجام در چهارمین روز آذر به ناسالم برای عموم تبدیل شد.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------