کلاهبرداران چگونه با سرویس ارزش افزوده ،دست توی جیب مردم می کنند؟



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سرویس ارزش افزوده

 

حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در روزنامه ایران نوشت: روزانه شکایت‌های مردمی بسیاری در خصوص کلاهبرداری و عضویت‌های ناخواسته آنها در سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی می‌شود. مردم به خصوص سالمندان نمی‌دانند که چگونه عضو این سرویس‌ها شده‌اند.

 

اما چگونه این اتفاق می‌افتد؟ برخی از شرکت‌های فاسد و کلاهبردار این عرصه اقدام به ساخت اپلیکیشن‌های مخرب با محتوای زرد، غیراخلاقی و یا گمراه‌کننده می‌کنند و به صورت غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

 

قربانیان هم بدون اطلاع از اهداف شوم پشت پرده، آن اپلیکیشن‌ها را نصب می‌کنند و اجازه دسترسی به ارسال و ویرایش پیامک‌هایشان را به آن برنامه‌ها می‌دهند. شرکت‌های کلاهبردار هم از طریق این دسترسی‌ها، پیامک فعال‌سازی عضویت در سرویس‌های ارزش افزوده را ارسال می‌کنند و پس از دزدی از اعتبار مشترک، پیامک‌ها را هم حذف می‌کنند تا کاربر اصلاً نفهمد چه اتفاقی افتاده است! یا حتی با تبلیغ‌های گمراه‌کننده‌ای مانند ارسال یک عدد به سرشماره‌ای خاص جهت دریافت اینترنت نامحدود (!) مردم را عضو می‌کنند.

 

همین موجب یک بازار فاسد با ارزش چندین هزار میلیاردی می‌شود که وضعیت احراز هویت و اثبات رضایت مشترکین در آن مشخص نیست. سازمان تنظیم مقررات هم بارها با تصویب مصوبه‌های مختلف و اعمال ضوابط مختلف سعی کرده تا جلوی این روند را بگیرد اما هر بار شیوه جدیدی برای کلاهبرداری و دزدی از مردم می‌سازند.

 

حتی سامانه ستاره هشتصد مربع را به دستور مهندس آذری جهرمی راه‌اندازی کردیم که مردم به راحتی بتوانند از سرویس‌های عضو شده خود مطلع شوند و تنها با چند کلیک عضویت خود را در تمامی آن‌ها لغو کنند. اکنون نیز پس از آن که شیوه‌های فنی را به کار بردیم و بارها اخطار دادیم و جریمه کردیم، جهت جلوگیری از کلاهبرداری از مردم و حمایت از تولید محتوای فاخر و ارزشمند در نظر داریم با یک زمان بندی مشخص، سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی را تعطیل کنیم. این‌کار را خیلی از کشورهای توسعه یافته پیش از این انجام داده‌اند. این کار و مبارزه با مافیای پشت پرده جز با حمایت مردم موفق نخواهد شد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------