بنا بر اعلام مراجع، ازدواج کودک زیر 13 سال باطل است



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,مراجع
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه کوکان باید کودکی کنند، گفت: امیدواریم در هفته جاری بعد از کش‌وقوس فروان لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

به گزاش ایسنا، معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان، در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در صورت تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان جنبه مهم فرهنگی و بازدارندگی داشته و قطعا برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر توجه به حقوق کودکان که سرمایه آینده هستند، گفت: کودکان حق دارند کودکی کنند. کودکی که با حقوق فردی و اجتماعی خود آشنایی ندارد، نمی‌تواند وارد عقد شود؛ چراکه این امر نوعی ناپایداری را در زندگی کودک به‌وجود می‌آورد. در این رابطه کار فرهنگی مهم است و باید توجه داشته باشیم که دختران زیر 13 سال کودک محسوب می‌شود و تاکید ما در لایحه ارائه شده ممنوعیت ازدواج زیر 13 سال است که خوشبختانه مراجع نیز آن را باطل اعلام کردند.

 

 این مقام مسئول در ادامه به تدوین لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت اشاره کرد و افزود: این لایحه در کمیسیون حقوقی لولایح دولت در حال بررسی است و امیدواریم این لایحه هر چه زودتر در مجلس مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. در مقایسه در بسیاری از کشورهای دیگر آمار کشور ما در حوزه همسرآزاری و کودک‌آزاری در ایران بالا نیست ولی قابل توجه است و می‌تواند نگران‌کننده باشد در این زمینه باید کار فرهنگی کرد.

 

ابتکار در بخش دیگری با اشاره به بازدید از بند نسوان زندان زنجان، گفت: در این بازدید با مشکلات زنان آشنا شدیم و خوشبختانه آرسیدگی به موضوعات می‌شود. تعدادی از زنان امکان استفاده از دستبند و پابند الکترونیک دارند و خوشبختانه موضوع تفاهم‌نامه با قوه قضائیه در این رابطه است و امیدواریم در ابعاد مختلف اجرایی شود. همچنین اشتغال زنان زندانی پس از آزادی نیز مدنظر ماست که باید به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------