ثبت‌نام ‌۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح/ اعزام ۱۸ تریلی دارو به عراق



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سامانه سماح
دبیرکل جمعیت هلال احمر از ثبت نام ‌۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تا این لحظه خبر داد. 

به گزارش ایلنا، محمودرضا پیروی در نشست خدمات جمعیت هلال احمر در اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه ویزا برداشته شده جمعیت بیشتری اعزام می شوند و بنابراین باید نهادهای امدادی و دستگاههای متولی آمادگی بیشتری داشته باشند و تدابیر جدی تری باید اندیشیده می شد.

 

وی ادامه داد: تا این لحظه ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود که تا سه میلیون نفر برای اربعین ثبت نام کنند.

 

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ۶۰ مرکز درمانی شامل درمانگاه، پایگاه و بیمارستان در مرز و در خارج از کشور برپا می شود درمان زائران در خارج از کشور برعهده جمعیت هلال احمر است و خدمات رایگان به زائران ارائه می‌شود همچنین ارایه خدمات درمانی در ایران بر عهده وزارت بهداشت است.

 

پیروی با اشاره به هماهنگی همه دستگاهها در ستاد اربعین گفت: با توجه به افزایش جمعیت ما نیز ۴۰درصد افزایش خدمات داریم همچنین پایگاهها در مسیر کربلا و نجف افزایش یافته و پایگاههایی در مرز خسروی در ایران و عراق ایجاد شده است.

 

محمدتقی حلی‌ساز رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: پوشش زمینی ما در ایام اربعین در عراق حدود ۶۰۰کیلومتر است و همانطور که گفته شد ۶۰ پایگاه درمانی در کشور عراق ایجاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: ۱۴۰ تن و حدود ۱۵تا ۱۸ تریلی دارو با هماهنگی دولت عراق قبل از ورود زائران وارد این کشور می شوند. همچنین پیش بینی کرده ایم ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ نیرو جهت کادر درمانی به کشور عراق اعزام شوند.

 

وی ادامه‌داد: بیمارستانهای کربلا و نجف نیز با ما همکاری می کنند و سال گذشته ۵عمل جراحی توسط همکاران خود ما در این مراکز انجام‌شده است.در ایام اربعین همکاری بسیار خوبی در عراق وجود دارد.

 

حلی ساز ادامه داد: با کمک جمعیت جوانان هلال احمر تیم ۴۰ نفره ای با کمکهای اولیه در بین جمعیت حضور خواهند داشت و در صورت لزوم امدادرسانی و راهنمایی لازم را خواهند داشت.

 

حلی ساز درباره محدودیت دارویی در سفر اربعین گفت: در اربعین مانند سفر حج محدودیت های دارویی نداریم و زائران همه داروهای مجاز را می‌توانند به همراه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: داروهایی را که قرار است مرکز پزشکی حج و زیارت به عراق اعزام کند نیز طبق برنامه‌ریزی در حال تهیه و بسته بندی است و طبق برنامه به کشور عراق اعزام خواهند شد.

 

رییس پزشکی حج و زیارت درباره دریافت مبلغ ۲۲هزار تومان در سامانه سماح از زائران گفت: زایرانی که قصد زیارت اربعین دارند حتما باید از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده و مبلغ ۲۲هزار تومان پرداخت کنند ۱۵هزار تومان از این مبلغ برای بیمه زائران هزینه می شود و طبق مصوبه ستاد اربعین ۷هزار تومان از این مبلغ نیز به جمعیت هلال احمر برای تامین بخشی از هزینه های آن پرداخت می شود.

 

وی ادامه داد: هزینه های ما در کشور عراق به دلار است و این مبلغ تنها بخشی از هزینه های ما را تامین می کند و در حقیقت این مبلغ نوعی کمک به جمعیت هلال احمر است.

 

حلی ساز با اشاره به فوت ۷۰ زائر در سفر اربعین سال گذشته گفت: در سفر اربعین از همه سنین حضور دارند و هیچ معاینه پزشکی قبل از سفر از زائران انجام نمی شود البته اکثر افرادی که در سال گذشته فوت شدند بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

 

در ادامه این نشست مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات نیز در ادامه گفت: ۴قرارگاه در مرزهای شلمچه، مهران، چزابه و خسروی ایجاد شده است. مسئولیت قرارگاه ها در داخل کشور بر عهده سازمان امداد و نجات و در خارج از کشور برعهده مرکز پزشکی حج و زیارت است.

 

وی با بیان اینکه از ۱۳ مهر تا ۳آبان ارایه خدمات در این پایگاهها ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در این ایام از ۳۸دستگاه خودرو، ۲۶دستگاه موتورسیکلت، ۹۴آمبولانس، ۲۰آمبولانس عملیاتی، ۴فروند بالگرد در پایگاه‌های مرزی استفاده می شود همچنین ۱۱ هزار نفر از نیروهای جمعیت در این ایام با سازمان امداد و نجات داوطلبانه همکاری می کنند.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------