افزایش قیمت سفرهای هوایی در ایام محرم/ آغاز ثبت‌نام سفر اربعین از اول شهریور در سامانه سماح



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,سازمان حج و زیارت
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش قیمت سفر هوایی به عتبات در ایام محرم گفت: ثبت‌نام دوره اربعین از ابتدای شهریور در سامانه سماح آغاز و متقاضیان می‌توانند از دهم محرم بدون داشتن روادید به عتبات سفر کنند. 

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی (مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت) در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره سفر به عتبات عالیات در ایام محرم گفت: دوره جدید ثبت‌نام عتبات چند روزی است که آغاز شده و مقرر شده است که از ابتدای شهریور ماه روزانه ۵۰ کاروان هوایی و ۴۰ کاروان زمینی به عتبات اعزام خواهند شد و این روند تا ۳۱ شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در این دوره ۳۰ روزه بالاترین هزینه سفر هوایی ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمترین هزینه سفر به عتبات از طریق هوایی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با توجه به گران شدن قیمت بلیت تاحدودی افزایش قیمت در سفرهای هوایی مشاهده می‌شود.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر زمینی به عتبات عالیات گفت: بالاترین مبلغ برای سفر زمینی به عتبات ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است و پایین‌ترین مبلغ برای هزینه سفر زمینی به عتبات عالیات یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است که به مدت ۷ روز در عراق حضور دارند.

 

رحمانی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار نفر به عراق در این مدت سفر خواهند کرد، گفت: دولت و بیمه هیچ تعهدی نسبت به کاروان‌های غیررسمی ندارند و متاسفانه برخی افراد ظاهر تبلیغات این کاروان‌های آزاد می‌شوند و گاهی اوقات با مشکلاتی در عراق مواجه می‌شوند.

 

وی با اشاره به ثبت‌نام زائران برای سفر اربعین ادامه داد: ثبت‌نام برای سفر اربعین از روز جمعه یکم شهریور همزمان در سراسر کشور در سامانه سماح آغاز می‌شود و باتوجه به اینکه ویزا برداشته شده است از دهم محرم مصادف با ۱۹ شهریور ماه اعزام زائران اربعین به عتبات آغاز می‌شود.

 

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مبلغ ۲۵ هزار تومان برای هزینه خدمات پزشکی و بیمه از زائران اربعین گرفته می‌شود، تصریح کرد: با توجه به لغو روادید و بازگشایی مرز خسروی برآورد ما این است سفر به عتبات در ایام اربعین افزایش داشته و رشد چشمگیری خواهد داشت.

 

رحمانی با اشاره به آماده بودن زیرساخت‌ها در مرز خسروی خاطرنشان کرد: دوره اربعین مختص به همان روزهای اربعین نیست بلکه از دهم محرم دوره سفر اربعین آغاز شده و لغو روادید اعمال می‌شود و زائران می‌توانند بدون روادید در صورتی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده باشند با مراجعه به مرز به عتبات سفر کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------