دانشگاه آزاد به رأی دادگاه علوم تحقیقات اعتراض دارد/حکم دادگاه قطعی نیست



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور
رئیس مرکز امور حقوقی و صیانت دانشگاه آزاد درباره رأی دادگاه حادثه واژگونی اتوبوس واحد علوم و تحقیقات گفت: حکم دادگاه قطعی نیست و دانشگاه آزاد نسبت به رأی دادگاه اعتراض دارد. 

سیدحسین طباطبایی‌  رئیس مرکز امور حقوقی و صیانت دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به صدور حکم پرونده اتوبوس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد،گفت: ما نسبت به حکم دادگاه معترض هستیم چرا که رئیس واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در زمان حادثه تنها 2 ماه از حضورش می‌گذشت و هیچ نقشی در انعقاد قرارداد با پیمانکار شرکت اتوبوسرانی ندارد.

 

* حکم دادگاه مردود است

وی افزود: براساس رای صادره دادگاه، رئیس واحد علوم و تحقیقات به ۳ سال حبس محکوم شده که ۲ سال از آن تعلیق شده است که این حکم از نظر دانشگاه آزاد مردود بوده و قابلیت تجدید نظر خواهی دارد.

 

طباطبایی ادامه داد: در زمان حادثه فقط ۲ ماه از آمدن « مسعودی» به عنوان سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد می گذشت که وی نه تنها هیچ نقشی در انعقاد قرارداد با پیمانکار نداشته بلکه حتی برای فسخ قرارداد همه تلاش خود را کرده بود به طوری که اگر حادثه رخ نمی داد 48 ساعت بعد از روز واژگونی اتوبوس قرار بود پیمانکار جدیدی در قالب مزایده برای حمل و نقل دانشجویان انتخاب شود.* رئیس دانشگاه هیچ نقشی در انعقاد قرارداد با پیمانکار نداشته است

 

* دانشگاه آزاد خودش برای این حادثه داغدار است

رئیس مرکز امور حقوقی و صیانت دانشگاه آزاد تصریح کرد: دانشگاه آزاد خودش در این حادثه داغدار است و کسانی که دانشگاه و جاده را ساختند باید پاسخ دهند، در این رابطه نیز دانشگاه در حال پیگیری موضوع است.

 

* رأی دادگاه قطعی نیست

وی افزود: رای دادگاه قطعی نیست و دانشگاه آزاد نسبت به آن اعتراض خواهد کرد چراکه ارکان جرم کنار هم جمع نشده است و این موضوع را در آئین دادرسی پیگیری می کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------