سربازان از 1401 همراه با کارت پایان خدمت، کارت مهارت می‌گیرند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,نیروهای مسلح
معاون مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از سال 96 به این سو 300 هزار سرباز دوره‌های مهارت را گذرانده‌اند.

 به گزارش فارس، سیدمهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح امروز در حاشیه برنامه روز ملی سرباز، مهارت و اقتدار ملی اعلام کرد: مهارت‌آموزی بین سربازان در داخل پادگان به صورت رایگان انجام می‌شود که با اجرای این طرح، در سال 96 و 97 در مجموع 300 هزار سرباز آموزش مهارت دیده‌اند و عمده آنها مدارک مهارتی نیز دریافت کردند. 

 

وی گفت: طبق برنامه در سال جاری 200 هزار نفر سرباز دوره‌های مهارتی را به صورت رایگان و در پادگان‌ها خواهند گذراند. 

 

وی با بیان اینکه آموزش مهارتی هزینه دارد، گفت: نیاز به اسپانسر مالی برای گذراندن این دوره‌ها داریم.

 

به گزارش فارس، براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح و سازمان فنی و حرفه‌ای در سال 97 منعقد شد، قرار بر این شد که کارکنان وظیفه مطابق ضوابط قانونی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری براساس اعلام نیاز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، دوره‌های مختلف مهارتی را ظرف پنج سال بگذرانند، این تفاهم‌نامه به امضای سرتیپ پاسدار سیدمهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه، ستاد نیروهای مسلح و سلیمان پاک‌سرشت معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای امضا شد. 

 

فرحی همچنین در این همایش گفت: طی دو سال گذشته آموزش‌های مهارتی مناسبی به سربازان ارائه شد و سربازان که بین 18 تا 28 سال بهترین دوره عمر خود را در پادگان می‌گذرانند، هم‌اکنون نیمی از سربازان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند که باید به این ثروت عمومی کشور در جهت مهارت‌آموزی آنان توجه کنیم. 

 

به گفته فرحی، 30 دستگاه و نهاد برای مهارت‌آموزی به سربازان مشارکت کردند و تاکنون ستاد کل نیروهای مسلح با 20 دستگاه تفاهم‌نامه امضا کرده که مهمترین این دستگاه‌ها وزارت کار و رفاه اجتماعی است.

 

به گفته وی، گام دوم گسترش عرصه مهارت‌آموزی بین سربازان است. 

 

سردار فرحی همچنین از تدوین نقشه راه پنج ساله خبر داد که از سال 97 تا 1401 در نظر گرفته شده که سالی دویست هزار سرباز گواهی مهارت بگیرند و مقرر شده سربازان تا سال 1401 زمانی که ترخیص می‌شوند، علاوه بر کارت پایان خدمت، کارت گواهی مهارت نیز دریافت کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------