آذری جهرمی:صاحبان ودیعه های تلفن همراه سهامدار می شوند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,وزیر ارتباطات

 

وزیر ارتباطات برای سرنوشت پنج هزار و 700 میلیارد تومان ودیعه های مشترکان بابت تلفن همراه که در اختیار وزارت ارتباطات است، وعده ای جدید داد. جهرمی گفته است: «ودیعه‌های دریافتی از مردم به ازای فروش خطوط تلفن همراه در قالب سهام شرکت همراه اول در اختیار مردم قرار می گیرد.»

 

ماجرای ودیعه ها چیست؟

 ودیعه های مشترکان، مبالغی است که آن ها در زمان خرید سیم کارت به مخابرات و همراه اول پرداخت کردند. اما با واگذاری حرف وحدیث دار بیش از 10 سال قبل مخابرات در بورس، ودیعه های 50 میلیون مشترک نیز که نزد مخابرات به امانت گذاشته شده بود، تعیین تکلیف نشد. بر اساس نامه‌ای که شرکت مخابرات به منظور عرضه سهام خود در اختیار سازمان بورس و اوراق بهادار قرار داد، ودیعه مشترکان نزد مخابرات در تاریخ 31 شهریور 86 حدود پنج هزار و 564میلیارد تومان بوده که حدود 40درصد کل دارایی‌ها را شامل می‌شده است.

 

در عین حال این مبلغ طی سال های گذشته نه تنها به مشترکان بازگردانده نشده است بلکه به طور مستمر در چرخه سرمایه گذاری این شرکت قرار گرفته است.آذری جهرمی وزیر ارتباطات که همزمان با آغاز مسئولیتش در این وزارتخانه درباره ودیعه ها قول پیگیری داده بود، تاکنون نتوانسته این موضوع را به نتیجه مشخصی برساند.

 

محمود واعظی وزیر سابق ارتباطات نیز در این باره وعده هایی داده بود اما این موضوع به نظر پیچیده تر از آن است که تصور می شود.به هر روی امروز با قول و اظهارنظر جدیدی مواجه‌ایم که آذری جهرمی وزیر ارتباطات آن را با خانه ملت در میان نهاده است:  «در گذشته برای تلفن همراه مبلغی به عنوان ودیعه از مردم دریافت شده که پس از خصوصی‌سازی این مبالغ تعیین تکلیف نشده است. از آن جایی که این موضوع بحث پیچیده حقوقی دارد سازمان تنظیم مقررات در حال پیگیری است تا ودیعه‌های دریافتی از مردم در زمان فروش خطوط تلفن همراه در قالب سهام شرکت همراه اول در اختیار مردم قرار گیرد و درواقع فردی که خط تلفن همراه دارد به اندازه ودیعه خود در شرکت همراه اول صاحب سهام می‌شود.»

 

ودیعه‌ها به نرخ روز محاسبه می‌شود؟

 او در پاسخ به این سوال که آیا ودیعه‌ها به نرخ روز محاسبه و به مردم اختصاص داده می شود؟ گفت: این موضوعات مباحث حقوقی است که در حال رسیدگی است.

 

 

خراسان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------