رییس کمیسیون اصل ۹۰: حدود 15 درصد جامعه مقید به پوشش مناسب نیستند



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,داود محمدی
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: طبق کار تحقیق و پژوهشی صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حدود 15 درصد آحاد جامعه مقید به پوشش مناسب نیستند. 

به گزارش ایلنا ، داود محمدی  شب  گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس ایرانی-اسلامی «دُرّ آسمانی» شهرستان آبیک اظهار کرد: حجاب، عفاف و پاکدامنی بانوان ایرانی از تاریخ طولانی ملموس برخوردار بوده و پیشینه درخشانی دارد.

 

وی افزود: طبق کار تحقیق و پژوهشی صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، حدود 15 درصد آحاد جامعه مقید به پوشش مناسب نیستند و مابقی افراد جامعه از پوشش مناسبی برخوردار هستند.

 

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه سلایق و ذائقه‌های مردم به ویژه جوانان متفاوت است و در زمینه پوشش و حجاب باید طراحی‌ها روزآمد، جذاب و زیبا توأم با رعایت موازین شرعی و اسلامی باشد.

 

محمدی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان و طراحان دوخت و لباس اضافه کرد: با توجه به نبود البسه و پوشاک مناسب اسلامی، مناسب و روزآمد در سطح جامعه و گلایه‌مندی برخی بانوان از این موضوع، لازم است که تولیدکنندگان تولیدات کافی در عرضه این نوع البسه داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: از سویی، قیمت تمام شده البسه با پوشش اسلامی مناسب و مطلوب، باید به نحوی باشد که بانوان بتوانند به سمت خرید این نوع البسه رغبت داشته باشند.

 

این نماینده مجلس تصریح کرد: دست‌هایی در کار است که از حجاب استفاده سیاسی می‌کنند و درصدد دو قطبی جلوه دادن جامعه هستند این در حالی است که بانوان جامعه افرادی عفیف، مقید به پوشش هستند و واقعیت جامعه استفاده از حجاب به عنوان حربه سیاسی نیست.

 

رئیس کیمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدکنندگان و طراحان لباس و دوخت لازم است با طراحی‌های جدید، نوین، جذاب، پسندیده و مطلوب مطابق باپوشش اسلامی مشتریان خود را جلب کنند.

 

محمدی ادامه داد: کار قهری، فیزیکی و برخوردهای تند در رهگذر بدحجابی پاسخگو نخواهد بود و باید با کار فرهنگی حجاب و عفاف در جامعه ترویج یابد که می‌توان به جشنواره مد و لباس ایرانی و اسلامی در شهرستان آبیک اشاره کرد.

 

وی اضافه کرد: دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی و دانشگاه و نهادهای فرهنگی لازم است در ترویج فرهنگ حجاب با فعالیت‌های فرهنگی گام بردارند.

 

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: خلأ تولیدات فرهنگی برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه محسوس است و با تولیدات داخلی در این زمینه می‌توان به رونق تولید کمک کرد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------