بررسی توقف فعالیت مترو در جلسه فردا ستاد ملی مقابله با کرونا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
استاندار تهران با اشاره به اینکه فعلا نسبت به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در داخل شهر تصمیمی اتخاذ نشده است، گفت: پیشنهاد توقف فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی به ستاد ملی داده شده که فردا در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و بررسی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در یک برنامه تلویزیونی، در تشریح آخرین تصمیمات اتخاذ شده برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس در استان تهران، گفت: از مدتها قبل ستاد استانی مبارزه با کرونا پیشنهاداتی برای مداخلات جدی تر و اثربخش تر به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه کرده بود که نهایتا با جمع بندی این ستاد ممنوعیت تردد و کاهش حجم سفر برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس به اجرا درامد.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی این تصمیم روز گذشته با تایید رییس جمهور به همه فرمانداری های استان تهران ابلاغ شد و 14 مبادی ورودی و خروجی استان تحت کنترل قرار گرفتند و با محوریت ناجا نسبت به برگرداندن مسافران غیر ساکن استان اقدام شد و هیچ غیرساکنی وارد استان تهران نشد.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه مردم هم همکاری خوبی داشتند و اعمال قانون نیروی انتظامی را پذیرفتند و نسبت به برگشت اقدام کردند.

 

استاندار تهران درباره اعمال محدودیت در داخل پایتخت نیز گفت: تمام مراکز تجمع فروشگاه های اقلام غیر ضرور تعطیل شده اند؛ امروز در خیابان مولوی و وحدت اسلامی نیز فعالیت برخی کسبه را شاهد بودیم که با هماهنگی اصناف، تعزیرات و فرمانداری تهران مداخله شد و نسبت به تعطیلی آنها اقدام شد.

 

وی تاکید کرد: فعلا نسبت به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه در داخل شهر تصمیمی اتخاذ نشده است و پیشنهاد توقف فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی به ستاد ملی داده شده که فردا در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و بررسی خواهد شد.

 

 تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران منوط به ابلاغ دستور ستاد کرونا است

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

 

به گزارش ایسنا، یوسف حجت با بیان اینکه "پیشنهاد تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر شامل مترو و اتوبوس، فردا (شنبه، ۹ فروردین) در ستاد مدیریت بیماری کرونا بررسی و درخصوص نحوه فعالیت آن تصمیم‌گیری خواهد شد"، تصریح کرد: شهرداری تهران بر اساس مصوبات این ستاد در خصوص تعطیلی ناوگان عموم شهر عمل خواهد کرد و تاکنون مصوبه‌ای مبنی بر تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به شهرداری تهران ابلاغ نشده است.

 

وی تاکید کرد: در حال حاضر فعالیت خط ۵ متروی پایتخت محدود شده و توقف اعزام قطارها از ایستگاه کرج تا هشتگرد نیز اجرا شده است.

 

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: باید تمامی ابعاد تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران سنجیده شود زیرا در حال حاضر مشاغلی هستند که تعطیل نشده و کارکنان آن نیاز دارند تا با استفاده از این ناوگان به محل کارشان مراجعه کنند. از همین رو چنانچه حمل و نقل عمومی تعطیل شود، ممکن است برخی از شاغلان که لازم است در محل کار خود حضور یابند و امکان استفاده از خودروی شخصی ندارند با مشکل مواجه شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------