زاینده رود به سمت تالاب گاوخونی روانه شد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گفت: دریچه خروجی سد رودشتین از ساعت هشت صبح امروز با خروجی یک مترمکعب بر ثانیه به سمت تالاب گاوخونی افزایش پیدا کرد.

حسن ساسانی در گفت و گو با مهر با اشاره به تامین حقابه تالاب گاوخونی اظهار داشت: از روز گذشته توزیع آب کشاورزی در شبکه نکوآباد، مطابق برنامه کمیته ۱۵ نفره متوقف شد و با بارندگی های روز گذشته جریان زاینده رود برای تامین حقابه محیط زیست به سمت تالاب گاوخونی روانه شد.

 

وی افزود: توزیع آب کشاورزی در شبکه شرق مطابق برنامه خواهد بود.

 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تصریح کرد: در ساعت ۱۲ ظهر امروز خروجی آب از سد رودشتین به باتلاق گاوخونی به پنج مترمکعب بر ثانیه رسیده و کماکان رو به افزایش است.

 

وی با اشاره به اینکه سد رودشتین آخرین بند در شرق اصفهان است که وقتی سد بسته باشد آب مخزن سد روانه کانال های کشاورزی می شود و وقتی دریچه های سد باز باشد به سمت تالاب گاوخونی می رود، ابراز داشت: از امروز سد رودشتین باز شده و تا زمانی که آب در رودخانه زاینده رود است این آب به سمت تالاب گاوخونی حرکت می کند.

 

ساسانی بیان داشت: فاصله سد رودشتین تا تالاب گاوخونی ۱۳۰ کیلومتر است و از آنجا که مسیر طولانی است و مدت ها خشک بوده است نمی توان نظری درباره تامین کامل حقابه تالاب گاوخونی داد.

 

وی افزود: از مدتها قبل تصمیم بر آن بوده است که اگر آب مازادی بعد از توزیع آب کشاورزی وجود داشت برای تامین حقابه محیط زیست روانه تالاب گاوخونی شود.

 

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای حجم مخزن سد زاینده رود ۴۶۰ میلیون متر مکعب است که ورودی آب ۱۸ مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۵۹ مترمعکب بر ثانیه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------