سقف طبقه دوم بنای تاریخی حسن آباد تخریب شده است



اخبار,اخبار اجتماعی,آتش سوزی میدان حسن آباد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی آخرین وضعیت بنای تاریخی میدان حسن آباد را تشریح کرد.

محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران، از تخریب کامل سقف طبقه بالای بنای تاریخی میدان حسن آباد خبر داد و گفت:من هم اکنون در میدان حسن آباد هستم و می‌بینم که آسیب جدی در نمای بنا وجود ندارد حتی در و پنجره‌های چوبی هم آسیب جدی ندیده اند، زیرا آتش به موقع اطفاء شد، اما تشخیص میزان خسارت بنا نیازمند بررسی جدی‌تر است.

وی افزود:من هنوز داخل بنا را ندیده ام چون به دلیل وضعیت موجود، امکان بازدید از داخل بنا وجود ندارد ولی طبقه دوم بنا آسیب زیادی دیده اما در نما و طبقه اول آسیبی وجود ندارد.

شیخ الاسلامی بیان کرد:تخریب سقف طبقه دوم نیز به این دلیل بود که سقف بالا شیروانی و تیر چوبی بوده و همه تیر‌ها آتش گرفته بودند از این رو ماشین‌های بزرگ آتش نشانی مقدار زیادی آب روی سقف بنای تاریخی حسن آباد ریختند که سقف کاملا تخریب شده است.

معاون میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد:ممکن است آواری که در طبقه دوم فرو ریخته تا حدودی برای طبقه پایین بنای تاریخی حسن آباد خطرساز باشد و باید آواربرداری شود.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه من آسیب گسترده و خطرناکی هم اکنون نمی‌بینم،گفت: من فکر می‌کنم همه برای ترمیم بنای تاریخی حسن آباد حاضر باشند و به نظر می‌رسد اصلی‌ترین کار، تعویض سقف شیروانی طبقه بالای بنا است.

گفتنی است بنای تاریخی میدان حسن آباد دیشب دچار حریق شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------