راهکارهای مناسب در هنگام جاماندن از قطار



خرید بلیط هواپیما,خرید اینترنتی بلیط قطار,خرید بلیط قطار اینترنتی

 
شاید بسیاری از مسافران، قطار را برای سفر خود انتخاب کنند و از همین رو برای خرید بلیط قطار اقدام کنند.  یکی از مزیت های سفر با قطار عدم تشریفات در هنگام سوار شدن به قطار است که نسبت به هواپیما از این حیث بسیار راحتتر است.


اما اگر بعد از خرید بلیط قطار، در هنگام آماده شدن و رفتن به ایستگاه راه آهن به هردلیلی تعلل کردید و از قطار جاماندید چه؟ آیا تا به حال از خود پرسیده اید که در صورت جاماندن از قطار چه اقداماتی باید انجام دهید؟ اگر در این مقاله همراه ما شوید در این مقاله دراین باره صحبت خواهیم کرد.


سفر باقطار از بسیاری از جهات می تواند مسافران را راضی نگه دارد چرا که روند خرید بلیط قطار آسانتر از خرید بلیط هواپیما می باشد.


در ثانی از محدودیت بار کمتری برخوردار است و تشریفات فرودگاهی ندارد. از همین رو قطارها به وسیله ای پر طرفدار تبدیل شده اند که از نظر قیمت نیز قابل مقایسه با هواپیما نیستند. 

 

هرچند قیمت بلیط قطار در سالهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است اما با توجه به امکانات ارائه شده و به خصوص در مقایسه با قیمت بلیط های هواپیما بسیار ارزانتر و اقتصادی تر محسوب می شود.


حال فرض کنید از قطار جامانده اید و دیرتر از ساعت معین حرکت قطار به ایستگاه رسیده اید. دراین صورت راهکار مناسب چه می تواند باشد؟
 
اگر از قطار جاماندید، چه کنید؟
در وهله اول بهترین کار این است که بعد از مراجعه به وب سایت تیک بان و خرید اینترنتی بلیط قطار، زمان حرکت را به خاطر بسپارید. سپس نام ایستگاه راه آهن را از روی بلیط خوانده و سعی کنید نیم ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه حاضر باشید. متوجه باشید که مسیر منزل تا ایستگاه را در نظر گرفته و به موقع از خانه خارج شوید. 


اما اگر در صورت رعایت تمامی موارد بازهم گمان می کنید که موفق نشدید به موقع به قطار برسید، بهتر است رزرو بلیط قطار را کنسل کنید. اگر بلیط قطار را به صورت آنلاین خریداری کرده اید می توانید با مراجعه به وب سایت تیک بان بلیط قطار را کنسل و لغو کنید. اگر یکساعت قبل از حرکت قطار موفق به لغو بلیط خود شوید، پس از کسر مبلغ جریمه، مابقی هزینه بلیط به شما عودت داده می شود.

 

خرید بلیط هواپیما,خرید اینترنتی بلیط قطار,خرید بلیط قطار اینترنتی

 
تاخیر در سفر با قطار
اگر با تاخیر به ایستگاه راه آهن برسید، درواقع مانند آن است که از قطار جامانده باشید. در این مواقع نیز بازهم بلیط شما باطل شده است و دیگر قابل کنسل کردن نیست. بنابراین می توانید برای نزدیکترین زمان بعدی اقدام به خرید بلیط قطار نمایید تا بتوانید به موقع به مقصد برسید.

 

 

قطعا خرید بلیط قطار اینترنتی می تواند به شما در صرفه جویی در زمان کمک شایانی نماید. راهکار دیگر اینست که خود را به سرعت به ایستگاه بعدی قطار برسانید. برای این کار می توانید از مسافت بین دو ایستگاه مطلع شوید سپس حرکت کنید. اگر موفق شوید خود را قبل از قطار به ایستگاه بعدی برسانید می توانید با بلیط خود سوار قطار شده و حرکت کنید. البته دقت کنید اگر از قطارتندروی تهران مشهد استفاده می کنید، عملا این کار بسیار سخت می باشد.


سفر با قطار به خصوص به طور دسته جمعی و خانوادگی بسیار لذتبخش است بنابراین بهتر است این اتفاق دوست داشتنی و جذاب را با دیررسیدن به قطار ناخوشایند نکنید. می توانید با یک برنامه ریزی درست نیم ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه حاضر شوید و یک سفر آرام و دلنشین را تجربه کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024