استاندار اصفهان بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری را خواستار شد/مساجد کاشان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شد!



اخبار,اخبار اجتماعی,استاندار اصفهان
استاندار اصفهان باارسال نامه‌ای خطاب به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازگشایی هتل‌ها و مراکز گردشگری این خطه را با رعایت تمامی موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی خواستار شد.
عباس رضایی در این نامه خطاب به علی اصغر مونسان با اشاره به پیشینه معنوی، هنری و تاریخی اصفهان نوشت: پر واضح است که یکی از منابع درآمدی پایدار این شهر جهانی صنایع دستی و شهر خلاق جهان، درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری، هتل‌داری و تولید، فروش و صادرات صنایع دستی و هنرهای سنتی است و آغاز شیوع کرونا با ابتدای فصل پررونق گردشگری داخلی و خارجی اصفهان مقارن شد و ضربات جبران ناپذیری را بر پیکره این صنعت نوپا و آسیب پذیر وارد کرد.

 

استاندار اصفهان با اشاره به تحریم ظالمانه و تلاش‌های دولت برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان از طریق دیپلماسی عمومی افزود: این گردشگران به صورت انفرادی یا گروهی افکار عمومی جهان را بیش از پیش با تمدن بزرگ ایرانی اسلامی آشنا کرده و مبلغانی در ترغیب سایر دوستداران فرهنگ، تمدن، تاریخ و هنر کشور  هستند.

 

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی تعطیلی هتل‌ها، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان و مشکلات نقدینگی و عدم فروش، تولیدکنندگان، هنرمندان و فروشندگان در ۱۹۹ رشته صنایع دستی را با بحرانی بی سابقه مواجه کرده است.

 

رضایی با اشاره به نوسان قیمت نفت و فشار تحریم‌ها افزود: چرخش موتور محرکه اقتصاد از مسیر صنعت گردشگری و صنایع دستی راه نجات کشور است و موجب رفع بیکاری نیروی ماهر و جوان هتل‌ها و فعالان عرصه گردشگری، توسعه پایدار گردشگری داخلی و خارجی و تلاش برای صادرات این صنایع خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بررسی به عمل آمده نشان می‌دهد ارائه بسته‌های حمایتی قبلی مانند امهال حامل‌های انرژی و تسهیلات وام ۱۲درصد، اثر بخشی چندانی نداشته و موجب یاس و نا امیدی دست اندرکاران این عرصه شده است.

 

استاندار اصفهان در این نامه ۱۰ پیشنهاد به شرح ذیل ارائه کرده است:

 

۱- صدور دستور بازگشایی مجدد هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی با رعایت کامل جوانب بهداشتی پرسنل و مسافر و نیز رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی

 

۲- ارائه تسهیلات بانکی بدون بهره و کم بهره (تک رقمی) همراه با تنفس بازپرداخت یک ساله به هتل‌ها و مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، راهنمایان فعال توربر گردشگری، هنرمندان، تولیدکنندگان و فروشندگان صنایع دستی با تایید و رتبه‌بندی اتحادیه و انجمن‌های صنفی مربوطه و معرفی میراث فرهنگی و نظارت و پایش استانداری بدون بروکراسی اداری

 

۳- معافیت کامل مالیاتی و سهم بیمه کارفرما از شروع تا پایان بیماری کرونا

 

۴- حمایت ویژه و موثر دولت از صنعت گردشگری، هتل‌داری، تولید و فروش صنایع دستی با استفاده از توان بالقوه وزارت امورخارجه در خارج از کشور و در راستای تحقق فرمایش معلم معظم رهبری در خصوص جهش تولید

 

۵- حمایت موثر دولت از خرید تضمینی صنایع دستی کیفی تولیدی هنرمندان هنرهای صنایع دستی و هنرهای سنتی و الزام وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی برای عملیاتی کردن این طرح با درصدی از بودجه‌های عمرانی که در سنوات قبل نیز روال بوده است‌.

 

۶- حمایت موثر دولت از فراهم نمودن زیرساخت‌های تجارت الکترونیک در حمایت از تولیدکنندگان، فروشندگان و هنرمندان صنایع دستی

 

۷- صدور دستور ممانعت از حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم

 

۸- حمایت موثر دولت از برگزاری هفته‌های فرهنگی، هنری و گردشگری استان‌های محوری مانند اصفهان در کشورهای دوست و هدف با مسوولیت و برنامه‌ریزی استان‌ها و تمرکز زدایی از مرکز

 

۹- اختصاص بخشی از بودجه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها برای ترغیب و الزام به سفرهای زیارتی، سیاحتی داخلی برای ایجاد روحیه نشاط اجتماعی در مردم و فعالیت مجدد چرخه گردشگری و باز فعال نمودن مشاغل مرتبط با این حوزه

 

۱۰-  ایجاد صندوق حمایت و جبران خسارت از تاسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری با مشارکت دولت، اتحادیه، انجمن‌های صنفی  و اتاق بازرگانی برای جبران خسارت‌های ناشی از شرایط ویژه

 

اصفهان یکی از نقاط گردشگر پذیر ایران و جهان است که  بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شده است.

 

در پی شیوع ویروس کرونا بر اساس آمار رسمی تاکنون بیش از  ۹۵ هزار نفر در ایران به این بیماری مبتلا شده که از این بین بیش از ٦ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

 

مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشان: مساجد کاشان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شد

 مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشان گفت: مساجد کاشان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بازگشایی شده است.

 

حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده در گفت و گو با مهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر بستن مساجد اظهار داشت: متأسفانه برخی از متولیان مساجد از این ابلاغیه برداشت اشتباه کردند و کل فعالیت‌های مساجد را تعطیل کردند.

 

وی با اشاره به اعتراض برخی از شهروندان مبنی بر اینکه چرا اذان از مساجد پخش نمی‌شود، ابراز داشت: تعطیل شدن مساجد و پخش نشدن اذان اثر روانی داشت و بر همین مبنا تصمیم گرفتیم با برگزاری جلسات آموزشی با حضور کارشناسان بهداشت آموزش‌های لازم به متولیان مساجد داده شود.

 

مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشان با بیان اینکه طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری هرگونه تجمع در مساجد ممنوع است، تصریح کرد: همچون گذشته برگزاری هرگونه تجمع اعم از نماز جماعت و همچنین قرائت قرآن کریم و برگزاری مراسم‌های دعاخوانی در مساجد ممنوع است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مساجد کاشان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: هر کدام از همشهریان کاشانی می‌توانند با رعایت این نکات در موقع اذان در مسجد حضور یافته و نسبت به اقامه نماز فرادا اقدام کنند.

 

حجت الاسلام نوروززاده با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی در مساجد اجرا می‌شود، بیان داشت: این دستورالعمل‌ها در دو صفحه توسط کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تهیه و به تمام مساجد نیز ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حتی در دوران شیوع کرونا مساجد تعطیل نبود، افزود: بسیاری از این مساجد میزبان قرارگاه‌های جهادی و نیروهای مردمی بود که در ایام شیوع کرونا مشغول ضدعفونی کردن معابر و یا در حال تهیه و توزیع بسته‌های غذایی یا بهداشتی بودند.

 

شهرستان کاشان دارای ۴۵۰ مسجد است که حدود نیمی از آنها در شهر کاشان وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------