محدودیت‌های ترافیکی در تهران اعلام شد/ ۱۲ و ۱۳ فروردین تردد از درب منازل در کل استان تهران ممنوع است



اخبار,اخبار اجتماعی,محدودیت‌های ترافیکی در تهران
در جلسه شورای اضطراری حمل‌ونقل ترافیک استان تهران محدودیت هایی ترددی تصویب شد.

به گزارش فارس، بر همین اساس قرار است در محورهای آزادراه تهران - شمال انتهای اتوبان آزادگان، آزادراه تهران - کرج حدفاصل علی آباد، جاده قدیم تهران - قم حدفاصل گردنه نعلبندان، اتوبان تهران - ساوه حدفاصل عوارضی قدیم، جاده قدیم تهران - ساوه حدفاصل میدان الغدیر، جاده هراز انتهای شهر آبعلی، جاده فیروزکوه حدفاصل پلیس راه فیروزکوه، بزرگراه امام رضا (ع) حد فاصل پلیس راه شریف آباد و محور ورامین حدفاصل سه‌راه چرمشهر این محدودیت‌ها اعمال خواهند شد.

 

این محدودیت‌ها از ساعت صفر [۲۴ بامداد] روز جمعه [۸ فروردین] تا پایان روز ۱۵ فروردین در محورهای مواصلاتی استان تهران اعمال خواهد شد.

 

پیش از این استاندار تهران اعلام کرده بود برای اجرای طرح محدودیت تردد جهت مقابله با شیوع کرونا؛ 14 مبادی خروجی استان تهران کنترل و با متخلفین برخورد می‌شود.

 

۱۲ و ۱۳ فروردین تردد از درب منازل در کل استان تهران ممنوع است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران جزئیات محدودیتهای اعمال شده را در استان تهران از صبح هشتم فروردین اعلام کرد.

 

به گزارش تسنیم، محمد تقی‌زاده درباره جزئیات اعمال محدودیتها در استان تهران، اظهار کرد: اعمال محدودیتها در استان تهران از ساعت صفر روز  جمعه 8 فروردین  عملیاتی خواهد شد و بنابر تأکید رئیس جمهور اجرای این  طرح نباید موجب معطلی‌های زیاد برای مردم باشد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افزود: تداوم این طرح  بعداز 15 فروردین منوط به سفید بودن وضعیت پس از اجرای این  طرح خواهد بود.

 

وی متذکر شد: بر اساس تأکید رئیس جمهور و وزیر کشور نحوه اطلاع‌رسانی درباره اجرای این طرح  باید به گونه‌ای باشد تا تمام مردم از جزئیات اجرای این  طرح مطلع باشند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه تداوم اجرای طرح در نهایت  منوط به نظر ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا خواهد بود، افزود: بر اساس این طرح صرفاً ورود افراد بومی ساکن استان و  شهر میسر است و شناسایی افراد صرفاٌ بر اساس شماره ملی، پلاک و بیمه‌نامه خودرو امکان‌پذیر خواهد  بود.

 

به گفته تقی‌زاده، خروج افراد از  شهرها بلامانع است و باید از طریق کنارگذر شهرها صورت بگیرد. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران ادامه داد: مدارس و دانشگاه‌ها، پارکها و مراکز تفرجگاهی و هرآنچه که محل تجمع مردم هستند تا پایان اجرای این  طرح تعطیل خواهند بود.

 

وی متذکر شد: مشاغلی نظیر  دفاتر پیشخوان دولت، بانکها، دفاتر پلیس 10+ و صرافی‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی می‌توانند در زمان اجرای این طرح فعالیت کنند. 

 

این مقام مسئول یادآور شد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، جایگاه‌های عرضه  سوخت بنزین و گاز و  داروخانه‌ها از جمله مشاغلی هستند که نباید در اجرای این طرح تعطیل شوند. 

 

تقی‌زاده عنوان کرد: ادارات دولتی حداکثر با یک سوم ظرفیت نیروی انسانی و با رعایت شیفت‌بندی و آئین‌نامه ابلاغی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور می‌توانند فعالیت کنند. 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه برگزاری هرگونه مجالس اعم از ترحیم و عروسی که موجب تجمع مردم می‌شود در زمان اجرای این طرح ممنوع است، بیان کرد: تردد خودروهای امدادی، پلیس و خودروهای حامل سوخت و آن دسته از خودروهایی که حامل  مایحتاج مردم هستند مشمول در زمان اجرای این طرح بلامانع است. 

 

وی با بیان اینکه محدودیت حداکثری حمل و نقل مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل  هوایی، زمینی و ریلی در زمان اجرای این طرح اعمال می‌شود، گفت: خودروهای افراد متخلف از این طرح به میزان 5 میلیون ریال جریمه و مشمول  انتقال به پارکینگ به مدت یک ماه خواهند شد. 

 

به گفته تقی‌زاده، ممنوعیت تردد از در منازل از صبح 12 فروردین تا پایان روز 13 فروردین (روز طبیعت) در تمام شهرستانهای استان تهران  اعمال خواهد شد. 

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرمانده میدان در مبادی ورودی و خروجی استان و شهرستانهای استان تهران نیروی  انتظامی است؛ در تهران در محور  فیروزکوه گردنه گدوک و در محور تهران ـ هراز این محدودیتها اعمال خواهد شد و همچنین در محور  تهران به ساوه حدفاصل رودخانه شور و در محور تهران ـ قم حدفاصل نعلبندان و در محور تهران به  سمنان بخش  شریف‌آباد مشمول این محدودیتها خواهد بود. 

 

وی تصریح کرد: در خروجی  و ورودی‌های فرعی شهرستانها با امکانات همان شهرستان و با تدابیر فرمانداران اعمال محدودیتها لحاظ خواهد شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: مبادی 14 گانه استان تهران مشخصاً در زمان اجرای این طرح  کنترل خواهد شد.

 

آبادان از فردا قرنطینه می‌شود

سید زین العابدین موسوی فرماندار ویژه شهرستان آبادان امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان ، اظهار کرد: از شروع کرونا در کشور ما نیز به نوعی گرفتار و میزبان این ویروس در شهرستان شدیم به طوری که تاکنون ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر به علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کردند.

 

وی گفت :از ابتدای شیوع کرونا ۱۰۰۰نفر بستری و هم اکنون ۷۲ نفر با علایم مشکوک به کرونا ویروس بستری هستند.

 

فرماندار آبادان با اعلام اینکه تاکنون ۴۱ نفر از شهروندان مبتلا به ویروس کرونا شدند، افزود: متاسفانه سه نفر از این شهروندان فوت شدند و مردم از ما انتظار ارائه برنامه درست و به جا و جلوگیری از بالا رفتن آمار مبتلایان در شهر را دارند.

 

فرماندار آبادان گفت: با توجه به زحمات کادر درمان دانشکده علوم پزشکی خوشبختانه آمار فوتی های این بیماری بالا نرفته است ولی با توجه به آمارهای استان جایگاه شهرستان آبادان در ابتلا به ویروس کرونا جایگاه بالایی است.

 

وی گفت: از ابتدای بحران موضوع را به صورت جدی در شهرستان پیگیری و ورودی شهر را کنترل کردیم گرچه مواخذه هم شدیم ولی آمارها نشان می‌دهد ضمن احترام به تصمیمات ملی تصمیمات منطقه نیز در کنترل ویروس کرونا موثر است.

 

فرماندار آبادان بیان کرد: امروز به این نتیجه رسیدم که به عنوان اولین شهر ایران موضوع قرنطینه را در آبادان اجرایی کنیم؛ قوانین منع رفت و آمد شهروندان ، برای نجات جانشان قرنطینه هم در ورودی و خروجی شهرستان انجام می شود.

 

وی با اشاره به لزوم قطع زنجیره کرونا در آبادان گفت: باید شرایط سخت را بپذیریم ما می توانیم با برنامه ریزی جدی با احساس مسئولیت، با وجدان که در زمان جنگ و مقابله با دشمن داشتیم اکنون زنحیره ویروس را در شهرستان قطع کنیم. لذا برای نجات جان شهروندان آبادانی از فردا جمعه ۷ فروردین ۹۹ ساعت ۱۸ تا ساعت ۱۸ روز ۱۵ فروردین ۹۹ آبادان قرنطینه می شود.

 

موسوی گفت :آبادانی های که خارج از آبادان هستند وقت دارند در ساعات باقی مانده و قبل از ساعت ۱۸ روز جمعه از سراسر کشور به آبادان برگردند و برای کسانی که در آبادان مهمان هستند خواهش می کنم سریعاً شهر را ترک کنند زیرا تا چند روز دیگر حق خروج از آبادان و تردد با خودروهایشان در شهر را نخواهند داشت.

 

وی افرود: خودروهای با غیر از پلاک آبادان، در صورت مشاهده تا یک ماه در پارکینگ نگه داشته می شوند و علاوه بر حق پارکینگ، ۵۰۰ تومان جریمه نقدی خواهند شد.

 

فرماندار آبادان اظهار کرد: پمب بنزین ها هم اجازه سوخت گیری به خودرو های شهرستانی را ندهند این تصمیمات برای حفظ سلامت همشهریان است جان همشهریان در اولویت است.

 

وی افزود: همچنین به دلیل اینکه آبادان وضعیت قرنطینه را دارد مسافران که هوایی وارد آبادان می شوند بدانند که در صورت ورود به مدت ده روز قرنطینه خواهد شد موضوع ضرب العجلی است؛ یا بلیط های پرواز شان به آبادان را کنسل کنند یا در همان لحظه ورود به فرودگاه بلیط برگشت به شهرهای خود را رزرو کنند.

 

فرماندار آبادان ضمن عذرخواهی از اصناف، کسبه و دستفروشان که در این ایام از فعالیت منع شده اند، اظهار کرد: مردم نگران ارزاق و مایحتاج شان نباشند تمام انبار های مواد غذایی در سراسر شهرستان ذخیره کافی برای چندین ماه را دارند. این کار فقط برای حفظ سلامت بیشتر قطع زنجیره ای کرونا از شهرستان است.

 

وی افزود: علاوه بر این که ورودی و خروجی های شهرستان آبادان به صورت شدید کنترل و آبادان قرنطینه می‌شود کارکنان بهداشت نیز کار غربالگری مردم در شهرستان آبادان را انجان خواهند داد.

 

موسوی گفت: از شیوخ و بزرگان عشایر تقاضا داریم اجازه برگزاری مراسمات و تجمع ها را ندهند هنچنین تاکسی رانی داخلی در این هفته تعطیل هستند. ولی تاکسی تلفنی مجاز به خدمات رسانی به شهروندان هستند.

 

رامسر و انزلي  از امشب قرنطینه می شوند

از ساعت ۲۴ امشب در راستای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و حفظ سلامت عمومی ورود افراد غیربومی، به رامسر و انزلی ممنوع شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------