کنترل 14 مبادی خروجی استان تهران/ تداورم تعطیلی بازارها



اخبار,اخبار اجتماعی,استاندار تهران
استاندار تهران اعلام کرد: برای اجرای طرح محدودیت تردد جهت مقابله با شیوع کرونا؛ 14 مبادی خروجی استان تهران کنترل و با متخلفین برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با فرمانداران در مورد اجرای طرح محدودیت تردد جهت مقابله با شیوع کرونا با اشاره به اینکه هر اقدامی که در راستای نجات هموطنان و همه آحاد کشور انجام گیرد به منزله اقدامات سختگیرانه نیست بلکه در راستای قانون است اظهار داشت: سلامت مردم خط قرمز ما محسوب می‌شود و باید این طرح با جدیت در استان تهران دنبال شود.

 

وی با بیان اینکه شرایط تهران خاص و ویژه است افزود: در بیماری های واگیردار موارد متعددی از قانون وجود دارد که اگر کسی جرمی مرتکب شود باید برخورد قانونی صورت پذیرد، نه تنها ماده ۶۸۶ بلکه مواد ۶۸۹، ۲۴۳ و موارد متعددی مبنای قانونی برای برخورد با افراد متخلف وجود دارد، از اینرو اجرای این طرح با اتکا به موارد قانونی پیش می‌رود.

 

استاندار تهران سپس تصریح کرد: تعطیلی بازار باید تداوم پیدا کند، ضمن اینکه شهرداری‌ها باید دستفروش ها را کنترل کنند، در بسیاری از شهرها بازارها و پاساژها بسته شدند ولی دستفروش‌ها همچنان فعالیت می‌کردند از این‌رو فرمانداران باید به شهرداری‌ها تذکر دهند.

 

محسنی بندپی با اشاره به اینکه فرمانداران به همه دستگاه‌های اداری شهرستان ها اعلام کنند که با حداقل ظرفیت نیروی انسانی فعالیت کنند، گفت: 14 مبادی خروجی استان را کنترل می‌کنیم و فرمانداران نیز با حداقل نیرو راه‌های فرعی را کنترل کنند، پلاک خودرو بهترین ابزار کنترل است و اگر کسانی ساکن تهران هستند و پلاک خودرو آنها مربوط به جای دیگر است سازوکاری دارد که سفر برگ شهرداری برای کارکنان دولت در نظر گرفته است.

 

وی عنوان کرد: اجرای سریع طرح محدودیت تردد انجام شود و اقدامات از هم اکنون اجرایی شود؛ چرا که چرخش ویروس گسترده است و قوی‌ترین راه مقابله با این بیماری، فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشت فردی و عدم حضور در اجتماعات است که در سطح جهانی نیز این راهکارها مدنظر است.

 

استاندار تهران همچنین خاطرنشان کرد: در مورد سیزده بدر نیز از هم اکنون برنامه‌ریزی شود تا اطلاع رسانی شده و مردم در خانه بمانند پارک ها، بوستان‌ها و همه فضاهای سبز بسته شده است؛ تعطیلی درکه و دربند نیز استمرار داشته باشد.

 

محسنی بندپی در مورد خسارات اقتصادی تولیدکنندگان ناشی از شیوع کرونا تاکید کرد: برای تولیدکنندگان و خسارتی که به آنها وارد شده تمهیدات و معافیت‌های در نظر گرفته می‌شود و در ستاد اقتصادی تاثیر بیماری کرونا این موضوعات بررسی و نسبت به پرداخت خسارت به تولیدکنندگان اقدام می‌شود.

 

تعطیلی ۲۲۶۹ بوستان شهر تهران تا اطلاع ثانوی

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: از امروز با تایید شهردار تهران همه دو هزار و ۲۶۹ بوستان محله ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در شهر تهران تعطیل است.

 

علیمحمد مختاری در مصاحبه با صدا و سیما گفت: از امروز با تایید شهردار تهران همه دو هزار و ۲۶۹ بوستان محله ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در شهر تهران تعطیل است و از پذیرش شهروندان تا اطلاع ثانوی معذوریم.

 

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران افزود: برابر مصوبه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا از امروز همه بوستان‌های شهری و جنگلی شهر تهران که شامل دو هزار و ۲۶۹ بوستان است تعطیل خواهد بود و از پذیرش شهروندان در بوستان‌های جنگلی اطراف شهر تهران هم خودداری می‌شود.

 

وی اضافه کرد: برای حفظ سلامتی خانواده‌ها و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تقاضا داریم که شهروندان در خانه بمانند تا هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود.

 

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بوستان پردیسان هم که تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است تعطیل خواهد بود، گفت: براساس هماهنگی‌ها این بوستان هم تعطیل است و از پذیرش شهروندان خودداری می‌شود.

 

مختاری افزود: از شب گذشته براساس دستور شهردار تهران در همه بوستان‌ها دست نوشته‌هایی نصب شده است و از مردم تقاضا کردیم که به بوستان‌ها مراجعه نکنند و نگهبانان ما نیز اجازه نخواهند داد شهروندان وارد شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص اقدامات صورت گرفته در زیباسازی فضای شهری تهران در ایام نوروز گفت: در این چند روزه بیش از ۵۵۰ فرش گل در اطراف بزرگراه‌های شهر تهران ایجاد و بیش از ۲ هزار گل جای در نقاط مختلف شهر تهران به ویژه چهارراه‌ها و میدان‌ها نصب شد.

 

مختاری افزود: در زمانی که بوستان‌ها باز بود ۱۳۰ گروه روزانه سه نوبت سرویس‌های بهداشتی و المان‌های پارک‌ها از جمله نیمکت و سطل زباله را ضدعفونی می‌کردند و مکان‌های اسکان کارگران فضای سبز هر روز دو نوبت ضدعفونی می‌شد که این اقدام در همه مناطق ۲۲ گانه تهران اجرا می‌شد.

 

فرماندار تهران: مردم در خانه بمانند/ از امروز ورودی و خروجی‌های تهران را نیروی انتظامی کنترل می‌کند

عیسی فرهادی معاون استاندار و فرماندار تهران با قدردانی از تلاش‌های بی وقفه تمامی کادر درمانی کشور برای مبارزه با بیماری کرونا تاکید چند باره‌ای بر عدم خروج شهروندان از منازل خویش داشت.

 

وی ضمن تاکید بر ارزیابی و معاینه مسافران خروجی و ورودی به تهران، خواستار کاهش سفرهای بین شهری و درون شهری شد و گفت: باتوجه مصوبات دیروز هیات دولت از امروز ورودی و خروجی تهران توسط نیروی انتظامی کنترل می شود.

 

وی با اشاره به مصوبات جلسه فرماندهی کرونا در تهران گفت: همچنان تأکید ما بر آگاهی‌رسانی و ارائه آموزش‌های لازم به مردم است.

 

وی موضوع تعطیلی مراکز تجاری شهر تهران را اعلام و بیان داشت: اصناف تکلیف دارند نسبت به این کار اقدام کنند و با موارد تخلف نیز برخورد قانونی خواهیم داشت.

 

فرهادی گفت: تاکید وزارت کشور مبنی بر تعطیلی پارک ها و بوستان های شهر تهران بود و این کار با هماهنگی شهرداری تهران انجام شد و پارک ها و بوستان های تهران تا پایان تعطیلات بسته هستند.

 

فرماندار تهران ضمن آرزوی سلامتی برای بیماران از شهروندان تهرانی خواست تا پایان تعطیلات نوروزی در خانه بمانند.

 

وی در پایان از شهروندانی که به رعایت نکات بهداشت فردی پرداخته و عمل به مصوبات ستاد مقابله با کرونا می‌پردازند و در خانه می مانند تشکر و قدردانی کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------