ترددها در محورهای اصفهان ۸۳ درصد کاهش یافت/ کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در استان



اخبار,اخبار اجتماعی,کاهش تردد در اصفهان
رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: میزان سفرها و ترددها در محورهای استان اصفهان هر روز کاهش داشته و در ۲۴ ساعت گذشته، کاهش ۸۳ درصدی میزان ترددهای ورودی و خروجی استان اصفهان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

سرهنگ حسین پورقیصری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌ها در محورهای غربی استان و بارش برف در محورهای داران به الیگودرز، چادگان، داران به نجف آباد و گلپایگان، مسیرها لغزنده گزارش شده و نیاز است که رانندگان با سرعت مطمئنه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

 

وی افزود: در گردنه رخ نیز به سبب بارش برف و لغزندگی جاده، لازم است که رانندگان شرایط احتیاط و سرعت مجاز را رعایت کنند.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اتمام تعطیلات رسمی و بازگشت به کار بسیاری از هموطنان از فردا، خاطر نشان کرد: با توجه اشتغال برخی از افراد در اصفهان که ساکن این شهر نیستند، احتمال افزایش ترددها به سمت اصفهان وجود دارد، اما توصیه می‌کنیم تا جای امکان از مرخصی استفاده کنند و در غیر این‌صورت سفر خود را به آخر وقت نیندازند تا با افزایش بار ترافیکی ورودی‌ها در ساعات هفت تا هشت شب مواجه نشویم.

 

پورقیصری همچنین توصیه کرد: رانندگان ضمن رعایت سرعت مجاز، در مسیرهای لغزنده و پر پیچ و خم فاصله طولی با خودرو ها رعایت کنند تا از تصادفات جلوگیری شود.

 

وی در خصوص آمار تصادفات نیز اعلام کرد: تاکنون ۲ مورد واژگونی منجر به فوت در روز گذشته (یکشنبه سوم فروردین ماه) به ثبت رسیده که علت حادثه، نداشتن توانایی در کنترل خودرو و سرعت غیرمجاز گزارش شده است.

 

به گفتۀ رئیس پلیس راه استان اصفهان، میزان سفرهای نوروزی در هر روز از تعطیلات نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته و این همکاری مثبت مردم را نشان می‌دهد اما با توجه به پایان تعطیلات رسمی و احتمال افزایش ترددها، رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات بهداشتی الزامی است.

 

کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در استان اصفهان/ احتمال بارش برف

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۵ تا ۷ درجه کاهش خواهد داشت و احتمال بارش برف در شهر اصفهان وجود دارد.

 

حجت الله علی عسگریان در گفت و گو با مهر، با بیان اینکه در ۴۸ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز سمیرم با ۳۳ میلی‌متررکوردار میزان بارش‌های جوی در استان اصفهان بوده است، اظهار داشت: در همین مدت به ترتیب کاشان با ۳۲.۷ میلی‌متر، فریدونشهر با ۳۰.۴، نظنز با ۲۹.۴، بادرود ۲۵، داران ۲۴.۲، آران و بیدگل ۲۳.۵، بزرک ۲۳، بویین و میاندشت ۲۲، میمه ۱۹، چادگان ۱۷.۶، خوانسار ۱۵.۵، فرودگاه اصفهان ۱۵.۳، علویجه ۱۳.۲. نجف آباد ۱۲ بیشترین میزان بارش‌های جوی اصفهان را داشتند.

 

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در شهرستان اصفهان نیز ۱۱.۸ میلیمتر بوده است، ابراز داشت: همچنین در طول ۴۸ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز در دهقق ۱۱.۸ میلیمتر، گلپایگان و مورچه خورت ۱۱.۵، دهاقان ۱۱.۲، اردستان ۹.۵، نایین ۹.۲، کبوترآباد ۸.۴، مبارکه ۴.۲، چوپانان ۲و۵، شهرضا ۲.۲، ورزنه ۲ و خوروبیابانک ۰.۳ میلیمتر باران بارید.

 

ادامه فعالیت سامانه بارش زا در استان اصفهان

کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وضعیت جوی در استان اصفهان بیان داشت: نقشه های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارش زا بر روی استان اصفهان طی امروز (دوشنبه) است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس در اکثر مناطق استان اصفهان آسمان ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و رگبار و رعدوبرق در مناطق غربی بارش برف و باران در ارتفاعات برف پیش بینی می شود.

 

هشدار درباره کاهش ۷ تا ۱۰ درجه ای دما در نیمه شمالی استان

علی عسگریان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان ۵ تا ۷ درجه و کمینه دما ۲ تا ۳ درجه کاهش خواهد داشت، ابراز داشت: بیشترین کاهش میانگین دما طی روز دوشنبه در نیمه شمالی استان اصفهان بین ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود و این شرایط اوایل روز سه شنبه پایان خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه در شهر اصفهان هوای ابری و بارش برف و باران از بعداز ظهر کاهش پدیده گاهی وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می شود، تاکید کرد: روز سه‌شنبه هوای شهر اصفهان قسمتی ابری و مه صبحگاهی گاهی افزایش ابر و وزش باد خواهد بود و روز چهارشنبه نیز هوای اصفهان قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود

 

احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و دامداری

گفتنی است با توجه به کاهش محسوس دما در اکثر منطق استان اصفهان اثر مخاطره شامل سرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی و دامداری وجود دارد و بر این اساس هواشناسی اصفهان توصیه به مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل های انرژی، انجام تمهیدات لازم برای مبارزه با یخبندان در مناطق سردسیرغرب و شمال استان، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها با توجه به نوسانات دما دارد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------