پارک ساحلی- جنگلی ناژوان اصفهان بسته شد/ پارک صفه تعطیل می‌شود؛ بسته شدن آرامستان باغ رضوان



اخبار,اخبار اجتماعی,پارک ناژوان
همه راه‌های اصلی و ورودی منتهی به پارک ساحلی- جنگلی ناژوان اصفهان براساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا و به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بنا به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی ورودی‌های منتهی به مجموعه ناژوان تا اعلام بعدی این ستاد بسته خواهد بود.

 

سیدرسول هاشمیان افزود: همه مراکز از جمله آکواریوم، باغ پرندگان، موزه صدف‌ها، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، تله‌سیژ و پارک بادی و بازی کودکان در پارک جنگلی ناژوان تعطیل است.

 

وی همچنین از ضدعفونی کردن مراکز گردشگری ناژوان برای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد و تصریح کرد: تمام مراکز گردشگری ناژوان، مجموعه‌های تفریحی، سرویس‌های بهداشتی و ساختمان اداری مدیریت طرح ساماندهی ناژوان ضدعفونی می‌شود.

 

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از شهروندان خواست به منظور قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا نوروز امسال را در خانه بمانند.

 

پارک جنگلی و ساحلی ناژوان یکی از مراکز تفریحی و گردشگری شهر اصفهان است.

 

منطقه جنگلی ناژوان از معدود باغ‌های اصفهان است که از جریان توسعه و گسترش شهر تا اندازه‌ای ایمن مانده و همچنان به هوای شهر لطافت و تازگی می‌بخشد.

 

این گردشگاه یکی از نقاط سرسبز و خرم حاشیه زاینده رود است و سرچشمه اکثر مادی‌های شهر اصفهان محسوب می‌شود.

 

در این منطقه فضاهایی همچون تله سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، کمپینگ، زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری زیر نظر مدیریت طرح ساماندهی ناژوان وابسته به شهرداری اصفهان برای استفاده عموم فراهم شده است.

 

 شمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان اصفهان تا سوم فروردین نزدیک به ۲۰۰ تَن رسید و این خطه همچنان در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

 

پارک صفه تعطیل می‌شود

تسنیم نوشت: سخنگوی ستاد مدیریت کرونای اصفهان با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تعطیلی پارک صفه نیز فراهم شده است، گفت: به‌زودی پارک صفه تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد و در اختیار گردشگران نخواهد بود.

 

وی تصریح کرد: "تابلوهای پارک مطلقا ممنوع" در حاشیه زاینده‌رود توسط شهرداری نصب شده تا مردم برای جلوگیری از انتشار کرونا ویروس در پارک‌ها حضور پیدا نکنند و پلیس در صورت پارک خودرو در حاشیه زاینده‌رود با صاحبان آنها برخورد می‌کند.

 

آرامستان باغ رضوان اصفهان تا اطلاع بعدی تعطیل خواهد بود

سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از شهروندان خواست تا اطلاع بعدی از مراجعه به باغ رضوان خودداری کنند.

 

روابط عمومی سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان روز دوشنبه اعلام کرد: به‌منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم، این مجموعه در سال جدید تا اطلاع بعدی پذیرای شهروندان نخواهد بود.

 

مسوولان این سازمان به شهروندان توصیه کردند از حضور در باغ رضوان برای زیارت اهل قبور خودداری و زیارت اهل قبور را به زمان دیگری موکول کنند.

 

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های‌ شهرداری اصفهان از همراهی و همکاری شهروندان به دلیل مراجعه نکردن به آرامستان باغ رضوان قدردانی کرد.

 

احمدرضا مرادی این درخواست را در راستای کاهش مراجعات و  تراکم جمعیت افراد در باغ رضوان دانست و افزود: تا زمانی که ویروس کرونا در اصفهان وجود دارد شهروندانی که برای خاکسپاری به باغ رضوان مراجعه می‌کنند نیز این موضوع را رعایت کنند و با حداقل تعداد افراد در آرامستان حاضر شوند.

 

وی با تاکید بر لزوم حفظ سلامت شهروندان در این روزها تصریح کرد: در شرایط فعلی از مردم خواسته شده تا از برگزاری مراسم بر سر مزار درگذشتگان خود نیز به‌منظور به حداقل رساندن تجمعات خودداری کنند.

 

مرادی همچنین به شهروندان توصیه کرد از توزیع پذیرایی و نذورات در این ایام در آرامستان باغ رضوان خودداری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------