تشکل‌های دانشجویی اصفهان خواهان رفع فیلتر تلگرام شدند



اخبار,اخبار اجتماعی,تلگرام
شماری از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان خواهان رفع فیلتر از شبکه پیام‌رسان تلگرام با توجه به اهمیت آموزش عمومی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شدند.

به گزارش ایرنا، تشکل‌های دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان روز شنبه با ارسال نامه‌ای به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار رفع فیلتر تلگرام با توجه به شیوع بیماری کرونا شدند.

 

در این نامه آمده است: " این روزها که در کشور با شیوع رو به رشد ویروس کورونا (کووید-۱۹) مواجهیم، اهمیت آموزش عمومی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها بیش از پیش افزایش یافته است. با توجه به اینکه در زمان حاضر پیام‌رسان‌های مجازی و در صدر آنها تلگرام، گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در ایران است معتقدیم با رفع فیلتر تلگرام علاوه بر تسهیل روند آگاهی‌بخشی عمومی در مورد ویروس جدید کرونا، امکان هماهنگی و سامان‌دهی مطلوب کادر بهداشت و درمان در جبهه مبارزه با این بیماری نیز میسر خواهد شد". 

 

در ادامه این نامه تاکید شد: " همچنین با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در کسب و کار بازاریان و فعالان اقتصادی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، فضای تلگرام یکی از مناسب‌ترین بستر ها جهت بهبود اشتغال مجازی و آموزش های الکترونیکی است". 

 

این تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه "گرچه با کمال تاسف اختیار نهاد انتخابی دولت در حوزه فیلترینگ ناچیز است" از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند پیش از آن‌که بیش از این دیر شود، به نحو مقتضی حامل و مدافع این توصیه خیرخواهانه در جلسات و کارگروه‌های مربوطه باشد.

 

شبکه پیام‌رسان تلگرام از اردیبهشت سال ۹۷ در کشور فیلتر شد اما همچنان میلیون‌ها کاربر ایرانی از آن استفاده می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------