ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی، ترحیم و عروسی در کاشان/ تعطیلی اسکله های گردشگری قشم



اخبار,اخبار اجتماعی,ممنوعیت برگزاری مراسم مذهبی در کاشان
مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا، مراسم اعتکاف، نماز جماعت در مساجد، برگزاری مراسم ترحیم و عروسی تا اطلاع ثانوی در کاشان ممنوع خواهد بود.

جواد مزروعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای پیشگیری از ویروس کرونا، مراسم اعتکاف، نماز جماعت در مساجد، برگزاری مراسم ترحیم و عروسی تا اطلاع ثانوی در کاشان برگزار نخواهد شد.

 

وی افزود: ساعت کار اداره‌های این شهرستان بدون تغییر خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای حفظ سلامتی خود در منزل مانده و از تردد بی‌مورد در محل‌های پر رفت و آمد و خیابان‌ها خودداری کنند.

 

مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان درباره اصرار خانواده‌ها برای تعطیلی مدرسه‌ها، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع به عهده وزارت بهداشت است و هر تصمیمی از طریق این وزارتخانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

مزروعی تأکید کرد: بر اساس مصوبه اول اسفند ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کاشان، تمام مراسم مذهبی، مسابقات ورزشی، تئاتر و… در هفته جاری تعطیل است و همه دانشگاه‌های این شهرستان نیز تا ۹ اسفند تعطیل خواهد بود.

 

آثار تاریخی شهرستان کاشان تعطیل است

 

همچنین رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از تعطیلی آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و به ایسنا گفت: بر اساس مصوبه شورای تأمین و ستاد بحران شهرستان کاشان، با هدف پیشگیری از ویروس کرونا، تمام بناهای تاریخی و گردشگری این شهرستان تعطیل خواهد بود.

 

وی افزود: از بازدید گردشگران داخلی و خارجی از آثار تاریخی و گردشگری شهرستان کاشان از جمله باغ فین، خانه‌های تاریخی، تپه‌های سیلک و ورودی تالار نیاسر تا اطلاع بعدی جلوگیری خواهد شد.

 

اسکله های گردشگری تا اطلاع ثانوی تعطیل / استقرار اکیپ غربالگری در مبادی ورودی

فرماندار شهرستان قشم گفت: برای کنترل مسافر در شرایط کنونی تا رفع کامل نگرانی، اسکله های گردشگری در شهرستان قشم تعطیل است.

 

علیرضا نصری عصر امروز(ششم اسفندماه) در جمع خبرنگاران، افزود: اسکله های شیب دراز، کندالو، سهیلی، طبل، گورزین، گوران و لافت در جهت کنترل جمعیت گردشگر و برای جلوگیری از شیوع بیماری تعطیل است.


نصری بیان کرد: مردم می توانند با رعایت مراقبت های فردی، جلو گیری از شایعات و اجتناب از حضور غیر ضروری در اماکن عمومی با مسئولان در کنترل شرایط همکاری نمایند.


 فرماندار شهرستان قشم اضافه کرد: در ادامه تدابیر پیشگیرانه و در پاسخ به درخواست مردم تا زمان کنترل بیماری و تثبیت اوضاع، اکیپ غربالگری بیماری در فرودگاه، اسکله های پهل_ لافت و شهید حقانی مستقر و تمام ورود و خروج های این مسیر ها را کنترل و سلامت مسافران را مورد سنجش قرار می دهند.

 

نصری تصریح کرد: این تصمیم در مرکز استان اتخاذ و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره بنادر و دریانوردی و سازمان منطقه آزاد قشم از روز چهارشنبه(هفتم اسفندماه) اجرایی می شود.

 

نصری با بیان اینکه همه دستگاه های شهرستان در آماده باش کامل هستند و به نهادهای خدماتی برای نظافت و ضد عفونی سرویس های بهداشتی و مراکز عمومی تذکر لازم داده شده، از مردم خواست اخبار را از مجاری رسمی دریافت نموده، بهداشت فردی را رعایت نموده و مانع شیوع شایعه در جامعه شوند.


وی همچنین ارائه آموزش های لازم توسط نهاد های مسئول، بهرگیری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات معتمدین،  دهیاران، شوراها، شورایاران و فعالین اجتماعی را ضروری ذکر کرد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------