دستور فوری دادگستری هرمزگان برای جمع آوری شترهای سرگردان



اخبار,اخبار اجتماعی,شترهای سرگردان در هرمزگان
با توجه به مخاطره‌های ناشی از تردد شترهای سرگردان در محورهای مواصلاتی استان هرمزگان و بروز حوادث ناگوار، دادگستری این استان دستور فوری جهت جمع آوری این شترها صادر کرد.

به گزارش ایرنا، صنعت شترداری در استان هرمزگان با توجه به برخورداری از موقعیت بسیار مناسب و مساعد جهت پرورش، دارای مزیت‌های اقتصادی فراوانی است ولی در سال‌های اخیر رهاسازی و سرگردانی این احشام باعث بروز حوادث دلخراش جاده‌ای برای مردم شده است.

 

در سال های ۹۳ تا ۹۶ در ۲۲ فقره حادثه رانندگی و برخورد خودرو با شتر در هرمزگان، ۲۸ نفر کشته و ۹۲ نفر زخمی شدند که هیچ گاه صاحبان آنها نیز معلوم و مشخص نشد.

 

رییس کل دادگستری هرمزگان شنبه در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: ساماندهی وضعیت تردد شترهای سرگردان در محورهای مواصلاتی استان از مهمترین مصادیق احقاق حقوق عامه می باشد و رسیدگی قانونی به مطالبات عمومی از مهمترین اولویت های کاری مسوولان قضایی است.

 

علی صالحی تصریح کرد: به منظور صیانت از حقوق عامه و با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان ، دستور فوری جهت جمع آوری و هویت گذاری شترهای سرگردان به دستگاه های مسوول از جمله اداره کل جهاد کشاورزی هرمزگان صادر شد.

 

وی بر ضرورت تشریک مساعی و هم افزایی همه دستگاه‌ها به منظور ساماندهی به وضعیت شترهای سرگردان به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم استان تأکید کرد.

 

رییس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: در صورت استنکاف مالکان از جمع آوری و هویت گذاری شترهای خود ، نسبت به برخورد قانونی و توقیف و ضبط احشام رها شده و بلاصاحب اقدام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------