جاری شدن سیل در تربت‌جام/ خسارت به به 30 منزل‌مسکونی



اخبار,اخبار اجتماعی,جاری شدن سیل در تربت‌جام
فرماندار تربت‌جام از بارش تگرگ در ارتفاعات و جاری شدن سیل در این شهرستان خبر داد و گفت: معاون عمرانی استاندار نیز برای بررسی شرایط و اوضاع منطقه به تربت‌جام اعزام شده است.

مرتضی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ساعت 19 امشب بارندگی به مدت 20 دقیقه و در حدود 20 میلی‌متر در تربت‌جام ادامه داشت و بارش شدید تگرگ در ارتفاعات منجر به جاری شدن سیل در دشت‌های اطراف شهرستان گردید و به سمت شهر جاری شد.

 

وی ادامه داد: بلافاصله در دقایق اولیه جاری شدن سیل ستاد بحران شهرستان به صورت آماده‌باش در آمد و تمام نهادهای عضو ستاد با همکاری یکدیگر سیل را تا حد امکان مهار و از وارد شدن خسارت بالا جلوگیری کردند.

 

حمیدی با اشاره به خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل، بیان کرد: حجم آب جاری شده در داخل شهر بالاتر از حجم خروجی‌های آب و حتی رودخانه بود و همین عامل سبب آبگرفتگی برخی خیابان‌ها و خرابی تعدادی از منازل مسکونی شد.

 

وی گفت: بیشترین خسارت به منازل مهرآباد در قسمت پایین شهر و مسیر بهشت محمدیه به سمت خلیج فارس که شیب بیشتری داشت، وارد شده است که کارشناسان مربوطه در حال ارزیابی میزان خسارت هستند.

 

نماینده عالی دولت در این شهرستان مطرح کرد: درحال حاضر بارندگی قطع و سیل مهار شده و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی ناشی از وقوع سیل در این شهرستان اعلام نشده است.

 

وی در ادامه از واژگونی یک خودرو بر اثر لغزندگی جاده خبر داد و افزود: شروع بارندگی سبب لغزندگی سطح جاده شده و یک خودرو در مسیر تربت‌جام به سمت مشهد در نزدیکی دانشگاه آزاد از مسیر جاده منحرف شده و متاسفانه یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد.  

 

حمیدی تاکید کرد: تمامی سالن‌های ورزشی، مساجد و مهمانسراها در تربت‌جام به صورت آماده‌باش درآمده‌اند تا در صورت نیاز برای اسکان افراد استفاده شوند.

 

سیل به 30 منزل‌مسکونی در تربت‌جام خسارت‌زد/ یک‌کشته و یک‌مفقود در حادثه سقوط خوردو به‌رودخانه

احمد یزدان‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون تیم ارزیاب در حال بررسی میزان خسارات وارده هستند و گزارش‌ها حاکی از آسیب سیل در مناطق حاشیه شهر است.

 

وی ادامه داد: از ساعات اولیه که بارندگی آغاز شد، تیم ستاد بحران برای جلوگیری و مهار سیل به صورت آماده‌باش در صحنه حضور داشتند و این اقدام به موقع از آسیب‌های شدید جلوگیری کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: درحال حاضر تمامی مسیرهای روستایی باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

 

یزدان‌پناه بیان کرد: متاسفانه یک خودروی زانتیا در ورودی تربت‌جام مقابل دانشگاه با یک دستگاه پراید برخورد کرد و به دلیل سقوط داخل رودخانه یک نفر کشته و یک سرنشین دیگر آن مفقود شده است.

 

وی گفت: پیگیری و جستجو برای یافتن جوان مفقود شده همچنان ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------