عربستان سعودی به 49 کشور تسهیلات ویژه گردشگری اهدا می‌کند



اخبار,اخبار اجتماعی,وزیرای توریستی عربستان
دولت سعودی اعلام کرد که شهروندان 49 کشور از این پس می‌توانند روادید خود را به هنگام ورود از فرودگاههای داخلی عربستان دریافت کنند.

به گزارش فارس، دولت عربستان سعودی اعلام کرد که از امروز (جمعه) در راستای توسعه گردشگری خود و همزمان با روز جهانی گردشگری، شهروندان ۴۹ کشور می‌توانند بدون دریافت ویزا از کشور مبدأ وارد عربستان شوند.

 

به نوشته روزنامه الریاض، شهروندان این کشورها عبارتند از ۳۸ کشور عضو اتحادیه اروپا بعلاوه کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن، مالزی، برونئی، سنگاپور، قزاقستان، آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند می‌توانند ویزای خود را در یکی از چهار فرودگاه ریاض، جده، الدمام و مدینه، پل ملک فهد (گذرگاه مرزی با بحرین) یا گذرگاه بطحاء (میان عربستان و عمان و امارات) دریافت کنند.

 

طبق این تصمیم، ویزای صادره با هزینه حدود ۱۲۰ دلار یک ساله خواهد بود و به گفته دولت سعودی در عرض چند دقیقه برای مسافران صادر خواهد شد. طبق این ویزا هر فرد می‌تواند ۹۰ روز در عربستان بماند و یک بار نیز بیشتر قابل تمدید نیست.

 

البته این ویزا مختص شهرهای مکه و مدینه نیست و  تنها مسلمانان حق ورود به این شهرها را دارند و این روادید برای حج و عمره اعتبار ندارد.  همچنین طبق اعلام دولت سعودی افراد کمتر از ۱۸ سال به تنهایی حق دریافت روادید را ندارند و تصاویر درج شده در روادید برای زنان باید طبق ارزش‌های جامعه عربستان باشد.

 

گردشگری غیر دینی یکی از سرفصل‌های برنامه محمد بن سلمان برای چشم‌انداز ۲۰۳۰ عنوان شده است. پیش از این نیز دولت سعودی با دعوت از سلبریتی‌های غربی به عربستان سعودی و با صرف هزینه‌های زیاد و ساخت ویدئوهای تبلیغاتی تلاش کرده بود تا چنین عنوان کند که عربستان صرفا چهره دینی ندارد و تمامی مردم جهان می‌توانند وارد این کشور شوند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------